[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:39

merrie is gelukkig ok en dat is uiteraard het belangrijkste, ja dit kan gebeuren als je eerlijk ben hebben we door de jaren heen nog nooit problemen gehad met af veulenen dus als je het zo bekijkt valt het nog mee maar zuur is het wel.....
nu gaan we der dekken met Llwynhywel the president

superwoman

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:49

Geficiteerd! Mooi veulen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:19

Getver, een dood veulen is nooit leuk :-( Enig idee wat er gebeurt is ? gelukkig is met de merrie wel alles goed ...

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:46

Zonde Berry, ik was ook erg benieuwd naar dit veulen. Gelukkig is de merrie oke. Leuke combinatie die je nu gaat maken trouwens.

Ik heb ook een hoop mensen gehoord die dode veulens hadden gekregen, heb hem ook wel geknepen in de laatste weken, het kan ook jou overkomen. Bij de schapen lijkt het ook een bijzonder slecht jaar te zijn als ik dat zo om me heen hoor. Best vreemd dat je van die bepaalde jaren hebt waarin het veel lijkt voor te komen, dit werd immers niet veroorzaakt door iets besmettelijks.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:22

Ik ontving een aantal foto's van een veulen van Drummer Boy, uit Tiffwyl Bracken. Deze stermerrie verkochten wij vorig jaar aan iemand die op zoek was naar een kwaliteits merrie met een kleurtje. Ze heeft daar een supergoed tehuis gevonden en die fokker is dolblij met zijn veulen, welk een vol broertje is van Zomerdijks Blue Band. Wat een bot heeft deze he?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:39

Super mooi veulen jenny!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:10

Wat jammer voor je Berry, het is altijd zo jammer als zoiets gebeurd, je zit er toch op te wachten.... Hopelijk volgend jaar een mooi sterk merrieveulen voor je!

Jenny, bofkont, weer een prachtig merrieveulen, van harte!

Hier nog niets, we zitten op dag 15 te laat :-( maar goed, we blijven (on)geduldig wachten.....

Gisteren naar Friese_menner geweest met onze twee A merries (Vechtzicht's Cascade en PK's Ceridwen Mabel). Rhydaman zag er heel goed uit, natuurlijk niet in showconditie, maar wat een bot en beweging! Super! Nog een rondje met de kar gedaan en ondanks dat onze Mabel superhengstig was, toch het hoofd bij het werk houden, knap hoor...

Gisterenavond goed bericht gekregen, Mabel was idd goed hengstig en is al een keer gedekt, Cascade was nog even niet zover, ik kan niet wachten op de veulens van volgend jaar.... ze zijn zó schattig A-veulens!

FOTO'S VAN 10 MEI 2013

Onze Desire groeit goed, het was een groot en mager veulen, maar nu begint ze te komen.... en zo verlegen als ze op dag 5 nog was, nu loopt ze de hele wei achter me aan om een kriebel te krijgen, jaja.... ik ben verliefd <3

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:35

Regtur,die laatste foto is gaaf! Mooi veulen hoor!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:12

regtur schreef:
Ik ontving een aantal foto's van een veulen van Drummer Boy, uit Tiffwyl Bracken. Deze stermerrie verkochten wij vorig jaar aan iemand die op zoek was naar een kwaliteits merrie met een kleurtje. Ze heeft daar een supergoed tehuis gevonden en die fokker is dolblij met zijn veulen, welk een vol broertje is van Zomerdijks Blue Band. Wat een bot heeft deze he?
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik begrijp heel goed dat de eigenaar super blij is met dit veulen...het is een vosje zo te zien.

Ik ben blij dat je Zomerdijks Blue Band aan mij hebt toevertrouwd.
We gaan ervoor, en hopelijk heeft hij nog een mooi leven voor de toekomst.

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:39

dadaboo@ als ik de foto's terugkijk, dan ben ik zo blij dat deze ponies die ooit ons toebehoorden zo een goede plek hebben gekregen. Bracken stond laag in rang en was bij ons in een grotere groep duidelijk niet op haar plek. Nu heeft ze een superplek, met een paar soortgenoten en een toegewijde baas. Haar veulen werd mij al gevraagd of dat te koop was, maar die fokker wil het graag houden. Zo mooi om te horen. Ook zijn volle broer krijgt bij jou de kans van zijn leven.
Vanavond sprak ik nog 2 fokkers die beiden een veulen hebben van Drummer Boy ( nog niet gezien) maar zo enthousiast waren. Dat doet toch goed, in een tijd waarin iedereen maar klaagt en ach en wee roept.

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:50

Sorry voor mijn late reactie.

Ten eerste, wat een prachtige veulentjes zijn er allemaal weer geboren (:

Toen ik Marcha verkocht had ze alleen nog maar een zadeltje opgehad en had er 1x iemand opgezeten. Degene die haar heeft verkocht zou met haar gaan mennen, maar of dit ook werkelijk is gebeurt, geen idee!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:52

Ik meld me hier ook maar eens. Ben wel altijd meelezer maar heb me nog nooit 'fokker' gevoeld. Aangezien we de merrie dit jaar bij de hengst doen zal ik toch ook onder de stempel fokker ( of vermeerderaar :P ) vallen en vind ik het wel leuk om ieders belevenissen en bevindingen hier te volgen en te delen.

Momenteel eigenaar van de sectie C merrie Menai Nanci (Menai Cadfridog x Cethedine Telynor) , 10 jarige stermerrie waarmee de bedoeling is haar komende maand te laten dekken door Llanfihangel Comet
Afbeelding

En mede verantwoordelijk voor sectie B enter Oltewoldes Sven ( Willow tree amigo x Casperhof's Freddy )
Afbeelding
Plannen met hem zijn nog divers, maar eens kijken of hij zich zo netjes blijft ontwikkelen als nu. Wel opgegegven voor de keuring in Tolbert, maar dan moet hij niet ineens uit elkaar gaan groeien nog ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:09

Echt een mooie c hoor!

En je b jaarling ziet er al heel ontwikkeld uit.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:12

Mooie ponies sanex! B hengstje ziet er goed uit.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:06

Vanmorgen heeft de laatste merrie ons een mooi hengstveulen gegeven. Ik ga straks even kijken, maar ben erg benieuwd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:25

Mooie foto's ook.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:37

He dat is heel erg balen Berry! Sterkte.

Sanex welkom. Ik vind Nanci echt een hele leuke merrie.

Gefeliciteerd Vivian.

Nou gelukkig hebben we niet heel lang hoeven wachten op het veulen van Cleo na mijn laatste bericht. In de nacht van donderdag op vrijdag is ze bevallen van een mooi merrieveulen.
Dit was ons laatste veulen dit jaar en gelukkig is alles super verlopen. We hebben er 2 merrie's en 1 hengst bij en bij de Haflingers is het 1 om 1. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:42

Mooie score tanja.
Ik wacht nog op purdey, die moet nog 14 dagen. Denk dat ze erover heen gaat.
Ben nu ff.schuilstal in het land aan het maken voor de veulens. Dan kan ik ze daarin ook.wat.voer geven.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:32

Avond 15 gaat beginnen, hoop dat ze nou toch eens een keer gaat bevallen, maar helaas.... het ziet er nog niet naar uit :-(

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:15

SANEX@ die valk viel me vorig jaar al op, mooie merrie! onze as schoondochter heeft een paard waarmee ze western rijdt, maar deze heeft een ernstige blessure. Nu wil ze over een poosje een ander paard, maar ik heb haar een welshcob aangeraden.Ik heb me daar verder nooit in verdiept, maar zijn er lijnen die de voorkeur hebben, qua gebruik?
melanie@ mag je zomaar bouwen in je land? Dat hoeven wij niet te proberen.
girlgamer@ weer gefeliciteerd! Ik wacht op de foto's!
abba@ bij ons heeft eens een merrie een maand overgelopen, 't is lang wachten, maar het kan dus wel zo gaan!
iedereen@ ik zoek nog een cremello of perlino hengstveulen. We hadden 7 kansen binnen onze eigen/gastmerrie populatie, maar tot nu toe alleen maar valkmerries geboren...graag pm, als je wat weet sectie a.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:32

Jenny het is een.kleine oppervlakte en staat los dus kan verplaatst worden. Er zit geen fundering in.
Ik zoek.voor iemand ook nog een cremello of perlino maar dan een.grotere maat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:46

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:04

Aloha!

Ik ben op zoek naar ervaringen mbt hengst Leuns Veld's Lord.
Wie kan mij iets over de hengst of nakomelingen vertellen?

Afbeelding

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:11

Ik heb een 4 jarige nakomeling van Leunsveld Lord.
Een erg lieve maar zeer gevoelige merrie.
AfbeeldingAfbeelding

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:13

Mooie bouw! En qua beweging?