. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.

regtur schreef:Buster@ wie is de moeder van de pony met de wildkleur?

IcePrincess schreef:Dat is een zilverbruine! Naam en afstamming?
Ik hou de zilver en wildkleuren bij in een lijst om de herkomsten beter te kunnen traceren.
Met zulke lichte manen was ik ook nog niet tegengekomen, daarom is het ook zo lang onopgemerkt gebleven, meeste hadden vrij donkere manen dus dan wordt al snel aan zonverbleekt toegeschreven, of sommige staan als vos beschreven.
dit heb ik ook steeds een apart kleurtje gevonden, maar is volgens mij gewoon vos? IcePrincess schreef:Jammer zeg, lijkt me wel gaaf als ze in europa ook meer gaan komen. De amerikaanse welshjes kunnen hier niet ingeschreven worden toch?
Forlan Tiger Lily heeft een tijdje in amerika gestaan, heeft wat zilveren nakomelingen gegeven en staat nu in zweden, voor dit jaar is ze gedekt met een zwarte welsh c hengst, ben wel benieuwd naar het veulen want het is geen combinatie waar ik voor zou kiezen.
Had je nog gekeken naar die merrie van Forlan Stud?
Dit is iig de silver bay (3 jaar) die ze nu te koop hebben:
.
(badgerface)

regtur schreef:Ik heb het al eens eerder aangekaart, de Gebr Poortier hadden ook een wildkleurmerrie. Ik weet alleen echt niet hoe die gefokt is, maar zou leuk zijn om erachter te komen, of ze familie zijn.

regtur schreef:Ik vind de Rotgerspony wel apart hoor.
Ik zou dat niet gewoon maar bruin noemen. Ik heb daar wel vaker aparte kleuren voorbij zien komen.

Buster schreef:Ik heb me in die kleurvariaties nog niet veel verdiept, maar kan flaxen ook voorkomen op bruin?
En over die Rotgers pony, ik kan me nog herinneren dat vader Jeroen als 3-jarige op de keuring nog een behoorlijk witte staart had...
Van Eslandia's Grietje heb ik helaas alleen een zwart-wit foto...