Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:21

geen van de 2 jarige merries gok ik dan?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:23

Ik vond het een heel geslaagde dag. Het is weer een goed meetpunt geweest voor mezelf. Hier nog een fotootje van vlak voordat we de ring ingingen:

Afbeelding

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:01

Ines, jij loopt ook tussen mijn overzicht foto's.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:08

ja zag ik!

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:43

iedereen gefeliciteerd, was een mooie en drukke show!

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:51

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten! Het was voor mij een super leuke, gezellige en geslaagde dag! Heb er van genoten, ook zonder pony dit keer!

Wat betreft de vieze ponies; schandalig. Zeker als je met de naam van je stal rondloopt! Zou me kapot schamen om tegenover een jury ( die de moeite neemt om vanuit Engeland te komen jureren) een pony zo voor te brengen. Hoe kun je dan trots zijn tegenover de rest dat je eerste bent geworden?
Als voor sommige de linten straks vervangen moeten worden voor shampooflessen gaat het naar mijn mening toch echt de verkeerde kant op met dit chique ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:02

Bink is ook weer thuis. Voor hem de eerste keer mennen op vreemd terrein. Het was een bommetje maar ben wel super trots op hem. Goede ervaring.
Aan de hand was het commentaar dat de manen te lang waren ( :D ) en hij mocht wel wat zwaarder. Dat wist ik vantevoren, maar dat is de afweging die we hebben gemaakt om hem op sportconditie te houden. Hij liep ook als een natte krant dus ik was tevreden met de plaatsing.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:06

Dat manen te lang zijn zou ik super blij mee zijn ze mochten willen dat menig paard zulk behang had!! Alleen de voorpluk vind ik TE.
Ik ben benieuwd naar foto's van iedereen. :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:51

Wij zouden ook dolgraag met onze ponies naar shows gaan, maar het zit er gewoon niet ( meer ) in. Niet iedereen heeft een team om zich heen, of passend vervoer of de financiele middelen. Of de gezondheid. Als 1 of meerdere van deze dingen spelen is het beter om op een andere manier je fokkerij te beleven. En, als iemand het even niet voor elkaar heeft, steek een helpende hand uit, wedden dat dat veel voldoening geeft!?
Afbeelding

Ons "Toppertje". Niet in showconditie en daarom gewoon thuis. Bij zijn meiden.
Maar wie weet waar hij nog komt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 04:42

Wij zijn ook even wezen kijken en stonden in het publiek. Erg leuk om het zo eens mee te maken!
Het viel mij ook op dat iedereen om ons heen de schande sprak van de smerige pony die er tussen liep. Die was dus blijkbaar van Melanie. Leuk dier, maar dat kan echt niet! Ik zou me schamen om een pony zo voor de jury te moeten presenteren en zo dacht iedereen erover. Nu zit je aan vast aan 'die ranzige presentatie' zoals het door sommigen werd genoemd. Het zou maar met jou in verband worden gebracht. Ondanks de kopplaats levert je dat (als serieuze fokker?) wel een slechte naam op.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:13

Ik moet me er misschien niet mee bemoeien, ik was er niet eens bij, maar wat me zo opvalt aan al jullie berichten, is dat zoveel mensen het gezien en erover gepraat hebben, maar niemand haar blijkbaar aangeboden heeft er nog snel wat van te maken. Je zal zelf maar in je eentje zijn en in haar schoenen staan. En blijkbaar heeft de pony zoveel kwaliteit dat ze alsnog op kop eindigt.
En is misschien niet heel leuk (ze zal het zelf ook echt niet fijn hebben gevonden dat de pony zich na alle moeite toch zo vuil heeft gemaakt) om dan talloze berichtjes hier te lezen. Ze heeft blijkbaar de afweging gemaakt om toch de pony te showen. Jammer om te lezen dat er zoveel mensen nog iets negatiefs moeten zeggen.
Nogmaals, ik was er niet bij, maar dit komt wel heel rot over. Misschien elkaar meer helpen op keuringen? Lijkt me ook wel zo gezellig!

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:37

Ik denk na het berichtje van Regtur....
Waarom geen complimenten voor iedereen die alles rond heeft gekregen??

Manlief moest onverwachts nogmeer werken (dan de normale 60pw)
2ponys wassen met een 3jarige en een uk van een jaar om je voeten en dan de dag van de show je oppas een UUR te laat en onverwachts de weg afgesloten en dan dus nog 20minuten omrijden...
Maar wel schoon en optijd in de ring ;-)

Maar voor mij is met zo'n dag toch wel de voldoening om wat leuks te doen met je beest en je vrienden/kennissen weer te zien!!
Deze foto is mij denk ik het meeste waard van de hele dag :-)
Afbeelding

En dan dit: Deze zie ik iedere morgen weer naar me roepen als we de staldeuren opendoen!
Afbeelding

Dus voor iedereen die weer zijn uiterste best heeft gedaan de dagen en weken voor de show en zijn zijn pony met trots heeft laten zien!
Super gedaan!
En tot de volgende x!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:40

Wij hebben ook een hele leuke dag gehad, alleen vrij hektisch omdat we meteen na de aangespannen rubriek met onze jaarling de ring in moesten en amper tijd hadden om van pony te wisselen, ik kan hem toch niet met de kar nog aan zijn kont in de trailer zetten ?
Die vieze pony heb ik gisteren helemaal niks van meegekregen, dus daar kan ik niet over mee praten.

Was er nou trouwens nog een fotograaf buiten Dyonne Bos om ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:47

Ik heb wel verschillende fotografen zien lopen, maar geen idee wie het allemaal was, behalve yorick dan.

Ik heb je flink zien rennen Darwin ;)

moor, zo kan het dus ook! idd het heeft een voldaan gevoel als alles gewoon netjes verlopen is zoals je graag wil. ik moest ook onverwacht werken vrijdag, en nog -tig dingen doen s avonds, kort nachtje gehad dus, maar alles op tijd klaar gekregen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:51

In het boekje stonden Yorick Wormgoor genoemd en Denise van Delden.
Yorick heb ik wel zien lopen met camera. :j

Diane, als een pony in de ring loopt kun je weinig meer doen. Al heb ik er niets van gezien.

Jenny, hier is het ook niet altijd even eenvoudig. Maar zo af en toe een show lukt hier gelukkig wel. Al is er hier geen heel team, dus twee pony's op een dag is al druk zat.

Hier was het ook wel wat hectisch om na het aangespannen inderdaad gelijk weer de ring in te gaan.
En ja, toen waren de benen niet volledig schoon meer, maar daar was geen mogelijkheid meer voor. Hij was schoon de trailer ingegaan. We hebben nog even wat gepoetst en gedaan en toen moest hij de ring in.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:09

Jack was ook helemaal bezweet van het aangespannen en van zijn eigen druk maken in de trailer, maar met een handoek, een borstel en wat kalk kom je een heel eind.

Jack vond het ook nog nodig om zich bijna op te hangen in de trailer, hij had zich zo druk staan maken dat hij voor onder de pijp was geschoten en schijnbaar lag hij op zij rug voor in de trailer , maar hing hij met zijn halster nog vast.
Gelukkig hadden mensen het gehoord en hadden hem kunnen bevrijden waarna ze ons kwamen roepen.

Als er nog mensen zijn die toevallig foto's van Jack of Rebel gemaakt hebben, dan houd ik me aanbevolen.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:36

Wij hebben een geweldige show gehad met "onze" C hengst Newgap The Hitman. Overall C champion en Overall Youngstock Champion. ( al doen de linten en beker die ik mee kreeg anders vermoeden) . De VIEZE pony was idd te erg voor woorden. Als ik mijn ongewassen pony's in een vieze stal zet blijven ze nog schoner. Iedereen heeft de volgende morgen weleens ergens een strontvlek op een pony zitten die er moeilijk af gaat maar deze ( want ze waren beiden vuil) waren te vies voor woorden. En als je dan met excuses komt dat het water was afgesloten, nou sorry hoor maar show ze dan gewoon niet. En hulp vragen op zo'n show is niet zo moeilijk. Eigenlijk gewoon jammer, zulke dingen blijven je voor altijd achter volgen, en het waren best leuke pony's.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:37

Oja, ik stond vreemd genoeg als fotograaf in het boekje maar dat was ik niet. Ik was wel gewoon voor De Paardenkrant aanwezig als fotograaf maar heb dus alleen de kampioenen gefotograveert.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:11

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Weet iemand wanneer de volledige uitslagen online komen (ik weet, het is vroeg)? Ik heb veel van de kampioenen al gezien dankzij facebook en bokt, maar mis toch de rest.. :7

Mariekeweng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:21

Wat hebben we een mooie dag gehad!

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:11

cuneracobs schreef:
iedereen gefeliciteerd, was een mooie en drukke show!

Berry,simply the best and ......

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:40

Mijn 2 jarige merrie zaterdag op de show, foto met dank aan Yorick!
Afbeelding

silketacoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:14

Diane_Basje schreef:
Ik moet me er misschien niet mee bemoeien, ik was er niet eens bij, maar wat me zo opvalt aan al jullie berichten, is dat zoveel mensen het gezien en erover gepraat hebben, maar niemand haar blijkbaar aangeboden heeft er nog snel wat van te maken. Je zal zelf maar in je eentje zijn en in haar schoenen staan. En blijkbaar heeft de pony zoveel kwaliteit dat ze alsnog op kop eindigt.
En is misschien niet heel leuk (ze zal het zelf ook echt niet fijn hebben gevonden dat de pony zich na alle moeite toch zo vuil heeft gemaakt) om dan talloze berichtjes hier te lezen. Ze heeft blijkbaar de afweging gemaakt om toch de pony te showen. Jammer om te lezen dat er zoveel mensen nog iets negatiefs moeten zeggen.
Nogmaals, ik was er niet bij, maar dit komt wel heel rot over. Misschien elkaar meer helpen op keuringen? Lijkt me ook wel zo gezellig!

Er is haar wel degelijk water en helpende hand aangeboden, vr gr t tacoma