[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 00:38

Darwin: Wel heel benieuw naar het resultaat van deze fotoshoot. Ze maakt wel hele mooie foto's, vind haar alleen wel erg prijzig.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:37

Idd patrick76, maar hoe meer foto's ik zie, ze zijn echt stuk voor stuk prachtig. Bij mij mag HF ook ooit eens langskomen

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:52

patrick76 schreef:
Darwin: Wel heel benieuw naar het resultaat van deze fotoshoot. Ze maakt wel hele mooie foto's, vind haar alleen wel erg prijzig.

Ja, ik ben ook heel benieuwd ja :))
De foto's van Yorick van Almkerk waren ook mooi, maar de foto's waar Eros het beste gaat hebben dan helaas weer zo'n storende achtergrond, daarom wilde ik een keer mooie foto's hebben op een rustige lokatie.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:19

Zaterdag heb ik op de landbouwdag in Heist-op-den-Berg mijn beste beentje voorgezet om met mijn kleindochter in leading rein te lopen. Kijk maar hoe wij ons best doen : http://cappelstud.skynetblogs.be/

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:32

Mooie derde plaats behaald! Dikke proficiat aan jou en je kleindochter.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:49

darwin schreef:
patrick76 schreef:

Ja, ik ben ook heel benieuwd ja :))
De foto's van Yorick van Almkerk waren ook mooi, maar de foto's waar Eros het beste gaat hebben dan helaas weer zo'n storende achtergrond, daarom wilde ik een keer mooie foto's hebben op een rustige lokatie.

'k Ben ook best wel nieuwsgierig naar de foto's van Eros.
Heeft Yorick nog foto's genomen op het Welsh Event op zaterdag (vind er nergens iets van terug op de site).

Thkx Darwin en AnnetB.

@cappelstud
nogmaals gefeliciteerd... en - zoals reeds gezegd - volgende keer de ererondjes in galop _O-

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:21

Fotoshoot was heel leuk :D
Hypofocus zal zelf nog een ITP topic starten, zodra dat er is zal ik de link hier wel neer zetten ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:04

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:37

Wauw zeg. Echt mooie foto's. Vind vooral de eerste en de laatste erg mooi. Ook die van alleen het oog is gaaf. Zo scherp, echt mooi. Komen ze aan de muur op canvas?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:46

Er komt er idd 1 op canvas, want ik heb nog een cadeaubon liggen van zo'n bedrijf, maar ik moet nog even de andere foto's afwachten, en dan kies ik de mooiste.
Ben ook zo benieuwd naar de andere foto's :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:55

Erg mooie foto's van Eros! HF maakt inderdaad vaker erg mooie foto's.

Je kunt je hele muur er wel vol mee hangen denk ik :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:29

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:07

Heel mooie foto's Esther.
De actiefoto's zijn echt super.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:11

Dank je, ik ben er ook heel blij mee :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:10

erg mooie foto,s van eros....is een erg knap paardje
is hij nog hengst of al ruin?

vanavond vertrekken we naar engeland!!!

heb helaas moeten vernemen dat de welsh sectie a hengst serock crusader is overleden.....

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:43

Mijn nieuwe fokmerrie ABBEYVALE LADY JANE is woensdag eindelijk toegekomen. Erg moe van de reis en bezweet kwam ze toe.
Gisteren beetje rond gestapt en gewassen. Ze is pas 2 weken geleden van haar veulen gescheiden en kan dus nog wat extra pondjes gebruiken. Vandaag zadel opgelegd, gelongeerd en eventjes gereden. Is nog niet veel gereden en er zal dus aan moeten gewerkt worden, maar zij is van goede wil en als zij eenmaal iets heeft gezien lijkt zij het snel op te nemen. Valt alles goed mee en zij heeft zich een vriendin uitgekozen die toevallig héél erg op haar gelijkt. Je ziet hun beiden nu samen op de weide, samen eten en samen wandelen. Het lijkt wel een siamese tweeling.
Zij is nu drachtig gescand van de welsh cob hengst Abercippyn Satisfaction. Zij heeft in haar afstamming al de goede oude bloedlijnen en zij is wat ik van een welsh cob verwacht : handzaam en werkzaam. Dat is trouwens ook wat véél mensen van een welsh cob verwachten.
Je kan haar zien op onze blog onder de knop "onze merries", want ik ben niet zo'n artiest om foto's op dit forum te zetten.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:19

inowa schreef:
erg mooie foto,s van eros....is een erg knap paardje
is hij nog hengst of al ruin?

We kochten hem toen hij 2 jaar was en hij was helaas net 3 weken daarvoor geruind.
Wel opvallend hoeveel mensen dit seizoen gevraagd hebben of hij nog hengst is, hij heeft gewoon een macho uitstraling :D

Heel veel plezier in Engeland, ben wel jaloers, zou ook wel naar de cobsale willen dit jaar, maar ze beginnen hier volgende week met de buitenbak aanleggen en dat kost ook een flinke duit, dus voor ons even geen vakantie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:33

inowa schreef:
heb helaas moeten vernemen dat de welsh sectie a hengst serock crusader is overleden.....

Jee wat zonde. Was altijd weg van hem...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:21

Ik lees hier regelmatig even mee, ben zelf geen fokker, maar heb wel twee welshkes en heb ook interesse in de fokkerij.

Hierbij een vraagje aan de menners:

[AR] Ervaringen concourswagen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:12

Melanie5 schreef:
inowa schreef:

Jee wat zonde. Was altijd weg van hem...

is een hele tragische toestand geweest..
er was voor 1,5 maand geleden ingebroken in de weide en de inbrekers hebben hem dusdanig te grazen genomen dat hij smorgens in shocktoestand op de grond ergens werd gevonden,hij lag helemaal plat met een bloedneus.
toen ze hem de eerste keer wouden laten opstaan zakte hij weer in elkaar,de 2e poging bleef hij staan,behandelt door de dierenarts en toen bleek hij koliek te hebben.
dagen erna ging het goed maar 1 week na de inbraak kreeg hij weer koliek.
daarna ging het alleen maar erg afwisselend..dan at hij weer en dan weer niet en toen wou hij alleen maar brood en wortelen eten.

afgelopen woensdag kon hij ineens niet meer lopen en toen hebben ze besloten hem in te laten slapen.

serock crusader is 23 jaar geworden......

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:12

Je zou die gasten op moeten knopen aan een boom _-:(

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:36

Helemaal mee eens, waarom kunnen andere mensen niet gewoon met hun vingertjes van andermans spullen (en dieren) afblijven?

Wil mijn nieuwe aanwinst nog even laten zien, inmiddels is ze al weer een dikke 3 week bij mij thuis. Een b-merrie, half jaartje oud. Van t Hogelands Nandor, uit Hunsingo's Princes (v Wheemhoeves Robbin). Een schat van een pony, en heel erg op mensen gericht. Ben er heel blij mee.
Foto is niet geweldig, zoals wel vaker bij mij, maar het is de enige redelijke foto die ik tot nu toe heb. Batterijen waren leeg dus ik heb nog geen tijd weer gehad om nieuwe fotos te maken.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:56

Mooie pony is het!

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:41

Heb vernomen dat CAPPELS WILLOW een dochter van onze vorige dekhengst Cappels Dandy op 25 juli 2009 de sectie D reeks heeft gewonnen tijdens de Welsh show in Thüringen (Duitsland) die ingericht werd door het Duits IG Welsh.
Het doet toch wel altijd plezier te vernemen dat "onze kinderen" het goed doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:01

Zoiets is altijd leuk om te horen, kun je trots op zijn!