[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:04

Ik ben er ook trots op Zitake. Vandaag voor het eerst begonnen met het trainen in het mengetuig van de sectie D hengst TARDEBIGGE eASTER pHOENIX (niet om te mennen maar om het spierwerk enigszins te ontwikkelen). Hij is van april net 3 jaar geworden en ik wil hem echt niet overhaasten. Hier zie je hem aan het werk http://cappelstud.skynetblogs.be/post/6 ... igge-easte

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:03

Nog gefeliciteerd met het resultaat van Willow, Elsa.

Phoenix is dus net iets ouder dan Sublime (eind mei). Wij beginnen deze maand ook met de opleiding van Sublime. Bedoeling is dat hij eerst voor de koets loopt en dan eind volgend jaar misschien onder het zadel.

Onze nieuwe website staat online : www.ysewynstud.webs.com
Er moeten nog wat aanpassingen (foto's toevoegen, showresultaten updaten, enz...) gebeuren, maar je kan toch al eens een kijkje nemen.
We vinden het ook altijd leuk om iets in ons gastenboek te lezen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:32

YWC schreef:

Te schrijven, bedoel je waarschijnlijk ;)
Ik zal zo eens een kijkje gaan nemen.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:43

darwin schreef:
YWC schreef:

Te schrijven, bedoel je waarschijnlijk ;)
Ik zal zo eens een kijkje gaan nemen.

Toch niet ... Wij vinden het leuk om iets in ons gastenboek te lezen, dat jullie erin schrijven... misschien nogal belgisch geformuleerd :+

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:06

Haha, je hebt helemaal gelijk, ik had weer te snel gelezen :=
Heb net even gekeken, maar er stonden nog geen foto's in, dus als de website klaar is, zal ik nog eens een kijkje nemen en dan laat ik een berichtje achter ;)

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:01

Vandaag heb ik mijn merrie Dyfed Curtsey laten scannen en ze is drachtig! HAd haar gedekt gekocht in augustus, maar ze bleek leeg. Ze is toen bij Damon in de wei gegaan en dat is gelukt. Ze zit nu op 8 weken, dus wordt wel een laat veulen, maar ben blij dat het gelukt is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:04

De 3-jarigen gaan aan het werk zo te horen :), straks eens kijken op de website stefan.

dus toch een veulen uit Curtsey, super! Ben benieuwd.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:00

@Zitake: hoe is het met die merrie waar je naar zou kijken? Komt ze nog deze kant op?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:23

Even een vraag (weet niet of dit helemaal in dit topic thuishoort, maar er zitten hier vast genoeg kenners). Op de website van het stamboek staat het volgende;

Alle merries en ruinen kunnen vanaf driejarige leeftijd uit het veulenboek worden ingeschreven in het stamboek, deze stamboekinschrijving vindt plaats tijdens de regionale keuringen. Hierbij is het een vereiste dat de merrie veterinair gekeurd is door de dierenarts van het NWPCS, en tijdens de keuring minimaal een tweede premie heeft behaald.

Ik weet dat je om mee te doen aan regionale keuringen lid moet zijn van het stamboek en daarvoor kan ik de tarieven vinden
Contributie heel jaar € 73.-
Entreegeld € 8,50

Ik weet dat je daarna je merrie in kan schrijven voor zo'n keuring en daarvoor kan ik ook de tarieven vinden
Stamboekinschrijving van uw merrie € 25.-

Maar zitten er dan ook nog kosten verbonden aan die veterinaire keuring? En wat kost deelname aan een regionale keuring?
Of begrijp ik het nou niet helemaal?

Ik heb een merrie die is ingeschreven in het veulenboek en zij is op dit moment drachtig. Ik overweeg om haar volgend jaar met veulen een keuring te laten lopen. Kun je ook alleen het veulen laten keuren, ook al loopt deze nog naast de moeder?

Beetje veel vragen, maar het is allemaal nog een beetje nieuw voor me.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:18

Stefan, leuk een website, maar ik wil hem wel compleet zien. ;)

Diane, de veterinaire keuring kost 'niets'. Je betaald rond de 11 euro dacht ik om deel te nemen aan de keuring, en gaat dan vooraf bij de veterinaire keuring langs op het terrein.
Als je merrie ingeschreven wordt, dan betaal je idd de stamboekinschrijving en krijg je een nieuw papier met vermelding.
Je kunt zeker ook alleen het veulen laten keuren.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:50

Dyonne, bedankt voor je uitleg. Ben weer wat wijzer :)*
Nu kiezen wat we gaan doen volgend jaar. Ben bang dat mijn merrie wat beweging mist, terwijl ze zo af en toe best een leuk drafje laat zien. Ik hoop dat het veulen meer beweging gaat laten zien. Nouja tis pas oktober... ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:53

Ik heb trouwens ook een stamboekvraagje. Mijn merrie staat nu ingeschreven bij het stamboek in Belgie. Aangezien ze normaal mee verhuisd naar Nederland, zou ik dan mss volgend jaar ervoor kiezen haar daar op de keuring uit te brengen. Maar hoe doe je dit het beste qua papieren, moeten die overgeschreven worden naar een Nederlands stamboek (wpcv of nwpcs) of kan ze meedoen met een belgisch papier? Iemand enig idee wat de kosten daarvan zijn?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:28

zitake, ik ga er vanuit dat ze gewoon ingeschreven staat in een erkend stamboek. Dan kun je gewoon naar de WPCV keuringen. En betaal je gewoon inschrijfgeld voor de keuring 10-15 euro. Dat weet ik niet precies.
Bij het NWPCS ben je wel verplicht lid te worden, en de pony dient vanaf drie jaar dacht ik ook bij het NWPCS ingeschreven te worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:05

Ja ze is ingeschreven bij het belgische stamboek. Ok dat is al iets duidelijker. Dan verkies ik denk ik even WPCV, moet eerst een beetje weten hoe lang ik daar zal blijven.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:25

Zitake, indien uw merrie in een van de Europese welsh stamboeken is geregistreerd moet u (volgens de europese regelgeving) met uw merrie aan al de keuringen van die stamboeken kunnen deelnemen mits het betalen van inschrijfgeld. De WPCV in Nederland is heel gastvrij en volgt nauwkeurig de grensoverschrijdende zin van de Europese regelgeving, het NWPCS daarentegen laat de buitenlandse mensen (ook al betalen zij het jaarlijks lidgeld) bovenop het normale inschrijfgeld nog een extra-opleggeld per pony per wedstrijd betalen behalve als men de betreffende pony in het NWPCS registreerd maar dan heeft men ook (eenmalig) extra kosten per pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:52

Ok bedankt voor de uitleg Cappelstud. Ah we zien wel of er volgend jaar wat (niet te ver weg) is. En hoe ze op dat moment uitgegroeid is. Anders wachten we wel nog even tot 3 jaar.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:21

Dyonne schreef:
Stefan, leuk een website, maar ik wil hem wel compleet zien. ;)

Het is een "work in progress" hé :D
Ondertussen is het een en ander al bijgewerkt en staan er ook al enkele foto's op.
't Is overigens de bedoeling om de site regelmatig bij te werken (en nog uit te breiden).

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:13

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:10

Gisteren, - als deelnemer van WelshEvent - het september-nummer van Welsh Magazine ontvangen.

Tot mijn grote verbazing stond er een foto in van cob-hengst Sublime Sponte en ook wat leuk commentaar.

Heel aangename verrassing en 'k ben best wel een beetje trots :j

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:43

Proficiat YWC ! Heb het momenteel héél druk. Ben gisteren met mijn jack russel naar de universitaire dierkliniek geweest om een hematoom op zijn oorschelp te laten opereren. Was een zware nacht, ze leek niet goed uit de verdoving te komen en jankte heel de tijd. Nu moet ik haar 4 weken verzorgen (want de oorzaak was een oorontsteking), de wacht erbij houden dat zij die oor niet kwetst. Ik probeer mijn huishouden te doen met een jack russel die met een kraag rond haar nek aan mijn rok hangt. Màààààr ik doe het met plezier hoor, net zoals ik mijn andere dieren met veel liefde verzorg, maar ik voel het toch !

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:13

YWC schreef:
Gisteren, - als deelnemer van WelshEvent - het september-nummer van Welsh Magazine ontvangen.

Tot mijn grote verbazing stond er een foto in van cob-hengst Sublime Sponte en ook wat leuk commentaar.

Heel aangename verrassing en 'k ben best wel een beetje trots :j

Ja ik heb het ook gezien! Zag er leuk uit. Wij stonden er ook in. Ik sta heel gelukkig naar de jonge merrie te kijken. Heb echt niet door gehad dat we op de foto werden gezet. :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:28

Het was idd een mooi nummer deze keer, veel mooie foto's.
De samenvatting van de gebruikersrubrieken komt in het volgende nummer, ben benieuwd.
Maar waarschijnlijk komt er toch al een stuk over Eros in, wat ik voor het welshmagazine heb moeten schrijven ;)

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:58

Het was inderdaad een mooi nummer! We stonden er 4 keer in! altijd leuk:)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:31

Wie gaar er 24 oktober naar de veiling? hebben jullie misschien ook nog plannen om iets aan te schaffen. De catalogus staat al op de website van het NWPCS

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:19

Ik ga mss als ik dat weekend niet moet werken. Straks eens cataloog bekijken.