Peterina schreef:Ik denk dat met 'homozygoot bruin' eigenlijk homozygoot Agouti bedoeld wordt?
Ja

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nicole schreef:Peterina schreef:Ik denk dat met 'homozygoot bruin' eigenlijk homozygoot Agouti bedoeld wordt?
JaMaar dat zal ze denk ik niet zijn met die palomino moeder.. Ach we zullen zien laat der binnenkort wel eens testen
PaysBas schreef:De centrale merriekeuring is inderdaad in Kootwijk. Staat wel op de site maar is erg lastig te vinden.Lees ik op de site vd Welsh pony's ergens glad over heen? Waar wordt de centrale merriekeuring gehouden, in Kootwijk?
uryanne schreef:Goede pony heeft toch geen kleur??
uryanne schreef:Waar staat dat ik reageer op een bepaald persoon?
Ik maak gewoon een algemene opmerking. Ook omdat ik weleens een beetje moe word van de kleurenfokkerij...
Lijkt steeds meer dat wanneer je een pony hebt welke schimmel, vos of bruin is dat deze niet speciaal is.
Maanogen, rare witte vlekken... Daar wordt op gereageerd, hoe mooi het wel niet is!
Terwijl er kwa bouw niets over het dier gezegd wordt!!
Waar gaat het nu uiteindelijk om?
Ik ben weleens bang voor de toekomst....
uryanne schreef:Beide heb ik moeite mee.
Het is vraag en aanbod. Moet je als fokker mee willen gaan met de vraag of trek je je eigen plan?
Ik denk beide, maar sommige fokkers (en voordat ik weer opmerkingen krijg... Niet persoonlijk bedoeld;) ) gaan net iets teveel op de vraag in en gaan ipv rasfokkerij, kleurenfokkerij beginnen.
Kwaliteit wint de strijd! Laten we het daar maar op houden;)
Cemlys schreef:Ik wil gewoon weten wat de precieze kleur is ivm interesse in kleurengenetica, verder heb ik alleen maar schimmels dus dat heeft weinig effect op de kleurfokkerij. En ik heb de hengst gekozen op uiterlijk, bouw, niet om de kleur. Mijn splashed vos indertijd heb ik gekocht voor de sport/recreatie, niet voor de fok.
Qua fokkerij hoef ik geen kleur, wat betreft sport/recreatie/handel wil het oog ook wat, en ja dan kijk ik wel rond waar vraag naar is.