Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:04

@Pharagirlke: Heb Ex altijd leuk gevonden. Qua rijden zat hij op een mooi niveau, zou een leuke leerpony kunnen zijn voor een gemotiveerde ruiter, verder heeft hij een leuk, braaf karakter, weinig problemen naar ik lees. Qua stokmaat heeft hij een streepje voor op een A natuurlijk. Goedgekeurd om te dekken,... (heeft hij ook nakomelingen gehad en zoja hoe deden die het op show/sport --> kan natuurlijk een mooie meerwaarde geven aan een hengst). Alles bijeen mag je toch zeker een 3000€ vragen hiervoor. Leeftijd mss wat tegen, maar pony's kun je toch niet met paarden gaan vergelijken, sommige toppony's draaien toch vaak (weliswaar met jongere ruiter en op iets lager niveau) nog mee tot een stuk in de 20.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:47

Hij heeft meerdere nakomelingen volgens de fokker maar ik heb tot nog toe maar eentje terug gevonden. Dat was Home T ranch Artax en die liep M1 of M2 als ik het me goed herinner. Ik weet alleen niet of die nationaal liep of niet... :) Was een erg leuk dier (foto's zijn normaal zelfs nog op Google te vinden, werd gereden door Jill Smeets op dat moment) Had Ex zijn super galop meegekregen en ook een hele mooie ruime draf. Verder een leuk gebouwde bruine pony die ietsje groter was als Ex ook (heb de eigenaresse op MSN vandaar dat ik het weet dat hij groter was :') )

Artax was volgens haar ook een ontzettend lieve pony met een fijn temperament die voor 100% voor zijn ruiter ging. Geen stalgebreken, niet moeilijk doen bij de smid of op de trailer, echt gewoon een fijn dier om mee te werken waar ook de nodige vechtlust in zat om er wat mee te doen in de sport. (dus ook geen sufferd maar wel eentje waar je in principe een 6 jarige mee kan wegsturen.) Net als Ex eigenlijk.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:12

Bosefoso: €1000 erg leuke pony met papier
pharagirlke €1200 ook leuke sportpony, hengst, maar wel al aardig op leeftijd, L niveau 2 wat houd dat in L2?of anders

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:19

Pharagirlke €1250, Het is toch al een oudje en er zijn zoveel hengsten, wat is goedgekeurd voor basis?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:48

Citaat:
(samen met Silke die ook wel eens op mijn Fellow-tje heeft gereden.) ;)

Maar goed even taxatie;
Wildzang's Pasquino €10.000,00
Moonlight H €3500,00
High Flown's Bodo €300,00
Onno €4000,00

Nu mijn pony al eens eerder getaxeerd geweest)
stb naam; Tosca's Paco (roepnaam; Fellow)
vader ; Rhydgwillim Dabble
moeder ;Frisia's Tosca v. Ozal
geslacht ; Ruin
geboren ; 2001
Heeft B-gesprongen en L-dressuur gelopen,kringkampioen Eindhoven geweest (bij vorige eigenaar)
Nu pas 2e bij pony's onder den rijzadel kleine maat Lieropfok paardendag
En 5e bij de keuring (van de 10 merries) ;)
Nu wordt er hard geoefend en ik hoop dat dochter lief dadelijk écht op concour wil gaan.
Aangespannen goede beginners en leerpony.Kan ook gemakkelijk wijken,schouder binnenwaarts, gaat bij iedereen die wil van stap in galop maakt braaf een sprongetje met oa mijn dochtertje...bosritten llangs de weg etc.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HUFHCQVL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PYXLIEW8.jpg

Iris_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:29

@ Zitake € 1200,-
@ Viteske €1600,-
@ Barbie_Blue €4000,- echt heel leuk beestje
@ Dynara €1000
@ LoveLanga €900

Mijn pony
Jennifer
orchard limb lopper x louise
1.44
5 jaar
valk
Jennifer is nog nier erg lang onder het zadel maar doet toch goed haar best.
Al een aantal oefenparcoursjes gereden.
En spring/dresuurlessen.
Afbeelding
Afbeelding

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:21

wauwie wat een prachtpaard :~ :wow: ben sowieso al dol op valk.
ik zou zo zeggen rond de 2500 omdat ze nog geen wedstrijdervaring heeft, maar in de toekomst vast en zeker meer waard :j

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:57

@Viteske: 850,-
@Lovelanga: 800,-
@ Rajaniii: 2000,-
@ Zitake: 1500,-
@ Dynara: 1500,-
@ Barbie_Blue: 4000,-
@ Bosefoso: 1500,-
@ Pharagirlle: 1500,-
@ Vivana: 2500,-
@ Iris_welsh: 2250,-

Nu mijn trots:

Stb naam; O'fields Rocking Jorinka
Vader ; Orchard Boginov (NWR)
Moeder ;Arinka van stal Vreeveld (NRPS: Keur sport.prest merrie, M2 dress, Z springen, internationaal SGW B-kader)
Geslacht ; Merrie
Geboren ; 2006
Jorinka is een welsh part-bred en is dit jaar op de keuring STER geworden en algemeen sectiekampioen op de CK in Kootwijk. Ze is zadelmak en laat haar goede gangen ook onder zadel zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben (nog) niet van plan om haar te verkopen. Maar ik heb haar qua waarde wel erg hoog zitten, daarom wil ik even controleren wat jullie ervan zeggen. We willen haar eerst in de sport laten uitbrengen en daarna eventueel verkopen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:43

mag ik ook meedoen? :D
dez foto's heb ik al bekeken...
@ Pharagirlle: 1500,-
@ Vivana: 1500,-
@ Iris_welsh: 2200,- beetje moeilijk te bekijken met deze foto's
@ seabiscuitje: mooie merrie... beetje moeilijk met de huidige prijzen... 4500 euro Minimum :j

stamboeknaam: De Wheem's Casper
4 jaar, D-pony
3e bezichtiging als 3 jarige, geruind. B +9 maar wordt eerstvolgende wedstrijd in L1 uitgebracht, kent de oefeningen voor M alleen de contra galop moet nog bevestigd worden.
laatste wedstrijd 207 punten, 1e prijs en een 10 voor de middendraf. Gemiddeld 7.5 voor de gangen.
meerdere prijzen gewonnen, als alleen zijn amazone de proef correct rijdt ou hij altijd in de prijzen zitten (dochterlief verdwaalt af en toe in de ring)
Super braaf, op stal, weide in de omgang en geen gebreken.

eerste keer met een gast amazone voor verkoop foto's:
Afbeelding

en velen kennen hem van oa deze foto:
Afbeelding

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:40

@Alane: 5000,-

orpha_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:59

in prijzen van welsh pony's heb ik totaal geen idee, dus niet boos zijn als ik er heel ver van zit :o .

vivana : 1.500
Alane : 3.000
pharagirlke : 1.500
bosefoso : 2.000

en hier mijn welsh cob (sectie d)

naam: trixies del boy 'roepnaam star'
geboren: op 7april 08
lengste : 1.38 (5maand geleden)
stamboom:
vader: herob del boy
moeder: Ciffig Myfanwy vader van moeder mascal bouncher (kweet niet of het goed geschreven is heb mn boekje niet bij)
(is ruin)

verdere info: star is een hele lieve pony,jamer genoeg is hij toen hij veulen was bij de vorige eigenaar niet zo goed behandelt geweest en is hij heel bang voor vreemde mensen (maar dit is nu aan het verbeteren).
we hebben hem nu een groot half jaar. hij is heel leergierig en neemt alles nog redelijk snel op (door zn verleden valt het heel goed mee) alleen zn nadeel is vreemde mensen kunnen niet echt aan zn hooft komen om zn stalband aan te doen, om van de weide te halen lukt dit al heel goed. ook hij hang heel erg aan ons merrie veulen(zelfde leeftijd) en als ik eerst iets nieuw toon bij haar en dan bij hem is hij gelijk veel rustiger,omdat hij dan gelijk beseft dat het niet erg is.

later wil ik met hem vooral dressuur rijden,en hem voor de kar opleren en ev. springen ook.

hier enkele foto's:

(foto's zijn van augustus 2009)

http://i38.tinypic.com/kd04f5.jpg
http://i36.tinypic.com/2ducmxh.jpg
http://i37.tinypic.com/21aist3.jpg
http://i34.tinypic.com/2quky83.jpg
http://i38.tinypic.com/2rf8zra.jpg

Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 04:08

L niveau is hier M1/M2 :) Daar zijn we geëindigt omdat ik te oud was. Jullie schatten hem laag in moet ik zeggen. Toen ik met hem eindigde heb ik eerst een bod van 6000 euro gekregen. Toen ik daar nee op zei heeft hij zelfs nog verhoogd naar 7.000!!! euro := Ze waren dus bereid om veel meer te geven dan jullie hier schatten := Vind 1500 overigens ook wel erg weinig voor een sportpony in super conditie. Dan vrat ik hem nog liever op :D Maar goed dat ie niet weg moet :') Heb hem toen niet verkocht omdat, de persoon die het bod deed, geen "paardenmens" was. Daar wilde ik de pony niet heen... Ben bovendien dusdanig gek, al zouden ze me vandaag nog 7000 euro bieden (inmiddels is hij 19 en uit de sport) dan nog ging hij niet mee..

Baisboek is dat hij goedgekeurd is vermoed ik. Hij is ooit stamboekhengst geweest maar er zijn geen nakomelingen van hem getoond (logisch ook de fokkerij waar hij stond hield er mee op en bij ons heeft hij niet meer gedekt) waardoor hij terug geplaatst is naar basisboekhengst. :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 07:17

pharagirlke schreef:
Jullie schatten hem laag in moet ik zeggen. Toen ik met hem eindigde heb ik eerst een bod van 6000 euro gekregen. Toen ik daar nee op zei heeft hij zelfs nog verhoogd naar 7.000!!! euro := Ze waren dus bereid om veel meer te geven dan jullie hier schatten := Vind 1500 overigens ook wel erg weinig voor een sportpony in super conditie. Dan vrat ik hem nog liever op :D Maar goed dat ie niet weg moet

Hihihi laat ik het dan maar niet over die van mij hebben...
Bij mij zitten ze er maar bijna en helemaal €10.000,00 langs :o
Ook ik verkoop hem niet ,het was voor Amerika wél paarden mensen ik heb de tussen persoon 3x laten komen en toen tóch afgebeld ik was er zó ziek van.
Dus onbetaalbaar is ie voor mij :o :D ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:24

pharagirlke schreef:
L niveau is hier M1/M2 :) Daar zijn we geëindigt omdat ik te oud was. Jullie schatten hem laag in moet ik zeggen. Toen ik met hem eindigde heb ik eerst een bod van 6000 euro gekregen. Toen ik daar nee op zei heeft hij zelfs nog verhoogd naar 7.000!!! euro := Ze waren dus bereid om veel meer te geven dan jullie hier schatten := Vind 1500 overigens ook wel erg weinig voor een sportpony in super conditie. Dan vrat ik hem nog liever op :D Maar goed dat ie niet weg moet :') Heb hem toen niet verkocht omdat, de persoon die het bod deed, geen "paardenmens" was. Daar wilde ik de pony niet heen... Ben bovendien dusdanig gek, al zouden ze me vandaag nog 7000 euro bieden (inmiddels is hij 19 en uit de sport) dan nog ging hij niet mee..

Baisboek is dat hij goedgekeurd is vermoed ik. Hij is ooit stamboekhengst geweest maar er zijn geen nakomelingen van hem getoond (logisch ook de fokkerij waar hij stond hield er mee op en bij ons heeft hij niet meer gedekt) waardoor hij terug geplaatst is naar basisboekhengst. :)

Ik schatte 1500. Ik dacht dat L niveau 2 gewoon L2 was. Vanaf de foto's vind ik het moeilijk te beoordelen hoe hij liep. Op de foto's ziet hij er nou niet dusdanig spectaculair uit. Zo vind ik hem niet geweldig om te zien.
Ik moet zeggen dat ik er overheen heb gelezen dat hij goedgekeurd geweest is, dat maakt nog wel een verschil omdat ik dan had kunnen bedenken dat hij qua uitstraling en beweging dus wel heel goed was.
Nu (over toen)zou ik hem op 3000,- schatten; nog steeds geen 7000,-. En tjah, het is maar net wat de gek er voor geeft. Ik heb ooit een D-pony gehad waar 30.000 gulden voor geboden is. Die hebben we toen ook gehouden. Toen ze uit de sport ging omdat ik te groot was hebben we 3 veulens van haar gehad. Uiteindelijk hebben we haar als 21-jarige verkocht voor een bedrag waar je nog geen tweedehands autootje voor kunt kopen. Zo gaat dat nou eenmaal.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:29

vivana schreef:
pharagirlke schreef:
Jullie schatten hem laag in moet ik zeggen. Toen ik met hem eindigde heb ik eerst een bod van 6000 euro gekregen. Toen ik daar nee op zei heeft hij zelfs nog verhoogd naar 7.000!!! euro := Ze waren dus bereid om veel meer te geven dan jullie hier schatten := Vind 1500 overigens ook wel erg weinig voor een sportpony in super conditie. Dan vrat ik hem nog liever op :D Maar goed dat ie niet weg moet

Hihihi laat ik het dan maar niet over die van mij hebben...
Bij mij zitten ze er maar bijna en helemaal €10.000,00 langs :o
Ook ik verkoop hem niet ,het was voor Amerika wél paarden mensen ik heb de tussen persoon 3x laten komen en toen tóch afgebeld ik was er zó ziek van.
Dus onbetaalbaar is ie voor mij :o :D ;)

Zo! Dat is nogal wat voor zo'n kleine pony (het is een B-tje/ C-tje?)! Ik weet hoe het is om een pony perse te willen houden. Nu ben ik er geloof ik wat makkelijker in geworden, als er maar genoeg gegeven wordt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:26

Citaat:
Zo! Dat is nogal wat voor zo'n kleine pony (het is een B-tje/ C-tje?)! Ik weet hoe het is om een pony perse te willen houden. Nu ben ik er geloof ik wat makkelijker in geworden, als er maar genoeg gegeven wordt.

SOrry vergeten te noteren het is een Welsh mountain sektie A.
In America mogen de A pony's tot 118cm zijn en als ze er eentje zoeken die (zoals ze van die van mij vonden) Hét heeft en ook nog eens door iedereen te rijden is ja dan doen die mensen dat,het banketstaaf is wel dat uiteindelijk de prijs nog veel hoger zou zijn geweest ivm tussen personen en verscheping.....
Zij waren een kennis van een hier nationale spr amazone en voorheen een internationale eventing/vooral cross rijden amazone.

orpha_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:43

ja ik had ook lage prijzen gezet, omdat ik totaal geen idee heb van prijzen voor een welsh,
ik heb de onze gekocht toen die verwaarloost was, hij was bijna kaal enzo (door soort beestje en hem constant open te bijten en te scheuren) ma we kende da beestje al vanaf wanneer die op de manege kwam en we konden het niet over ons hart krijgen.

dus mensen srr dat ik julie paarden te laag geschat heb heb daar echt geen idee van.
daarom dat ik de mijne hier ook eens zet omdat ik totaal geen waarde ken

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:32

Tosca's Paco 2000-3000
wat een gaaf ding :D

Jennifer 2500
Mooi ding, heeft volgens mij best wel leuke kwaliteiten.

O'fields Rocking Jorinka 4000
WAUW :D

De Wheem's Casper 4000-5000
wat een knapperd :D

trixies del boy 3000
leuk ding :Y)

(ik heb er trouwens helemaal geen verstand van hoor ;))

orpha_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:58

3.000 zo veel :) (niet slecht bedoelt hoor)
kzou maar niet zeggen hoeveel ik betaalt heb voor hem hihi... je mag er 2.850 aftrekken :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:10

En nu mijn poowny er ook even op :D

Silke, 14 jaar, welgravens saskia × ambassadors nachtegaal, 1.23 hoog, merrie, schimmel
Kei leuk beestje :D

Kan leuk lopen, mooie springtechniek, leert erg snel, naar mijn weten nooit uitgebracht, past zich aan op de ruiter, kan dus lief zijn of lekker pittig, buiten gaat ze graag lekker lopen, kent heel veel vrijheidsdressuur oefeningen.

Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt bloedfanatiek in vrijheidsdressuur/freestyle, voor meer foto's, zie profiel :Y)

orpha_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:12

dndnlover:2.000
prachtig beestje zeg

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:08

Iris_Welsh: wat leuk ik heb ook een Orcard Limp Lopper! :D
zou je mij misschien wat meer informatie over haar kunnen geven?
ik zou zeggen een €3000,- mooie pony goede stamboom en nog niet heel oud ;)
seabiscuitje: 3500,- vind het opzich geen lelijke merrie maar ondanks ster nog niet zoveel gedaan.
Alane: 3800/4000,- erg mooi beestje alleen vind de eerste foto een niet erg mooi beeld geven.
vivana:vind het een erg leuke pony zeker een 2000,-!
orpha_star:3000, erg mooie en aparte pony!
dndnlover:2500/3000, vind haar heel erg mooi!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:35

Wat vinden jullie, zou ik Silke volgend jaar uitbrengen op de keuring? Want ik weet niet...
Lijkt me wel leuk :D

*wow, jullie taxeren wel hoog, ik heb haar voor 500 euro gekocht, inclusief veulen en spullen :+*

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:54

@dndlover:
Wat fantastisch zeg dat stijgeren! Heel knap allemaal. (en zie ik het nou verkeerd...of zit je met je handtas bovenop hem ??;))
Ik zou zeggen 2250,-
Als je het leuk vindt om eens naar de keuring te gaan zou ik dat zeker doen, waarom niet?! Het is moeilijk vanuit deze foto's te beoordelen hoe ze het daar zou gaan doen..(als dat tenminste je vraag is).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:44

seabiscuitje schreef:
pharagirlke schreef:

Ik schatte 1500. Ik dacht dat L niveau 2 gewoon L2 was. Vanaf de foto's vind ik het moeilijk te beoordelen hoe hij liep. Op de foto's ziet hij er nou niet dusdanig spectaculair uit. Zo vind ik hem niet geweldig om te zien.
Ik moet zeggen dat ik er overheen heb gelezen dat hij goedgekeurd geweest is, dat maakt nog wel een verschil omdat ik dan had kunnen bedenken dat hij qua uitstraling en beweging dus wel heel goed was.
Nu (over toen)zou ik hem op 3000,- schatten; nog steeds geen 7000,-. En tjah, het is maar net wat de gek er voor geeft. Ik heb ooit een D-pony gehad waar 30.000 gulden voor geboden is. Die hebben we toen ook gehouden. Toen ze uit de sport ging omdat ik te groot was hebben we 3 veulens van haar gehad. Uiteindelijk hebben we haar als 21-jarige verkocht voor een bedrag waar je nog geen tweedehands autootje voor kunt kopen. Zo gaat dat nou eenmaal.

Ex heeft een bijzonder goede galop, verder zijn zijn draf en stap gewoon goed/bovengemiddeld. :) Hij is idd goedgekeurd geweest. Elk paard is waard wat de gek er voor geeft natuurlijk. Moet zeggen dat het wel al 3 jaar terug is, dus niet n de huidige crisis ;) Dat doet natuurlijk ook al een stukje aan de prijs he!