[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:01

Ik heb er zelf ook nog een paar achter prikkeldraad staan. Ze lopen nu op een dijk die niet van mij is, maar ik in de winter mag gebruiken. Ik mag niets veranderen aan de omheining, maar ik heb ook nog nooit gehad dat ze zich eraan verwonden. Moet wel zeggen dat het een stuk is van 2 hectare, dus ze hebben ook niets te zoeken bij het hek.
Op mijn eigen land staan ze achter draad met stroom (lichnet apparaat), maar daar walsen de veulens soms rustig doorheen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:05

O ja trouwens, heeft iemand nog belang bij een ruim 1,5 jarige Welsh A merrie? Geboren april 2008, valk (zou schimmel kunnen worden). Vader Lowland Damon, moeder Cornpoppy (Billy's Boy (v. Bryn Storm x Maesgwyn Spinner) x Moorcock Bracken).
Wordt rond de 1.20m.
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:09

ik ben wel van plan om er volgend jaar een 3e bij te nemen om mee te fokken maar wil eerst mijn eigen veulens afwachtten.
als daar een goed merrieveulen bij zit mag ze voorlopig blijven..
mocht het niets bijzonders zijn of 2 hengstjes dan ga ik wel rondkijken naar een mooie merrie voor erbij.

maar voorlopig dus nog niet...weet zo ook niemand

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:15

Heb gisteren mijn sectie C veulen (5 maand) van zijn moeder gescheiden. Ging goed omdat ik hem naast zijn half-broer en half-zusje heb gezet die hij goed kan zien en waarmee hij contact kan hebben. Op deze manier heeft het veulen practisch geen stress.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:08

Ik doe meestal de eerste paar nachten de merrie naast het veulen. Zo hebben ze contact (mijn boxen zijn helemaal open). Overdag mogen ze dan nog samen en dat bouw ik dan af tot ze echt apart zijn.
De verkochte veulens gaan dan weg en wat ik aanhoud, blijft bij de merrie tot zij ze zelf afspeent.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:31

Ik laat ook vaak de merrie naast het veulen staan, maar dit keer moest ik een keuze maken. Al de veulens de gelegenheid geven elkaar te zien en veel loopruimte te geven of een veulen in een kleinere stal (3 x3) te zetten waar hij niet zoveel beweging kon zien. Ik houd eraan om mijn veulens dat "thuis"-gevoel te geven

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:08

Mooie merrie Melanie, ik zoek voorlopig ook niks, mss binnen paar maand, maar nog niet onmiddelijk.

Merrie zag er goed uit deze middag, hele enthousiaste hinnik toen ik mijn hoofd buiten stak :D. Verder nog wat fotootjes geshoot :), dik bolletje wol op dit moment.

Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:11

Mooie pony Zitake! Echt een plaatje. Heb je al een hengst op het oog?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:12

Voorlopig nog niet, ik kijk af en toe eens uit, maar zowiezo wacht ik nog zeker tot ze 3 is voor ik haar dek. :) heb zo wel iets in mijn hoofd, maar moet het nog in real live zien te vinden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:15

Ik dacht dat ze al 3 werd komend jaar:P. Ze toont al erg volwassen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:19

ze wordt 2 pas :)

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:37

Ik vind dat koppie zo verschrikkelijk lief!!

Liet haar aan mijn vriend zien die was ook opslag verliefd. Hij zij gelijk, als we later een kindje hebben krijg ie zo'n pony!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:26

ze ziet er erg goed uit ines....mooi hoofdje overigens.

ziet er naar uit dat ik voor pepper een mooie hengst gevonden heb,alleen nog even de kosten weten...

kunnen jullie wat meer vertellen over llannor paddy?
hoe zijn zijn nakomelingen?
heb foto,s gezien van hem en hij is erg mooi geworden...had hem ooit al eens ergens gezien op de foto maar was 3 jaar terug en toen vond ik er weinig aan,nu vind ik hem geweldig..

overigens vandaag mijn hengstveulen eindelijk vekocht op de paardenmarkt....is naar een gezinnetje gegaan met een hele jonge dochter,hij moet uiteindelijk als rijpony gaan dienen voor haar.
en als ik zie wat de meeste hengstjes nog opleveren ben ik toch heel tevreden over de prijs wat ik voor hem had gekregen.

maar wat een idioten op die markt zeg.
1 persoon wou maar 25 euro geven,heb hem snel de weg naar de slager uitgelegt zodat ie voor dat geld in elk geval een paar kilo vlees kon kopen
en een ander flipte tegen mij omdat ik niet akkoord ging met zijn bod.
later kwam er een belg die hem wou en toen ging hij zich ermee bemoeien ook...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:53

inowa schreef:
ze ziet er erg goed uit ines....mooi hoofdje overigens.

ziet er naar uit dat ik voor pepper een mooie hengst gevonden heb,alleen nog even de kosten weten...

kunnen jullie wat meer vertellen over llannor paddy?

Hij is verwant aan de hengst die wij dit jaar gebruikten, Rhesfair Seren Y De. In de moederlijn dan. Ik heb hem op de internationale show gezien, dacht ik. Mocht je foto's krijgen van zijn nafok, dan ben ik daar wel benieuwd naar. Stel dat hij het doorgeeft, dat laatrijpe, dan is dat wel iets om, gezien de verwantschap, rekening mee te houden.

hoe zijn zijn nakomelingen?
heb foto,s gezien van hem en hij is erg mooi geworden...had hem ooit al eens ergens gezien op de foto maar was 3 jaar terug en toen vond ik er weinig aan,nu vind ik hem geweldig..

overigens vandaag mijn hengstveulen eindelijk vekocht op de paardenmarkt....is naar een gezinnetje gegaan met een hele jonge dochter,hij moet uiteindelijk als rijpony gaan dienen voor haar.
en als ik zie wat de meeste hengstjes nog opleveren ben ik toch heel tevreden over de prijs wat ik voor hem had gekregen.
Mooi voor hem , dat-ie een goed adresje gekregen heeft.En voor jou!
Wij gaan al jaren niet meer naar de markten met onze ponies. Om onderstaande reden. Maar ja, soms is er geen andere weg.
maar wat een idioten op die markt zeg.
1 persoon wou maar 25 euro geven,heb hem snel de weg naar de slager uitgelegt zodat ie voor dat geld in elk geval een paar kilo vlees kon kopen
en een ander flipte tegen mij omdat ik niet akkoord ging met zijn bod.
later kwam er een belg die hem wou en toen ging hij zich ermee bemoeien ook...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:43

Fijn dat je pony verkocht is Inowa, ms niet de meest leuke manier om zo van je paard af te komen, maar het lijkt dat je toch nog een leuk baasje hebt gevonden?

Ik vind Beyoncé echt een hele mooie pony, je zou niet verwachten dat ze nog maar zo jong is. Zou ze dan als ze 3 is nog is 3x zo breed worden of zo blijven denk je? Ze is ook echt al super wit trouwens, als ik dan met Amber vergelijk (die wordt 5 en is nog heel erg grijs).

Amber is nu op 6 maanden van haar dracht. Begin er steeds meer naar uit te kijken en ben ook al vollop namen aan het verzinnen. Ik hoop dat alles verder helemaal goed gaat en het veulentje strakt ook helemaal gezond is en Amber een goede moeder blijkt te zijn. Je begint nu wel goed te merken dat ze al een eindje is, ze is al behoorlijk dik en met poetsen moet je ook al wat voorzichtiger gaan doen, met rijden is ze ook veel sneller bezweet als eerst, maar ze geeft nog niet aan dat we moeten stoppen :)
Volgende week komt haar 'vervanger', ik kan een periode een welsh pony lenen van een bokker, waar de verzorgsters dan op kunnen rijden. Zij zocht iemand die hem wilde lenen omdat ze het nogal druk had met school, ik zocht een pony erbij voor tijdelijk, dus dit is ideaal! Bij het proefrijden bleek het ook een hele leuke, brave pony te zijn dus hoop dat dat hier ook allemaal goed gaat (ook met de andere paarden samen).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:48

inmiddels via bokt weer contact gekregen met de nieuwe eigenaren,ze zijn heel blij met hem en ze houden me op de hoogte

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:50

Bedankt! Ik hoop maar dat ze niet nog eens 3x zo breed wordt. Is nu al een heel forse merrie, ze mag zo blijven ;). Ik verwacht dat ze het meest in de richting van haar moeder zal gaan, en die valt ook wel mee. Wit is ze eigelijk altijd geweest. Geen idee welke kleur ze geboren is, maar het was iig niet erg donker. Aan haar benen is ze nog wat donker, maar voor de rest :).

spannend dat ze nu op 6 maand zit. Ik kijk al zo erg uit naar het moment mn merrie een veulentje verwacht :). Ben zo benieuwd naar wat daar uit gaat komen. En leuk dat er een nieuwe pony komt. of toch voor eventjes. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:55

inowa schreef:
inmiddels via bokt weer contact gekregen met de nieuwe eigenaren,ze zijn heel blij met hem en ze houden me op de hoogte

leuk dat ze ook op bokt zitten :), zal je wel wat op de hoogte gehouden worden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:58

Het is maar tijdelijk hoor, rond de zomervakantie 2010 gaat ze weer terug naar haar eigenaar. Maar vind het idd wel heel erg leuk dat zowel mijn verzorgstertjes straks gewoon kunnen blijven komen, plus dat ik zelf de pony voor de kar mag beleren dus kan zelf dus ook blijven mennen (al heb ik het idee dat ze niet in mijn tuig past, ze is een íeetsie breder haha, maar dat zien we dan weer wel).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:02

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:03

Dat is idd heel leuk, soms zit ik er ook wel aan te denken nog wat bij te nemen waar ik ook wat mee kan mennen, aan de andere kant dan weer..., ah mss deze winter of in het voorjaar ergens.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:33

Zitake! Ik ben gewoon echt verliefd op je kleintje!!

Als je ooit een klein merrietjes fokt die er erg op lijkt wil ik je eerste koper zijn!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:41

Zal je zeker van horen moest er eentje te koop komen te staan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:02

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:10

Wij beginnen binnenkort met de voorbereiding van de "Nacht van de bijzondere rassen" voor de dekhengsten en fokkers van verschillende bijzondere rassen en voornamelijk voor de welshponys & welsh cobs