Ik hoop dat ik een beetje in de goede richting zit:).
Agnes Emelwerth: 4.500 , En wat kan die showen zeg! ( Indien ze het op de wedstrijden/keuringen goed gaat doen dan word zeker wel meer). Nora: 1.500 , Leuke pony en mooie uitstraling!
Xxxjes.
Viteske
Geplaatst: 27-08-09 12:01
wegens serieuse omstandigheden. wil ik mijn welsh hier nog een keer laten taxeren.
- Merrie - 13 jaar - 1.20 - Bruin - Redelijk veel pit - Geen speelpony - Mennen - springen - gevoelig voor hoefbevangenheid
Viteske 900,-/1.000 , Jammer dat ze gevoelig is voor hoefbevangenheid. Misschien heb ik het fout, maar dit kan erger worden naarmate ze ouder worden toch?
(Me oom had een fries die eerst licht hoefbevangen was, en een paar jaar later ging dat heel erg achteruit, en is ze doordat ze er zoveel pijn aan had ingeslapen..)
lovelanga
Geplaatst: 17-09-09 21:51
mijn nieuwe pony
sunstar`s amalia merrie ong. 6 maanden sectie a (verwachte stokmaat 1.20) wordt schimmel vader is oldenzijlsters action man, moeder is holstud`s abbey. is heel braaf en heeft een superkarakter
oeps sorry was vergeten andere pony`s te taxeren bij deze: viteske: 850 euro vera_pino: 5500 euro liiesjjj: 1950 djeradalover: 1000 euro
Rajaniii
Geplaatst: 26-09-09 16:05
Naam: Onno Kleur: Donkerbruin Geslacht: Ruin Geboortedatum: 6 Jaar (2003) Papier: Ja vader: Orchard Lipm-Lopper v. Cocky Dundas Ras: Welsh K Stokmaat; 1.44 Stalgebreken: Nee. Sport: Hij is nu L2 met Winstpunten en hij was 3de op de Frieskampioenschappen 2009.
Enig idee??
lovelanga
Geplaatst: 26-09-09 16:42
@Rajaniii: heb je al andere pony`s getaxeerd?(zo nee ik neem het je niet kwalijk hoor, ik was het ook vergeten )
Cemlys
Geplaatst: 28-09-09 15:30
Even kijken hoe jullie mijn merrie zouden taxeren: Beyonce Sectie A Geboren: 2008 Papier welsh stamboek v: Criccieth Hywel, VM: Maestir odyssea Heel makkelijk karakter, leert makkelijk, niet snel schrik, kun je zo mee door het verkeer lopen, makkelijk met andere paarden, geen probleem voor kinderen. Als veulen 1ste plaats op keuring en 3de op de nationale. Zal een normale 1.18 worden. Leuke draf erop Zal beleerd worden voor de wagen, onder het zadel (leuke leading rein merrie), voor de fok. http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... k106-1.jpg http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... dag011.jpg
Benieuwd dus! Ze is totaal niet te koop ofzo en zal het ook nooit zijn maar is altijd eens leuk om te zien hoe een ander haar inschat.
Ik taxeer hier regelmatig eens , straks nog even kijken welke ik nog niet gedaan heb.
dynara
Geplaatst: 29-09-09 23:20
ben egt niet goed in taxeceren!! maargoed... sunsta's amalia €700 Onno €2000 betonce €1500
Naam: Willow Kleur: blauwschimmel Geslacht: hengst Geboortedatum: 2006 Papier: Ja vader: Bendit Ras: Welsh A Stokmaat; 1.16 Stalgebreken: Nee. Sport: Beleerd, kan ook al wijken. Hij doet aan vrijheidsdressuur en pikt dit erg snel op, kent al vele oefeningen. Zal nooit wat verkeerds doen en heeft geen hengsten gedrag, word bereden door een 8jarige en soms een 6 jarige en gaat ook gewoon mee met buitenritjes. Is nergens bang voor maar dan ook echt nergens voor, vrachtwagen, paraplu, hond, water, ect het maakt hem echt niks uit! hier een oude foto (met inrijden) maar zo zie je een beetje hoe hij loopt
_Snow_White
Geplaatst: 30-09-09 11:18
Willow ken ik nog wel echt een schatje €1350 Beyonce €1250 Onno €2500 Sunstar's Amalia: €750
naam: Blue kleur: Zwart geslacht: Merrie, met een 1e premie op de keuring afgelopen zomer. type: NWR vader: Leunsveld's Lord moeder: Silverster (v. Wester Aikema's Norbert) Leeftijd: 6 jaar stokmaat: 1.45,5 Gebreken: Nog niet ontdekt Sport: Met de vier jaar ingereden en vanaf Januari 2008 gingen we op concours met deze pony. Inmiddels heb ik 2 wedstrijden M1 gereden waarin ik dan ook 2 winstpunten heb behaald en B gesprongen. Met Blue heb ik ook op de Limburgse kampioenschappen gereden, waar ik 's morgens mijn ring in het L2 won maar 's middags net niet goed genoeg was voor het kampioenschap resultaat: 3e. In Kootwijk werden we 4e achter 3 hengsten/ruinen met bestgaande rijpony grote maat, maar daarintegen reden we ze allemaal weg in de Welsh Cup finale en hadden we gewonnen Daardoor mocht ik 2 weken later op Horse Event rijden, op zondag in de Welsh Show en het Rassendefiléheb je iets zwarts zien stuiteren? dat was Blue!. let niet op mijn houding, ze werd wat vrolijk op de Welsh Keuring http://www.mijnalbum.nl/Foto-4UJEYGKI.jpg Welsh Cup http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSLT6GAT.jpg 'gewoon' op concours
ja tuurlijk pharagirlke, maar je moet het er wel even bijzetten!
Barbie_Blue: schat zo'n 5000,- mooie pony en duidelijke potentie! dynara: 1000,- zou ik er voor geven zitake: 1200,- wat een mooie pony ! rajaniii: 3000,- leuk paardje hoor lovelanga: 800,- omdat ie nog zo jong is viteske: 900,'- geen prestatie, gevoelig voor hbv en is pittig...denk in deze prijs richting nicoletje92: mooi beest! schat 1500,- djeradalover: schat 800,- (waarom zo vroeg ruinen??) liiesjjj: schat zo'n 4000,- vera_pino: 6000,- + zeker weten!!
Cemlys
Geplaatst: 01-10-09 11:56
pharagirlke schreef:
Is het ook mogelijk om te laten schatten wat een pony waard was een paar jaar geleden? Ik ben nl gewoon nieuwsgierig
Kan hoor, maakt eigelijk weinig uit, dan zet je maar erbij wat zn prestaties enzo waren in die periode.
Rajaniii
Geplaatst: 02-10-09 23:13
lovelanga schreef:
@Rajaniii: heb je al andere pony`s getaxeerd?(zo nee ik neem het je niet kwalijk hoor, ik was het ook vergeten )
Nee maar zie ik zeg zometeen totaal het verkeerde:( ben er niet goed in, eigenlijk heel slecht! ik zal proberen
vind eigenlijk wal grappig dat veel mensen best veel op willow taxeren omdat ik hem voor €50 heb gekocht als veulen zijnde en natuurlijk is hij wel veel meer waard geworden maar goed.
Ben niet zo goed hierin, maar dit lijkt mij reeel.
bosefoso
Geplaatst: 07-10-09 15:22
Ik ben toch wel heel benieuwd waarop jullie mijn Pierro taxeren...
Komtie;
Naam: Pierro Leeftijd: 6 Type: Welsh Mountain pony Vader & moeder (moet ik opzoeken, wel van erkend welsh-fokker) Geslacht: ruin (half jaar geleden geruind) Zadelmak en verkeersmak. Herkenbare pony door half wit hoofd, half maanoog, 4 hoge witte benen en witte aftekening op zjin buik. Verder donkerbruin tot zwart, met lange zwarte manen in perfecte conditie, staart zwart met zilver/witte haren erdoorheen. Ook in perfecte conditie.
Op onderste foto samen met zijn meisje. (uh, meid.. Euh.. reus!)
@bosefoso: ik zou zeggen zeker een 1500€, en eventueel kun je hoger gaan als je pony bv leuk voor de kar loopt, wat wedstrijdervaring heeft. maar 1500 heb je er al een leuk prijsje voor. Leuke pony trouwens, aftekeningen zijn mooi. Benieuwd naar zn afstamming.
Zal vanavond eens zijn afstamming nakijken. ik weet nog dat de fokker hem weg deed omdat hij het maanoog heeft, en de vlek op zijn buik. Qua papieren vond hij het destijds een droompony. (Pierro is altijd van vrienden geweest)
Er komt binnenkort een nieuw ruitertje voor Pierro, en ik ga inderdaad zaterdag kijken voor een karretje met tuig
€1250 voor Bosefoso, je pony kan zo meer waard worden als hij beleerd is etc
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 08-10-09 16:58
bosefoso: rond de 1500 zou ik toch wel zitten vor deze pony. barbieblue: leuk dier is het zeg! Rond de 5000 zou ik toch zitten, hij is jong, hij loopt al erg netjes en hij heeft zijn bouw mee. Dynara: is hij goedgekeurd? Zo niet zou ik krap aan 1.000 komen. Hij is braaf en het is een leuke kinderpony maar tenzij hij goedgekeurd is vind ik het hengst zijn eerder een nadeel dan een voordeel. zitake: 1200 euro... Leuke pony, kan al wat, fijne kinderpony. (en laten we wel eerlijk wezen, die zijn moeilijk te vinden tegenwoordig) Viteske: 800 euro, hij is wat ouder, is niet als kinderpony te gebruiken (geen speelpony en veel pit) wat me doet denken dat die ook wat moeilijker is van karakter.
Ik wil eigenlijk weten wat Ex waard wás zo'n vier jaar geleden. Even de gegevens van hoe hij toen was:
Naam; Home T ranch Explosion afstamming: Pendock Plato x Bryn Bach type: Welsh B geslacht: Hengst, goedgekeurd als basisboekhengst leeftijd: 15 op dat moment. Sport: Liep op dat moment de belgische L proeven (Niveau 2) en deed dat niet zonder succes, kwam vrijwel elke week met de bekers (en vaak met beide bekers) naar huis. Karakter/eigenschappen: Heb nooit een fijnere pony gehad als deze, hij is werkwillig, heeft temperament en is betrouwbaar, hij heeft 3 zeer goede gangen. Hij gaat voor 200% voor zijn ruiter en is bijzonder intelligent. Ik kan werkelijkwaar geen negatief punt opnoemen. Ook aan de hand is hij bijzonder braaf, kan zich wel groot maken op vreemd terrein maar daar blijft het ook bij. Kan los staan bij bekappen en loopt zonder problemen de trailer op. Ook zadelen enz was geen probleem op vreemd terrein. foto's: