Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:03

Hij zal wel iets rond de 1.41 nu zijn maar hij groeit nog!
nee inderdaad dat weet ik heus wel, spring daarom maar 1x in de week en afentoe eens helemaal niet!
Ik wil eerst eens dat die goed door kan rijden en naderhand als die het springen ook onder de knie heeft kan ik nog altijd meer gaan oefenen :)
Maar nee inderdaad!
Is ook niet goed,
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik niet teveel met hem spring.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:27

Hallo,

dit is mijn Welsh sectie C

haar naam ; Springflowers Lady Lynn

Vader : Lianfihangel Comet
Moeder : Gerstloo's Shelty (meermalig kampioen)

Vader van moeder : Ashgrove Crackerjack ( succesvolle engelse hengst )

Vaders vader : Glanteifi Morris (engelse kampioenhengst)

Ze is ong. 1.36 en is sinds januari 2 jaar!

Tis echt een pony die je oog vangt! Ze heeft alleen een typische welsh karakter. Dus redelijk zenuwachtig en wil nog wel is proberen te domineren.

Ze is wel goudeerlijk en als ze vertrouwen in je heeft dan doet ze alles voor je (bij mij .. op t begin niet hoor haha)

ben er supertrots op! wat vinden jullie van der? Ze kan trouwens ook al longeren, en luister super naar me stem. Ze staat stil zodra ik eigenlijk nog geen halt heb gezegd, en ze loopt netjes met me mee. Geen stalgebreken of dergelijke.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFGPB7F4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPLPAESF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWWNJ84D.jpg

ben benieuwd!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:52

niemandddd ;( ???

:P wachten is irritant als je iets wilt weten over je eigen beestje hihi

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:27

ong. 800-1000 euro

maar je moet eerst andere pony's taxeren :)

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:30

ohhh. moet ik eerst andere taxeren voordat de mijne wordt gedaan :P

toch niet alle 75 de pagina;s? haha

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:28

neenee ;)
kijk de regels op pagina 1!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:40

Faro : 1000,- omdat de ouders onbekend zijn.. En niet voor de beginnende ruiter is.. hij is best klein, en er zijn niet héél veel goede kleine ruiters

Nikita : 3500,- fijn gebouwd beestje en toont al uitstraling.. Ook oogt hij redelijk soepel in de schouder.

Mabel : 2000,- jammer dat ouders onbekend zijn

Rooihuster Brecht : 2000,- redelijk oud al.. maar wel leuk voor een jonge ruiter

zo :D ?.. hihi

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:46

Zijn dat ze laatste 4 getaxeerde pony's?
Want volgensmij is het zo de laatste paar wat getaxeerd waren?
Want zou niet eerlijk zijn, als die andere pony's al informatie over de prijs kregen en je de nieuwe pony's liet staan.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:52

ik ??... pff haha, weet je wat! laat allemaal maar zitten hoor.. ;) ik was alleen ff nieuwschierig, maar verkoop m straks toch op mijn eigen bedachte prijs..

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:39

nieuwschierig mag zijn!
800,- zou ik ervoor geven ;)
Omdat die pas 2 jaar is.

Maar zou wel niet eerlijk zijn tegenover andere toch!?
4 pony's getaxeerd = getaxeerd.
Dan mag je je eigen welsh hier neerzetten.
Ik zeg ook niet dat het niet goed is!
Maar is ook wat eerlijker toch?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:13

jah ik snap het wel hoor.. maar ik kwam er vandaag pas bij zeg maar bij dit topic.. dus ik kon er geen touw aan vastknopen waar ik in godsnaam moest beginnen!.. dus toen dacht ik gewoon ; ik doe de eerste 4 die ik tegenkom :P

maar is goed hoor, bedankt voor je reactie!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:18

haha alsjeblieft :)
Maakt niet uit!
Beter meteen goed zeggen dat mensen deze fout niet 2x maken.

MAAR iedereen moet het leren :P

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:02

LadyLynn - ik vind der eigenlijk vrij groot als ze van 2007 is
tussen de 1000-1500 euro

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:09

nou dat vind ik ook! ik snap er niks van hoor.. ze is geboren op 06-01-'07.. maar ze lijkt al goed volgroeid te zijn (wat ze natuurlijk nog niet is).. maar ze heeft nog wel wat jaarling staartharen zeg maar..

Maar het staat toch echt op der paspoort!.. :P

bedankt voor je reactie!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:18

LadyLynn schreef:
ik ??... pff haha, weet je wat! laat allemaal maar zitten hoor.. ;) ik was alleen ff nieuwschierig, maar verkoop m straks toch op mijn eigen bedachte prijs..

Ook al kom je net kijken in dit topic en weet je niet precies hoe of wat, toch een beetje een rare reactie....
Je eigen bedachte prijs.... fanatasie prijs?!

Leeftijd/karakter/hoogte/papier... Ik zou je pony op 650E taxeren. Niet meer.
Pas als deze 3 zal deze wat meer waard zijn, maar dan moet het karakter niet te dominant zijn.

Succes met verkoop, want zoals ik begrijp, heb jij deze ook niet van veulen af aan....

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:21

xPenny schreef:
Hij zal wel iets rond de 1.41 nu zijn maar hij groeit nog!
nee inderdaad dat weet ik heus wel, spring daarom maar 1x in de week en afentoe eens helemaal niet!
Ik wil eerst eens dat die goed door kan rijden en naderhand als die het springen ook onder de knie heeft kan ik nog altijd meer gaan oefenen :)
Maar nee inderdaad!
Is ook niet goed,
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik niet teveel met hem spring.

Oke, als je er maar van bewust ben. Bedoel het niet aanvallend, maar ter bescherming van je pony. Want daar is die te mooi voor. Zou zonde zijn....
Pony is dus een kleine D pony. Jammer... Dan ga ik nu meer richting de 1750E, maar als je een jaar verder met hem bent... Dan zal het een hele andere pony zijn en mijn taxatie hoger zijn.
Even om uit de droom te helpen. Je pony is al drie, nu circa 1.41m Zal gezien zijn manier van bouw, hoogstens nog maar 2cm groeien. Pony groeit zal meer uitdijen en dat komt hem zeker ten goede!!
Veel pleizer met hem!! En succes met trainen!

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:10

sunnymay schreef:
LadyLynn schreef:

Leeftijd/karakter/hoogte/papier... Ik zou je pony op 650E taxeren. Niet meer.
Pas als deze 3 zal deze wat meer waard zijn, maar dan moet het karakter niet te dominant zijn.

Succes met verkoop, want zoals ik begrijp, heb jij deze ook niet van veulen af aan....

dat is wel heel erg weinig voor een sectie C merrie met die afstamming..... maar helaas voor de sectie en de gehele fokkerij kijken er in nederland gek genoeg erg veel mensen zo tegen de sectie aan.....

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:02

@ cuneracobs: Ligt niet zo zeer aan de sectie hoor! Die wil ik absoluut niet tegen het hoofd stoten!!
Ik denk dat leeftijd nu ook een rol speelt. Over een jaar zal ik het een heel stuk hoger taxeren!
Een beetje speelt het dominante karakter mee. Het komt naar mij over, als of het paardje nog niet echt respect heeft of manieren en de mens de baas wilt zijn. Dat is toch heel anders als een 2 jarige die uit de opfok geplukt wordt via een fokkerij. Snap je wat ik bedoel?
Ik zou zeker graag de sectie C meer als gebruikers pony willen zien, dan dat het nu een beetje in een verdom hoekje zit. Weinige weten dat dit type bestaat (ja fokkers/keuringgangers, maar de rest.....)

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:36

ja okej maar dat respect voor een mens dat ligt bij iedereen persoonlijk anders die grens en daar word een pony toch niet goedkoper van? bedoel een nog niet goed aangeleerde eigenschap bij een jaarling van 136 mtr maakt hem niet goedkoper ofwel? maar dat karakter is innd wel een puntje wil je hem als gebruikspony dat is zeer zeker waar ja, ik heb nu jong spul op stal staan waar ik nooit eeen zadel op zou willen leggen! (staan ook op showvoer, en binnen)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:39

Joke: 1250,- al redelijk op leeftijd en geen papieren. Maar wel een alleskunner dus gewoon een leuke rijpony!
Rocky: geen idee van NWR prijzen. Rond de 1000,- misschien?
S. Rupelhof: rond de 2500-3000,- denk ik wel.
Indy: Ik zou er max 500,- voor uitgeven. 'super gezond alleen dampig' noem ik dus totaal ongezond.. Zou zo'n pony zelf niet kopen, misschien gratis overnemen... Plus ook geen papieren.
Valentino: 1500-2000,- denk ik?
Lady Lin: Ik zou zo'n 'gek' zijn denk ik die deze pony zou kopen, echt mijn type pony. Ik heb overigens geen idee wat welsh C prijzen doen omdat je ze vrijwel nooit te koop zien staan. Maar ik schat zo'n 1500,- in? (iig dat zou ik er denk ik best voor geven).

Ik ben benieuwd hoe jullie mijn pony nu taxeren.
Amber v/d Kleine Vlier
Sectie A
Vechtzichts Comet x Baledon Jeremiah.
4 jarige merrie.

Ze is nu onder het zadel (héél braaf) en wordt binnenkort voor de wagen beleerd (wel al gewend aan tuig en commando's e.d. alleen de kar is nog niet klaar dus ze heeft er nog niet voor gestaan).
2008: 2e premie op de keuring in Sevenum, kampioen 3 jarige bij internationale welsh show in Vrouwenpolder.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WAOOGCWJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHMXBZMB.jpg

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 02:07

dankje voor jullie reacties!

SunnyMay: enig ervaring met handel?.. maar voor 650,- zou je m écht niet mee krijgen..

beetje gek.. een pony van 1.20 m zonder papieren bieden ze 1000 tot 1500 haha!

maar goed, dat zal dan miss ook wel aan mij liggen :Y)

Ze wordt begin volgend jaar ingereden door mij en wil haar doorrijden tot min. L2 niveau. Dus zit zelf al aan de 3000 te denken omdat ik 98% weet dat ze veel potentie heeft voor de dressuur.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 02:09

Boeflover : jammer dat ie zo klein is, maar wel een mooi beestje :o ! 1350,-

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:09

LadyLynn schreef:
dankje voor jullie reacties!

SunnyMay: enig ervaring met handel?.. maar voor 650,- zou je m écht niet mee krijgen..

beetje gek.. een pony van 1.20 m zonder papieren bieden ze 1000 tot 1500 haha!

maar goed, dat zal dan miss ook wel aan mij liggen :Y)

Ze wordt begin volgend jaar ingereden door mij en wil haar doorrijden tot min. L2 niveau. Dus zit zelf al aan de 3000 te denken omdat ik 98% weet dat ze veel potentie heeft voor de dressuur.

Uiteindelijk is het ook maar net wat iemand er voor wilt geven. Gebasseerd op zijn/haar doel met de pony.
Begrijp dat jij het puur voor de handel doet dus.. Maar je vraagt nu naar taxatie op hoe ze nu is. En niet pas over 2-3 jaar.

Nu 2 jaar, volgend jaar inrijden = 3 jaar, niveau L2 als pony 4 is => dan ben je 2 jaar verder. Neem aan dat je de pony toch ook wilt sparen met rijden.
Karaker als gebruikerspony speelt voor mij zeker een rol. Doel show/fokkerij ligt voor mij ook weer anders.

Over 2 jaar zal het gerust een pony zijn voor 3000, dat geloof ik zeker! Maar niet nu.
Wat zal de maat worden? 1.42m?

En dit alles heeft niet met verstand van handel te maken, maar puur op dit moment gebaseerd. Misschien is 650 wel erg laag van me getaxeerd. Van de zomer zal ik al gauw richting 1500-1750 gaan. Maar dan heeft ze al weer een half seizoen weidegang achter de rug...

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:12

boeflover schreef:
Lady Lin: Ik zou zo'n 'gek' zijn denk ik die deze pony zou kopen, echt mijn type pony. Ik heb overigens geen idee wat welsh C prijzen doen omdat je ze vrijwel nooit te koop zien staan. Maar ik schat zo'n 1500,- in? (iig dat zou ik er denk ik best voor geven).

1500 van jou tegen 3000 van LadyLinn.

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:17

Hallo,

Dit is mijn welsh cob 9 jaar oud. 1.55 met papier
Afbeelding