veiling 22 okt 2011 wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:22

[/quote][/quote]
We hebben thuis nog een Worteltje en die is zo mogelijk nog beter dan zijn papa. De balletjes blijven daar voorlopig nog onder.[/quote]

:D Komt mooi uit , Fayegale wordt vanzelf ook ouder :j

Patrick: De Generaal heeft met 1 bal ook geen kans..ik hoop dat hij een fijne sportpony wordt , eerst castreren en naar de osteopaat.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:25

Ik vond de generaal een mooie pony, liep heel netjes, maar ja, niet helemaal compleet. Helaas. Maar komt in de sport wel goed terecht!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:26

of eerst de osteopaat, een jaartje lekker gebruiken en wie weet kun je er dan wel 2 weg snijden. Zon mooie hengst. Echt jammer dat hij niet compleet is. Volle broer fokt gewelig maar is helaas al op jonge leeftijd verkocht naar Wales. En de General heeft toch ook al een heel mooi veulen gebracht . . . .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:37

patrick76 schreef:
ik wou net zeggen: DOEN !!!

Gaat ook zeer zeker gebeuren in de toekomst :D . Maar eerst wat vermogen opbouwen, want er is weinig werk in Wales. Maar retenieren in Wales zit er zeker in.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:48

Melanie5 schreef:
patrick76 schreef:
ik wou net zeggen: DOEN !!!

Gaat ook zeer zeker gebeuren in de toekomst :D . Maar eerst wat vermogen opbouwen, want er is weinig werk in Wales. Maar retenieren in Wales zit er zeker in.

In tussen tijd kun je bij ons af en toe hengsten komen vangen :P Kun je vast wennen aan de eenzaamheid. :D

Rivendell

Re: veiling 22 okt 2011 wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:03

haha jenny geen probleem hoor. Ben gewend aan lastig te vangen exemplaren:). En ruimte en rust is erg fijn.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:04

Ben bezig met de website, dank aan Melanie voor de voorbereidingen. Er moet nog heel veel gebeuren/veranderen, maar is leuk om te doen.Ik geloof dat hij al wel bekeken kan worden, en via Google zal dat wel lukken.
Ook heb ik er al een heleboel links op staan. Wil iemand er bij geplaatst worden, geef maar door.
Onze vorige site is in 1,5 jaar meer dan 25000 x bekeken, maar dat is veranderd en kan er niets meer mee.
En telkens kreeg ik te horen, dat onze site niet meer bestond.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:07

Melanie5 schreef:
haha jenny geen probleem hoor. Ben gewend aan lastig te vangen exemplaren:). En ruimte en rust is erg fijn.

.. en een koude logeerkamer?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:10

jenny , geef de link even door want via google vind ik hem niet

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:18

Ik weet het niet precies, http//:stalzomerdijk.webklik.nl geloof ik. Maar hij is nog lang niet af hoor! dat kost me nog heel veel avonden. En ik moet nog foto's verkleinen want die vallen buiten de kaders.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:56

De site ziet er al heeel mooi uit! Mijn complimenten, heb er net even op gekeken :D

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:15

Melanie5 schreef:
Ook de veiling meester had blijkbaar allleen oog voor zijn briefje met ponies, maar ook dat ging meermaals fout. Erg slordig.

Veiligmeester had niet alleen maar oog voor zijn briefje,maar vraag me af of hij überhaupt in de gaten had, dat het een ponyveiling was.
Alleen de naam van de pony en geboortedatum; zou niet misstaan op een gebruikte auto veiling.
Miste sectie, geslacht, stokmaat, naam vader en moeder en fokker bv.
Storend waren vooral de 'leuke' grapjes, waarbij er geen respect voor pony, eigenaar en/of bieder was.
Ging het dan alleen om zoveel mogelijk ponies in zo'n kort mogeljke tijd te slijten ?
Wat een verademing dat hij zich op een gegeven ogenblik in zijn eigen grapjes verslikte ...

Een veilingmeester die de Welsh pony onwaardig was.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:42

regtur schreef:
.. en een koude logeerkamer?

Was geen probleem hoor ;) Zo koud was het niet.

@lv_sws: hopelijk leert het NWPCS van deze flater en zorgen ze volgend jaar voor meer professionaliteit.

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:15

begrijp ook nog steeds niet dat je entree moet betalen voor een veiling ....
geld betalen om iets te mogen kopen ?

als ik naar de bakker ga, mag ik zonder te betalen zijn winkel in om iets te kopen :P

gelukkig was het wél gezellig

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:19

Duidelijk niet zo heel veel gemist geloof ik.
Jenny mooie nieuwe aanwinst lollypop. Straks wel even fotos maken he.
ik mag binnenkort ook wat nieuws verwelkomen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:37

zitake vertel? Ben je stout geweest?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:37

Waar er wat georganiseerd wordt , gaat er allicht ook wat fout. Deze veilingmeester deed erg zijn best om de boel op gang te brengen,maar toen er nauwelijks biedingen kwamen, raakte hij gefrustreerd. En dat liet hij merken, wat dus gebrek aan professionaliteit is.
Het is niet zijn fout, als er geen kopers zijn. Of als er geen normale prijzen betaalt worden.
Een meer ervaren veilingmeester zou met wat humor in ieder geval de aanbieders niet zo'n teleurstellend gevoel hebben gegeven. Ook ontgaat mij ten enenmale het nut van de veterinaire keuring, want er werd niets gemeld bij de verkoop. Alle ponies waren dus 100%goed?
Als het NWPCS bespaart op de veterinair, dan kan iedereen gratis naar binnen.Maar het bezoekers aantal was hoog genoeg.(als 50% van de aanwezigen wat had gekocht, was er een tekort aan ponies )Positief is dat het inschrijfbedrag een stuk naar beneden is bijgesteld. Dat verklaart ook de hogere deelname. Hoe dan ook, het is en blijft een leuk evenement en de ene keer verkopen jonge ponies beter, de andere keer gereden, volgende keer spannetjes of aparte kleurtjes.Dat is erg onvoorspelbaar.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:09

Regtur: daar ga ik in mee, de entree vind ik dus geen discussiepunt, een veiling organiseren kost ook geld en zeker wanneer er te weinig goed verkocht wordt en de 5 % per dier dus laag ligt.
De veiling meester kwam idd gefrustreerd over en werd sarcastisch.
Wat de vetrinair betreft, heeft die de pony's gekeurd dan? Ik had de indruk dat het chipcontrole was?
Want lang niet alle aangeboden pony's liepen zuiver :?
Chipcontrole vind ik wel een goed idee, dan weet je tenminste dat het papier bij de betreffende ( schimmel) pony past!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:40

Entree is prima, zeker als 90% van de mensen alleen maar voor de gezelligheid lijkt te komen. Ik had wel de indruk dat ik eerder bij een uitverkoop zat dan bij iets waarbij hoge prijzen betaald zouden worden. Dat hangt vooral van de kopers af. Ik denk dat de meeste bieders op zoek waren naar een goedkope pony, waar iets van te maken valt. Er liep denk ik weinig materiaal rond dat meedoet voor de hoofdprijzen op de nationale. En als die er al rondliepen, dan is het te vraag of iemand daar op deze manier naar op zoek gaat. Overigens liep er wel degelijk goed fokmateriaal rond, maar ja, er hebben ook velen goed materiaal thuis lopen en die hebben er niet meer nodig.

Toch vind ik het een goede zaak dat dit geregeld wordt. Het is en blijft een sanity check voor de algemene markt. En eerlijk gezegd, een pony de winter door helpen is duurder dan de meerprijs die je haalt door te wachten tot april/mei om te verkopen. Het is vervelend te zien dat de prijs wel onder de vleesprijs ligt. Geen fijne gedachte.

Ik was wat geschrokken van het hillpony boekje toen ik thuis begon te lezen. Jawel, er zijn meer hillponies in Wales dan hier, maar ik zie wel waarom sommige topfokkers ze onderhand uit Nederland lopen. Ik ben wat geschrokken van de kwaliteit van de ponies in het hillpony boekje. Dat is beter geweest.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:27

@ ARhythmical . Er is wel veterinair gekeurd, maar ik vind niet dat je op een stukje van 8 meter kan zien of hij goed loopt. En dan ging alles ook nog eens op z'n elfendertigste... Ik heb ook practisch alle onder het zadel bereden pony's gezien en bijna geen één was helemaal zuiver achter. Dit zal waarschijnlijk komen door gebrek aan spierkracht in de achterhand omdat het ofwel over jonge pony's ging ofwel ze maar net aangereden waren. Zoals de Generaal, hij is 6 weken onder het zadel. Ik vind niet dat je dan al mag verwachten dat hij alle kracht heeft die een pony van een jaar onder het zadel op L niveau loopt ook heeft. Deze pony heeft namelijk de zes jaren dat hij leeft, op jonge leeftijd een paar maal voor de wagen gestaan en verder is er niets in sportgebruik mee gedaan. :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:35

@ regtur , ik denk niet dat het stamboek op de veterinair moet gaan besparen. Deze heren zeiden onafhankelijk iets tegen je en zelf begreep ik er niets meer van. Volgens de ene meneer moest de pony een halster om omdat hij vast moest staan (waarom weet ik nog steeds niet) en mocht niet met hoofdstel getoond worden, terwijl er daarvoor verschillende pony's met hoofdstel getoond waren. De andere meneer heeft dit denk ik niet eens gehoord, hij heeft een vinger over het gebit gehaald, en gevoeld naar de 2e teelbal, maar die zat er niet, dat wisten wij ook al. En dan op een straatje van 8 meter draven, eer je in draf was kon je alweer stoppen... Dat zou dus ook wel beter kunnen :) + dat ze nog aan het keuren waren toen het veilen van de pony's al begonnen was, misschien door de late aanvoer van de pony's, maar wellicht hadden de heren ook beter samen kunnen werken...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:18

regtur schreef:
Weer thuis en de allermooiste pony mee.....

>;) :( |o -:(- _-:(
Mooi is ze zeker :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:32

LdJ@ Er hoeft niet op de veterinair bespaart te worden,als het dan ook meerwaarde heeft. Ons veulentje leek maar 1 bal te hebben, (thuis zaten er wel 2) maar het werd niet vermeld in de ring. Waarom dan gekeurd? Dus , of correct keuren, en een rapportje bij de veilingmeester, of anders niet keuren. De verkoper staat er in feite garant voor dat er geen stalgebreken zijn en voor de rest kan een evt koper het zelf beoordelen, cq navragen voor de veiling.
girlgamer@ mooi ja, maar wel een waar een zakje tam zout bijgeleverd had moeten worden...
Overigens zijn er al 2 die belangstelling hebben, wordt dus kop of munt *D :9

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:58

LdJ schreef:
@ ARhythmical . Er is wel veterinair gekeurd, maar ik vind niet dat je op een stukje van 8 meter kan zien of hij goed loopt. En dan ging alles ook nog eens op z'n elfendertigste... Ik heb ook practisch alle onder het zadel bereden pony's gezien en bijna geen één was helemaal zuiver achter. Dit zal waarschijnlijk komen door gebrek aan spierkracht in de achterhand omdat het ofwel over jonge pony's ging ofwel ze maar net aangereden waren. Zoals de Generaal, hij is 6 weken onder het zadel. Ik vind niet dat je dan al mag verwachten dat hij alle kracht heeft die een pony van een jaar onder het zadel op L niveau loopt ook heeft. Deze pony heeft namelijk de zes jaren dat hij leeft, op jonge leeftijd een paar maal voor de wagen gestaan en verder is er niets in sportgebruik mee gedaan. :)

??? Ik gaf antwoord op Regtur over veterinair keuren , ik dacht dat er alleen chipcontrole werd uitgevoerd omdat je in mijn ogen in twee tellen niet veterinair kan keuren.
Een ieder kijkt en koopt ( of niet) zelf... Wij zijn superblij met onze nieuwe aanwinst, ik denk dat het een hele fijne sportpony gaat worden. Ik snap de opmerking over L niveau dan ook niet?
- Al denk ik stiekum dat hij het volgend jaar zeker is... :D -

Regtur: tamzout _O- zou je geen zoetsuiker nemen???

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:14

@ ARhythmical. Ik reageer daar weer op, dat mag toch? Maar met je mening ben ik het mee eens, dat je niet veterinair kunt keuren in twee tellen. Ik weet dat jullie blij zijn met de nieuwe aanwinst omdat ik hem zelf beleerd heb en jullie gesproken heb ;) Ik wens jullie dan ook heel veel plezier met hem. :)
Ik vergeleek even een ervaren pony op sportgebied die gewoon voldoende spierkracht heeft en zuiver loopt, meerendeel van de pony's die hier liepen waren pas beleerd en hadden dus niet voldoende spierkracht in de achterhand....
@ Regtur. Daar ben ik het mee eens. Vorig jaar werden alle bemerkingen die bij de veterinair werden gedaan ook genoemd, dit jaar viel er wat dat aangaat erg veel tegen vond ik.