joostvangestel schreef:iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! PeeWij in het bijzonder, mooie merrie. Lijnteelt is een goed idee, maar denk wel hoe dat Reynolds het zelf aangepakt heeft. De G lijn is overigens dezelfde lijn als de H lijn, dus ook daar kan je in dit land een geweldige keus in hebben. Overigens denk wel dat Springbourne hun enorme succes te danken heeft aan 3 moederlijnen (Columbine, Trixie, en Misty Morn) gecombineerd met een aantal topshowhengsten (Tomboy, Cassino en Pen-Gwyn) en een aantal massaverervers (Mark en Carreg). Springbourne is eigenlijk helemaal niet zo groot geworden door bewuste lijnteelt, als we de lijnteelt op Coed Coch Asa, Twyford Sprig en Revel Choice buiten beschouwing laten. Naast die 5 tophengsten is er ook een heel lange lijst van minder goed gelukte outcrosspogingen en een goede lijst van eigengefokte hengsten. Maar feitelijk zijn alleen Mark en Carreg de hengsten geweest die niet goed voor de show waren, maar wel goed voor de fok. Gelukkig zijn de hengsten die je genoemd hebt ook wel tophengsten voor de show, dus een groot probleem heb je nog niet
regtur: de moeder van je hengstje ken ik niet zo goed, Piper heb ik eens in Oost-Friesland gezien. Ik hoop dat het hengstje meer Dyfed kwaliteit heeft gekregen dan zijn vader.
Leg eens uit wat je precies verstaat onder "Dyfedkwaliteit"?