Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lagavita

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:44

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-01-09 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's, overige in link gezet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:41

Ik ben benieuwd jullie deze zouden taxeren. ik heb er zowel mijn idee van. moet nog eens navragen qua papieren. Dus stel met papier.
welsh mountain van 9 jaar. Qua karakter brave pony, type knuffelpony Lachen, kent het longeren heel erg goed, verkeersmak, tot nu toe nog niet ingereden, maar zou geen probleem zijn, je kunt er makkelijk opzitten, doet niks. Vrijspringen vindt hij leuk en doet het ook netjes, er zit een leuke sprong in. Heeft verder leuke gangen, leuk kleurtje.
Afbeelding
Afbeelding
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... tje013.jpg
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... -09010.jpg

bia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:48

lagivita: ik heb niet echt veel verstand van Vork maar ik vind het echt een super mooi paardje!!!! zou hem zo wille hebben. denk ongeveer€ 2000 á €2500 echt een super beesje!

zitake €1000 ongeveer leuk lief beesje!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:02

agavita: Gave kleur, lekker in model voor 4,5 jarige. 2750-3250E

RRteam: Chique (ondanks jury deze jeugdig vond) dier om te zien. 1250E

zitake: Nog geen papier aanwezig, niet ingereden, oudere leeftijd. Wel erg lief. 750E

GoLizz: Jammer dat deze niet geschikt is voor kleinere kinderen onder het zadel 1250-1500E

T3mptati0n: door jonge leeftijd, wel erg schattig hoofdje! 400-500E

bia: door leeftijd, geen papier en nog niet ingereden 550-600E

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:00

RRteam: Kwijl mooi beestje! 1400€

Lagavita: Wát een kleurtje, wat een achterbeen Wow! €3200

Zitake: Leuk beestje! Mooi kleurtje ook! €700

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:06

hee

wat zouden jullie geven voor Dudie een D pony van 19 jaar, stokmaat 145. geen stamboek papieren ras ook onbekend, maar denk welsh cob, en heeft L1 dressuur gelopen !

hij is wel braaf, maar er moet geen beginner opzitten, want dan neemt hij een loopje met je!

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6Q3836D4.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 08-01-09 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:03

Ter correctie: op de eerste foto die ik heb geplaatst is sophie (mijn valkkleurige welsh) slechts net 3 jaar oud. De tweede foto is van afgelopen zomer; net 4 jaar oud dus

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:09

Het is de bedoeling van eerst andere pony's te taxeren alvorens je eigen pony neer te zetten !!
lagavita: 3500
zitake: 500
Dudie: geen papier dus kan je eigenlijk ook niet zeggen dat het een welsh cob is verder ehmm L1 is verder ook niet enorm hoog zou er ehm 1500 aan geven

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:55

Omtrendt Dudie: 1500E (wat Leentje taxeert) vind ik nog aardig aan de prijs voor een 19 jarige, die niet geschikt is voor beginners en tevens geen papier heeft.
wie weet is de pony dan ook ouder. En hoe lang is het geleden dat deze L liep.... D pony maajte... 800-900E

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:13

hij heeft wel een paspoort dat wel hoor met geboortedatum etc Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:32

sunnymay schreef:
Omtrendt Dudie: 1500E (wat Leentje taxeert) vind ik nog aardig aan de prijs voor een 19 jarige, die niet geschikt is voor beginners en tevens geen papier heeft.
wie weet is de pony dan ook ouder. En hoe lang is het geleden dat deze L liep.... D pony maajte... 800-900E

Klopt had het 1tje voor de 9 niet zien staan Bloos
in dat geval zou ik er ook hooguit 900 aan geven Bloos

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:47

ik heb er toendertijd 1250,- voor betaald

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:01

DUDIEFOREVER schreef:

Toen was die wellicht ook nog jonger?
en op een paard plakt helaas geen vaste waarde het is wat de gek ervoor geeft Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:29

Stipje om hier wat van te leren

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:08

Leentje_ schreef:
DUDIEFOREVER schreef:

Toen was die wellicht ook nog jonger?
en op een paard plakt helaas geen vaste waarde het is wat de gek ervoor geeft Knipoog

Dat is zo. Ik kan voor een pony/paard bijvoorbeeld 5000E vragen, maar misschien is deze maar 4000E waard.
Als iemand er mega verliefd op is, dan betalen ze dat er ook voor. Dat zou ik zelf ook hebben.
En soms worden er paarden/pony's te goedkoop verkocht en verschuilt er meer kwaliteit in dan je denkt.
Is altijd maar net wat een gek er voor geeft. Maar wel vind ik dat de prijzen de laatste tijd niet reeel zijn.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:44

Jaa, ik leasde hem al, en wilde hem zograag maar ze wilde hem niet voor minder wegdoen, en nee, toen was hij niet jonger, het was namelijk een half jaar geleden Lachen

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:10

hoi dudie! Ik vind het wel een redelijke prijs wat je hebt betaald. Tussen de 1000 en 1250 zou ik wel betalen voor een eerlijk paard. Je wist dat het een eerlijk paard was en met of zonder papier dat zegt me niet zoveel. Ik vind je paardje een mooi exterieur hebben en zeker voor een 19 jarige een knappe vent. Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt!

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:10

ff raar vraagje tussendoor misschien, maar is het hier ook de bedoeling dat je eerst pony's taxeert voordat je je eigen erneer zet?

bia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:39

@duddie ongeveer €1000 ook vanwege haar leeftijd

nu mijn verzorg welshje punky.
punky is een welsh appalosa. hij verandert elk seisoen weer van kleur Haha! elke keer weer een verrassing Tong uitsteken
punky is 5 jaar oud . en is 1.10 m groot heeft geen papieren wel paspoort etc. punky is beleerd voor en de kar en onder het zadel. je kan alles met hem doen bokje springen, gek doen, vanalles. hij vindt alles best! hij heeft wel vaak streken maar als er een beginner op zit is hij echt super lief! en vindt crossen helemaal reweldig! Knipoog hij zou ook goed voor de sport gebruikt kunne worden want hij vindt springen ook helemaal geweligd. hij kan goed met ander paarden en pony's op schieten. hij wil graag spelen. en punky kan ook bedelen Knipoog
foto's

op de hei.
Afbeelding

bedelende punky
Afbeelding

niet heel duidelijk maar even voor de kleur zo was hij vorige winter!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GEUURWU.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 11-01-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:37

appiej schreef:
ff raar vraagje tussendoor misschien, maar is het hier ook de bedoeling dat je eerst pony's taxeert voordat je je eigen erneer zet?

jep, dat klopt.
eerst meerdere taxeren en dan je eigen erop.
is wel zo eerlijk, want je wilt dat andere intresse tonen voor jou paardje, en jij geeft het aan een ander.....

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:19

ik vind dat posten verwijderd moeten worden van de gene die niet andere taxseren

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:22

punky: 600
dudie: 900
zitake: 600
lagavita: 3000

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:26

Lab_iris denk zo 800 euro

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:36

Moderatoropmerking:
Beste Taxateurs hier,
Er zijn enkele klachten gekomen over mensen die hier nooit een paard van een ander taxeren, maar wel eenmalig een bericht posten om hun eigen paarden wel te laten taxeren.
Na overleg wordt ook in dit taxatie topic ingevoerd dat je eerst minimaal 4 taxaties van anderen gedaan moet hebben voor je je eigen paard aan kan bieden.
Het gaat mij als mod niet lukken om alle berichten uit te pluizen of dat ook daadwerkelijk gebeurd. Ik vertrouw op jullie eigen mening naar hoe het in dit topic loopt en reageer uiteraard zo snel mogelijk op TeM's van jullie kant.
Bedankt voor de medewerking.
Vriendelijke groeten,
Nickeltje

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:26

Bericht van Lab_iris,
Herplaatst na overleg.

Ik ben wel benieuwd wat jullie schatten dat mijn pony nu waard is ( ivm. verkoop, en ik kom er maar niet uit wat een geschikte prijs voor dr zal zijn als ik dr ga verkopen... ).

naam: Britt
ras: Welsh ( B )
Stokmaat: 1.25
Leeftijd: In haar passpoort staat 01-01-01 ( waarschijnlijk niet dr echte leeftijd ) de dieren arts schat haar nu op 6,5 jaar.
Ze heeft passport en chip.

Ze is onder t zadel beleerd, en kan op L nivo lopen, met de juiste ruiter. Kan goed springen, maar ook dit met een goede ruiter, want je moet wel zelfverzekerd en recht er op af sturen, ze kan goed hoog springen, maar nooit echt gemeten hoe hoog ze is gegaan.

Ze is met mensen die weinig van hem vragen, in de bak heel lief, maar als je meer van dr vraagt gaat ze je eerst een beetje testen ( dus als je dr aan de teugel wilt hebben ens.. ) testen in de vorm van, sneller lopen.

Buiten is ze erg lief, en ze is verkeers mak. Wel wilt ze affentoe eens schrikken van opvliegende vogels of andere rare dingentjes die opeens verschieten, maar t enige wat ze dan doet is een stapje opzij, of langzamer gaan om t wat beter te kunnen bekijken. Échte beginners kunnen niet alleen op dr naar buiten, maar wel onder toezicht.

Voor de rest is ze met rijden en wandelen ens, een lekkere vlotte pony, ie altijd zin heeft om te werken voor je. Maar ze zal nooit zomaar je omver trekken of sneller gaan dan je wilt en ze is héél makkelijk te corrigeren.

Ze is héél zacht in de mond, en ook héél makkelijk op t been, en doet vrijwel alles op stemhulp, dus makkelijk te rijden.

Ze kan met vrijwel alle paarden en ponys wel goed opschieten, en ze is een erge knuffelkont. Met poetsen kunnen zelfs de kleinste kindjes met haar bezig zijn, ze doet niks. ( ze staat nu op een kinderboerderij ).

Ze kan ook VD, oa. Stijgeren op comando, en spaanse pas. alleen is t al even geleden dat ik dat met dr heb gedaan dus weet niet zeker of ze t nog helemaal zo 123 zal doen Knipoog

Ze word nu beleerd voor de kar, en ze word pas verkocht als ze helemaal voor de kar staat, dus ik zou graag van jullie de prijs willen weten van als ze ook voor de kar staat, zodat ik ongeveer weet wat ik voor bedrag voor haar kan vragen, want ik heb zelf echt géén idee.

hier nog wat fotos:
PS.. ik zal zo als ik deze ge post heb, zelf ook nog even een paar taxeren Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

En hier nog een paar links naar rij fotos, niet heel mooie fotos,maar die kan ik even niet vinden.. ( ja ik ben te groot, daarom heb ik nu ook een bijrijder, en staat ze binnenkort te koop Knipoog )
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... 162802.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... 8_1624.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... 162002.jpg

en nog een paar fotos van haar gewoon:
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... 125201.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... 8_1952.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... b091-2.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z34/ ... C00218.jpg

Oja! tevens kan ze gewoon bij alle soorten dieren staan.. ze heeft gestaan bij paarden,geiten,schapen,bokken,rammen,herten,eenden,ganzen,kippen,lama`s ens ens ens alles wat je je maar kan bedenken Tong uitsteken