Welsh hengstenkeuring 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:58

Heeft er nog iemand foto's gemaakt van Valerio?
(4 jarige NWR Nr. 121 en 153 onder het zadel)

texelse

Re: Welsh hengstenkeuring 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:02

Wat was vrijdagavond de voltige vertederend. Zo enthousiast als die kinderen bezig waren, Heerlijk!! Puur een voorbeel van Lol Met Je Knol!!!
De organistatie zou wat mij betreft wel na kogen gaan denken over een andere manier van entree heffen. De 5 euro voor de vrijdagavond vond ik nog heel wat, als je ook al 8 euro per dag betaalt. Misschien zou een pas partout voor het hele weekend een goede optie zijn??

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:10

Vooral dat hele kleine meisje!!

Entree 5 euro? Oh dan hebben wij geluk gehad. (Waren ook een half uur te laat)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:15

wat een skeetje he, dat smurfje. Tussendoor dansen, en ruzie maken wie het boek vast mocht houden, geweldig! Zo enthousiast, ook die moeder(?). Ze waren er met de groep ook met eten in het restaurant van de knhs. De kinderen zo zelfstandig, en netjes, zonder opgeprikt te zijn, was echt leuk!!
Verder vond ik de vrijdagavond erg tegenvallen. Is ook moeilijk natuurlijk, maar we zijn ook niet tot het einde gebleven.

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:19

Ja dat was zo schattig. Zo onbevangen!
Vond het inderdaad verder ook wat tegenvallen. En we hadden het koud, dus maar eerder weggegaan.

Vond trouwens die Justin een fijne pony die al mooi aan het "werk"was.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:27

texelse schreef:
Wat was vrijdagavond de voltige vertederend. Zo enthousiast als die kinderen bezig waren, Heerlijk!! Puur een voorbeel van Lol Met Je Knol!!!
De organistatie zou wat mij betreft wel na kogen gaan denken over een andere manier van entree heffen. De 5 euro voor de vrijdagavond vond ik nog heel wat, als je ook al 8 euro per dag betaalt. Misschien zou een pas partout voor het hele weekend een goede optie zijn??

Wij hebben ook geen entree betaalt s avonds. Vind 8 euro eigenlijk al genoeg

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:29

texelse schreef:

Ja inderdaad! Overdag genoten van de keuring, kaartjes gekocht voor het oosters buffet. Toen dachten we lekker eens the night of the stallions te gaan kijken want dat hadden we nog nooit meegemaakt, staat er ineens zo'n mannetje die geld wil vangen. Dat ging er bij mij ook niet helemaal in.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:29

Voltige was erg mooi. Geweldig dat enthousiasme. Rest van de avond genoten ondanks de kou. Hele weekend is meegevallen. Hoop mooie pony s gezien. Met een aantal favorieten. Ik kon het oordeel van de jury grotendeels volgen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:31

Voor ons valt de volgende keer ook de vrijdagavond af, hoewel ik dat smurfje graag nog eens in actie zou willen zien. Maar dan ga ik liever lekker uitgebreid op m'n gemak ergens eten, en dan naar het hotel.

Het was jammer dat de nr 38 te lastig was in de baan,en daardoor niet liet zien wat hij in huis heeft. Wat een mooie pony!! Huppeldepup Wup heet ie, een afstammeling van Wolhoeve's Bart.

edit: vrijdagavond heb ik trouwens ook genoten van het rijden van Dana van Lierop! wat een vriendelijke chauffer is dat . Nog even gekeken of ze haar hondje nog mee had achter de revers van het rijjasje, maar die het ik niet kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door texelse op 12-02-12 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:41

De Goede Ree's Wup.
van Fam van Drie.
Jammer het is een moment opname. En wat zijn het eigenlijk nog baby's toch?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:45

Prachtige foto's en ook een mooie foto van Desperado..
Iedereen die een goed restulaat heeft gehaald... van harte gefeliciteerd. *\o/*

Heb net mijn tante aan de telefoon gehad en ze was heel erg vereerd dat Desperado nog mee mocht lopen voor de beste draf.
Het leukste vond ze eigenlijk nog dat Desperado zo vreselijk braaf is...de dochter van de mede-eigenaar nam hem zo mee naar de vrachtauto en ze vertelde ook nog dat Desperado de makste hengst was die ze ooit hadden gehad...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:46

Klopt, daarom is onze ook op 3-jarige leeftijd niet geweest, veel te peuterachtig. Ik vind 80% van de 3-jarigen echt te jong. Buiten dat ze het lichamelijk allemaal moeten ondergaan, moet het in het bolletje ook verwerkt worden.
Nou ga ik iets heel raars zeggen,en daar zal wel heel veel commentaar op zijn, maar wat mij betreft keuren ze de 3-jarigen in september/oktober, dan heb je een mooie tijd om voor te bereiden, ze zijn wat meer uitgegroeid en geestelijk ook wat volwassener. Dan kunnen ze daarna het verrichtingsonderzoek lopen en dan per 1 januari van het jaar waarin ze 4 worden de dekdienst in.... Zo, ik zal nu m'n helm opzetten....

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:51

Nee hoor zet je helm maar weer af.
Ik ben het met je eens. Als ze wat ouder zijn kunnen ze veel meer aan! Geestelijk en lichamelijk.
Maar dat zal wel nooit gebeuren. Kost weer meer geld om ze aan te houden enz.

Nou ik ga me inpakken om een rondje te mennen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:53

Desperado's is de palomino?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:54

Brrr koud op de bok. Veel plezier, staan vast welshjes voor!! Niet uitglijden hoor. Hier begint het te regenen, dus het zal wel glad worden....

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:58

texelse schreef:
Klopt, daarom is onze ook op 3-jarige leeftijd niet geweest, veel te peuterachtig. Ik vind 80% van de 3-jarigen echt te jong. Buiten dat ze het lichamelijk allemaal moeten ondergaan, moet het in het bolletje ook verwerkt worden.
Nou ga ik iets heel raars zeggen,en daar zal wel heel veel commentaar op zijn, maar wat mij betreft keuren ze de 3-jarigen in september/oktober, dan heb je een mooie tijd om voor te bereiden, ze zijn wat meer uitgegroeid en geestelijk ook wat volwassener. Dan kunnen ze daarna het verrichtingsonderzoek lopen en dan per 1 januari van het jaar waarin ze 4 worden de dekdienst in.... Zo, ik zal nu m'n helm opzetten....

De meeste jonge hengsten zijn ook nog maar 2,5. Dat zie je er indd wel aan af

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:58

xElienx schreef:
Desperado's is de palomino?

Klopt. :)

Afbeelding

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:59

Die heb ik er ook op staan, maar hij liep toen erg gespannen aan de lijn, wel mooi ruim

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:06

Ik heb er verder weinig verstand van , dus ik zal wel blond overkomen, maar die pony's die dat verrichtingsonderzoek moeten doen, is dat onder het zadel ?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:08

@ darwin, ja klopt, is onder het zadel. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:09

Ik had dgr's Wup graag zien bewegen, volgens mij kon ie het wel, maar hij had andere dingen aan zn hoofd haha

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:10

Vrijdags was Wup al lastig, maar liet hij zien dat hij wat in huis had qua bewegingen, al kwam het niet echt uit de verf, maar zaterdag was er gewoon geen land mee te bezeilen, en dan houdt het op natuurlijk. Jammer hoor, want ik weet zeker dat het een goede is (maar ja, dat weet ik van die van ons ook...... nr. 39)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:13

Muzefee schreef:
@ darwin, ja klopt, is onder het zadel. :)

Dus als ik het goed begrijp, zijn die pony's al zadelmak als ze met 2,5 jaar op de keuring komen :?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:16

Dat zou je hier uit af kunnen leiden. Voor ons dus ook echt reden om 1 of 2 jaar later naar de keuring te gaan. Eerst lichamelijk en geestelijk volwassener worden. Je kunt van een knulletje van 14 ook niet verwachtgen dat hij hetzelfde aan kan als een vent van 25.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:20

Ik vind het zowieso belachelijk dat mag, je mag een pony pas op wedstrijd uitbrengen als hij 4 of 5 jaar is en bij het NWPCS moeten ze voor hun derde al onder het zadel zijn.
Maargoed, ze hebben wel meer rare regels daar.