[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:10

Spannend Peewij! worden nu een paar zenuwslopende uurtjes :)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 03:09

Ben net terug uit Belgie, anders was ze pas morgenmiddag thuis geweest. Heel tevrede. Toch spannend een merrie kiezen van de foto. Maar ze is precies zoals we gehoopt hadden

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:43

PeeWij schreef:
Ben net terug uit Belgie, anders was ze pas morgenmiddag thuis geweest. Heel tevrede. Toch spannend een merrie kiezen van de foto. Maar ze is precies zoals we gehoopt hadden

Hebben wij in het verleden ook al meermaals gedaan. Met bekende en vertrouwde studs is dat meestal geen probleem.
Veel succes nog.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:29

Das leuk Peewij! Is idd altijd spannend zomaar van een foto kiezen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:39

One Prince nakomeling is een hele brave. Totaal geen moeite gehad met het beleren onder het zadel en nu ook niet met het aangespannen werk. Hij is best cool tussen de oren. Als hij iets eng vind laat hij dat 5 meter merken en dan is het gewoon. Pierrot is in de omgang ook gemakkelijk ondanks dat zijn moeder niet een van de makkelijksten is. Moet wel eerlijk zeggen dat we hem vanaf de 4 maand stak hebben opgevoed.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:10

PeeWij schreef:

Proficiat Peewij de taracomerrie heeft hele mooie bloedlijnen. Ik zie graag Revel Jeeves een paar keer in de lijnen en pendock legend alsook springbourne lijnen.

Taraco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:17

PeeWij schreef:
Nerveus zitten we hier op de vrachtwagen te wachten die zaterdag moet aankomen. We hebben een nieuwe merrie! Met dank aan Taraco (Boktnaam) van de Taraco stud die ons de gelegenheid geeft om een prachtige jonge merrie te huren. Het gaat hier om Taraco Razzmatazz. Volledig Vervale gefokt en doordrengt met het door ons zo geliefde Springbourne G bloed.

Congratulations PeeWij -I hope that you are pleased with Razzle and that she has you some superb filly foals! It is a pleasure to have leased her to such an appreciative home. We were very nervous in England until she safely arrived in Holland with you but happy that she has arrived safely in her new appreciative home!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:39

Zo, ik kom net terug van een bezoekje aan Sadiqui stud in Duitsland. met name omdat Jan "onze" Twilight weer terug wilde zien. Het was geweldig om te zien hoe goed ze daar verzorgd wordt. Ze kan het ook al goed vinden met haar neef Vanda's Cassanova en de andere stalgenote Hoekhorst Coco Chanel.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:12

Taraco schreef:
PeeWij schreef:
Nerveus zitten we hier op de vrachtwagen te wachten die zaterdag moet aankomen. We hebben een nieuwe merrie! Met dank aan Taraco (Boktnaam) van de Taraco stud die ons de gelegenheid geeft om een prachtige jonge merrie te huren. Het gaat hier om Taraco Razzmatazz. Volledig Vervale gefokt en doordrengt met het door ons zo geliefde Springbourne G bloed.

Congratulations PeeWij -I hope that you are pleased with Razzle and that she has you some superb filly foals! It is a pleasure to have leased her to such an appreciative home. We were very nervous in England until she safely arrived in Holland with you but happy that she has arrived safely in her new appreciative home!

We can't thank you enough for loaning Razzle to us. What a lovely pony. Great caracter and a joy to have her over here. I can't wait till de spring to start working with her. See you soon

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:19

cappelstud schreef:
PeeWij schreef:

Proficiat Peewij de taracomerrie heeft hele mooie bloedlijnen. Ik zie graag Revel Jeeves een paar keer in de lijnen en pendock legend alsook springbourne lijnen.

Dat is ook precies de gedachte achter onze fokkerij. Door vele toegepast, maar wij proberen het dan toch weer net iets anders te doen. De enige volledig Vervale gefokte pony op het vaste land. Alle het goede zit al in haar pedigree. Pendock Legend, Springbourne Caraway (Belvoire Colombine) en natuurlijk de prachtige Springbourne Gemma 2 keer en natuurlijk 4 keer Revel Jeeves in de eerste 6 lijnen. Met het veulen van 2011 krijgen we er een keer extra Gemma en een keer extra Legend bij. Dus ook 2 x Jeeves.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:02

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Dan zal ik de mijne ook even laten zien, een merrieveulen van Don Diego uit een Frisia's Shooting Star-moeder.
Partbred dus, kan mooi opgroeien met mijn eigen veulen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:06

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! Ben benieuwd naar foto's/filmpjes. ;)

@ BD, had het gister van Dyonne al vernomen, die is érg veranderd sinds de keuring. Herken het veulen niet terug, haha. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, heb van de plannen gehoord! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:58

Zo blackdevils, daar zit zo te zien wel wat pit in, mooi veulen is het.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 02:01

Muzefee schreef:
@ BD, had het gister van Dyonne al vernomen, die is érg veranderd sinds de keuring. Herken het veulen niet terug, haha. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, heb van de plannen gehoord! :)
zitake schreef:
Zo blackdevils, daar zit zo te zien wel wat pit in, mooi veulen is het.

Dank jullie wel!

Kijk, maar dit is nu wat ik bedoel.
Wanneer je dit veulen technisch gaat ontleden volgens schoonheidsidealen dan is er best het één en ander op aan te merken. Ze is een tikkie kort gebouwd, heeft een erg rechte rug en een hele korte croupe. Op stand zou je er weinig van vinden en niet verwachten dat het zo lopen kan al is ze wel slap in de benen. Geef haar een rood lintje zou je zeggen en verder niet meer naar omkijken als fokker.
Maar wanneer ze in beweging komt veranderd ze. Ze weet haar lijf te gebruiken. En dat is wat me vaak tegen valt als ik op een HK zit te kijken of een gewone keuring. Bloedmooie pony's, maar bewegen, ho maar...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:34

@BD: die wil wel! Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:17

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

BD; wat leuk dat je nu toch ook een Don Diëgo uit een A merrie hebt! Ben benieuwd hoe deze uitgroeit!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:59

Moderatoropmerking:
Na klachten over negatieve berichten over een pony zonder dat de betrokkenen daarvan zich konden verdedigen, zijn deze berichten en berichten met quotes daarop verwijderd. Ik hoop dat jullie topic verder door kan gaan zoals jullie dat al tijden doen, jullie hebben en kritisch maar prettig HK topic.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:37

Nickeltje schreef:
Na klachten over negatieve berichten over een pony zonder dat de betrokkenen daarvan zich konden verdedigen, zijn deze berichten en berichten met quotes daarop verwijderd. Ik hoop dat jullie topic verder door kan gaan zoals jullie dat al tijden doen, jullie hebben en kritisch maar prettig HK topic.
Een beetje vreemd. Als we hier het beleid van het kabinet zouden bespreken dan denk ik ook niet dat JP zich hier komt melden...
Dus zou je hier niets mogen bespreken dat buiten de betrokkenen hier om gaat?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:14

Alleen nog maar heel positief reageren dus???????? lekker zinvol topic gaan we dan krijgen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:16

Dat is totaal niet de bedoeling van mijn actie.
Een gebruiker van dit topic heeft meerdere berichten gepost over een pony, als eigen ervaring, maar werd door de fokker en eigenaar van het dier hierop aangesproken en in goed overleg is besloten die berichten te verwijderen omdat direct betrokkenen van de besproken pony zich niet kunnen verweren of toelichten hier.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:20

Dat is dus precies wat we bedoelen, dus als iemand negatief over mijn ponies praat ga ik hierover zeuren en blijven alleen de positieve reacties staan. zinvol dus.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:41

Iedereen kan toch een account aanmaken?
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet...
Ze lezen toch al mee, laten ze dan ook het lef hebben om een reactie te geven als ze het er niet mee eens zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

Heb ik iets gemist? Ik weet niet eens over welke pony het gaat. Wil iemand dat even pb-en?
Verder, discussies gaan altijd gepaard met negatieve en positieve reacties. Daarom is het een discussie.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:57

Juist dan krijg in interessante discussies :j

Volgens mij is er ook geen enkele hengst afgekraakt in dit topic. Ik kan best begrijpen dat de fokker / eigenaar die berichten liever niet op een openbaar forum ziet, want echte reclame was het ook niet. Het argument dat hij zich hier niet kan verdedigen is onzin. Dit is een openbaar forum waar iedereen zich aan kan melden.

Denk dat met dezelfde argumentatie ook heel wat berichten over ervaringen met afstammelingen van hengst X of Y betreffende KWPN'ers geschrapt kunnen worden. :+

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:12

ik wou ook zeggen... over wlke pony gaat dit ik volg het namelijk ff niet meer nu