[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:12

Misschien gaat dat dekseltje wel op een heleboel potjes passen..........:):)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:15

regtur schreef:
Misschien gaat dat dekseltje wel op een heleboel potjes passen..........:):)

Ik heb nog wel een potje voor je tegen die tijd:P

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:22

dan kan die de aankoopprijs nog weer gaan opbrengen . . . . . . . .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:51

patrick76 schreef:

Leg eens uit? Of ben je alleen maar uit frustratie oneliners aan het plaatsen?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:27

Melanie5 schreef:
patrick76 schreef:

He Patrick iemand die je serieus neemt }> Misschien moet je E wel inruilen :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:33

Melanie5 schreef:
patrick76 schreef:

als het dekseltje op veel potjes gaat passen kan het dekseltje veel opbrengen en de aankoopprijs weer flink terugverdiend worden

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:47

regtur. hoe is je dekseltje trouwens gefokt? Er zijn nogal wat verschillende lijnen op Dyfed.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:35

Deksels, wat een vragen.
Naam: Dyfed Sylar, V Dyfed Piper, M. Dyfed Sapphire. Beetje uit het lijntje van Sulgwyn, geloof ik. moederlijn ook nog een keertje PM, wat niet onze favouriete keus is, maar omdat wij er nauwelijks iets van hebben, is dat te vergeven. En je ontloopt het toch niet. Sterker nog, we kochten een palominohengstveulen, waar PM 3 x en Revel Jeeves 4x in voorkomt.(via Pendock Buttonhole en Pendock Coco)en ook het Crumpwell veulen is er niet vrij van. Nou ja, over een paar jaar hebben we gewoon heel wat te kiezen. Dyfed heeft toch wel de meeste voorkeur.En dan hebben we nog 2 hengstveulens staan van Criccieth Aladdin, die gewoon ook erg goed zijn.
Gelukkig hebben we er volgend jaar een hectare bij, bij de hengstenwei, zodat we wel de gelegenheid hebben ze op te fokken.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:50

Nerveus zitten we hier op de vrachtwagen te wachten die zaterdag moet aankomen. We hebben een nieuwe merrie! Met dank aan Taraco (Boktnaam) van de Taraco stud die ons de gelegenheid geeft om een prachtige jonge merrie te huren. Het gaat hier om Taraco Razzmatazz. Volledig Vervale gefokt en doordrengt met het door ons zo geliefde Springbourne G bloed.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:20

ooeehh, razzmatazz,vind het een prachtige merrie..

ik heb hier de kans gekregen om van iemand 3 grotere weides goedkoop te huren dus zit erover te denken om een van de veulens aankomend voorjaar aan te houden,uiteraard wel een merrie.

moet eerst maar even zien of ik mooie veulens van sven krijg met mijn merrie,s
en of ik uberhaupt wel een merrie ga krijgen aankomend jaar natuurlijk.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:32

en of dat alles nog gezond en wel ter wereld komt, én dat de merrie het ook weer allemaal goed doorstaat. ;)
Want het is echt allemaal niet zo vanzelfsprekend...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:10

PeeWij schreef:
Nerveus zitten we hier op de vrachtwagen te wachten die zaterdag moet aankomen. We hebben een nieuwe merrie! Met dank aan Taraco (Boktnaam) van de Taraco stud die ons de gelegenheid geeft om een prachtige jonge merrie te huren. Het gaat hier om Taraco Razzmatazz. Volledig Vervale gefokt en doordrengt met het door ons zo geliefde Springbourne G bloed.

Mooie merrie. Ik dacht dat ze die merrie alleen als show en rijpony wilde verleasen?
Welke hengst ga je gebruiken?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:15

Natuurlijk wordt ze ook geshowd. Maar als je niet vraagt dan weet je ook zeker dat je er niet mee mag fokken.

Ik heb een paar opties in gedachte allemaal uit de Springbourne lijnen. Bijvoorbeeld Springbourne Glide, Blanche Gwillym maar kan natuurlijk ook met hengsten meer uit de Springbourne C kant. Als de nakommelingen maar OS registreerbaar zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:48

Leuke plannen hier allemaal! Mooie merrie Peewij, is wel leuk dat ze en geshowd wordt en ermee gefokt wordt. Benieuwd naar het resultaat. Hier blijft het voorlopig bij eentje, wil eerst even goed kijken hoe het lukt met tijd enzo, mss komt er volgend jaar eentje bij. Of ik moet iets tegen komen wat me heel erg aanstaat. Voorlopig even gewoon gaan concentreren op deze merrie.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:57

Hallo Zitake, ben je al in Engeland geweest ? Wij hebben begin van de maand (voor de sales) een welsh cob sectie D merrie gekocht van de Abbeyvale stud met een volledige lijn Llanarth bloed en 4 maal Nebo Black Magic in de afstamming en 3 maal Pentre Eiddwen Comet.
Ik ben dus heel blij met deze donkere palominomerrie en zij is drachtig van de hengst Abercippyn Satisfaction die eveneens 3 maal
Pentre Eiddwen Comet in zijn afstamming voert, 2 maal Hendi Brenin en 2 maal Nebo Black Magic en héél in het verleden vinden wij in deze bloedlijn ook nog de goeie invloed van Brenin Gwalia.
Wij kijken dus heel erg uit naar het veulen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:10

Neen ik ben nog niet in Engeland geraakt, plannen waren er wel maar er is zoveel tussengekomen en nu ook aan het werk, dus het ziet er niet naar uit dat het de komende maanden lukt. maar zit iig wel in de planning voor volgend jaar :). Klinkt iig goed de nieuwe aanwinst. Ik had ook al iets gelezen over haar op jullie website. Iig proficiat met je aanwinst.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:48

Peter van harte met jullie nieuwe "aanwinst". Toch wel optie bij uitgehouden om tot aankoop over te gaan? ;)
Onze laatste aanwinst staat inmiddels 3 dagen lekker bij ons op stal. Aangekocht op de onlangs gehouden Cobsale. Bruin C hengstveulen met 4x wit en een smal blesje. Een heel luxe beestje met een schitterend frontje erop. Vader is Bryncarreg Lightning Jack (v. Nebo Bouncher) en moeder is Hafodyrynys Caitlin (v. Nebo Bouncher).

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:48

patrick76 schreef:
Peter van harte met jullie nieuwe "aanwinst". Toch wel optie bij uitgehouden om tot aankoop over te gaan? ;)
Onze laatste aanwinst staat inmiddels 3 dagen lekker bij ons op stal. Aangekocht op de onlangs gehouden Cobsale. Bruin C hengstveulen met 4x wit en een smal blesje. Een heel luxe beestje met een schitterend frontje erop. Vader is Bryncarreg Lightning Jack (v. Nebo Bouncher) en moeder is Hafodyrynys Caitlin (v. Nebo Bouncher).

Dank je Patrick, contract zit heel goed in elkaar. Ben heel tevrede en ook die optie is beschreven

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:50

Nou, ik heb sinds gisteren ook een nieuwe aanwinst.
Een cobmerrie van 4, jaar, zwart met 4 witte sokjes en een smal blesje.
V: Thorndonparc Prince
MV: Ebbw Victor.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:28

gefeliciteerd patrick76 , darwin en peter!

Patrick ik ben heeel erg benieuwd!!

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:09

patrick76 schreef:

Patrick76 dan is jullie hengstveulen een halfbroer via moeder van onze sectie C hengst HAFODYRYNYS TAZ.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 01:27

darwin schreef:
Nou, ik heb sinds gisteren ook een nieuwe aanwinst.
Een cobmerrie van 4, jaar, zwart met 4 witte sokjes en een smal blesje.
V: Thorndonparc Prince
MV: Ebbw Victor.

Wat fijn, EBBW VICTOR is de grootvader van onze sectie D dekhengst TARDEBIGGE EASTER PHOENIX.
Ik heb EBBW VICTOR ooit bij hem thuis gezien. Een hele mooie gespierde hengst.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:59

klopt Cappelstud, dat had ik ookal gezien.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:10

iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! PeeWij in het bijzonder, mooie merrie. Lijnteelt is een goed idee, maar denk wel hoe dat Reynolds het zelf aangepakt heeft. De G lijn is overigens dezelfde lijn als de H lijn, dus ook daar kan je in dit land een geweldige keus in hebben. Overigens denk wel dat Springbourne hun enorme succes te danken heeft aan 3 moederlijnen (Columbine, Trixie, en Misty Morn) gecombineerd met een aantal topshowhengsten (Tomboy, Cassino en Pen-Gwyn) en een aantal massaverervers (Mark en Carreg). Springbourne is eigenlijk helemaal niet zo groot geworden door bewuste lijnteelt, als we de lijnteelt op Coed Coch Asa, Twyford Sprig en Revel Choice buiten beschouwing laten. Naast die 5 tophengsten is er ook een heel lange lijst van minder goed gelukte outcrosspogingen en een goede lijst van eigengefokte hengsten. Maar feitelijk zijn alleen Mark en Carreg de hengsten geweest die niet goed voor de show waren, maar wel goed voor de fok. Gelukkig zijn de hengsten die je genoemd hebt ook wel tophengsten voor de show, dus een groot probleem heb je nog niet ;)

regtur: de moeder van je hengstje ken ik niet zo goed, Piper heb ik eens in Oost-Friesland gezien. Ik hoop dat het hengstje meer Dyfed kwaliteit heeft gekregen dan zijn vader.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:12

PeeWij schreef:
Natuurlijk wordt ze ook geshowd. Maar als je niet vraagt dan weet je ook zeker dat je er niet mee mag fokken.

Ik heb een paar opties in gedachte allemaal uit de Springbourne lijnen. Bijvoorbeeld Springbourne Glide, Blanche Gwillym maar kan natuurlijk ook met hengsten meer uit de Springbourne C kant. Als de nakommelingen maar OS registreerbaar zijn.

Blache Grandee zou ook kunnen, S Carawayx S Gemma.