veiling 22 okt 2011 wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:47

Melanie5 schreef:
Ik spaar vast voor volgend jaar in Wales.

Wat doen de Nederlandse fokkers toch steeds verkeerd, na al die jaren? (beetje offtopic en al eens eerder over gehad, maar kan het niet laten :o )

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:47

uryanne schreef:
patrick76 schreef:
wel eens van verkooppraatjes gehoord . . . . . .

Haha, scherp :D

Was toen ze haar brachten. Verkooppraatje was toen al niet meer nodig...

nooit van gehoord dus...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:50

yorick schreef:
nooit van gehoord dus...

Zeker wel van gehoord. Ook heb ik gehoord van eerlijke mensen die geen flauwe verkooppraatjes verkopen... Ik ken ze zelfs persoonlijk al jaren :D

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:51

regtur schreef:
Ik verbaas me niet zo snel meer en hebt de leeftijd dat ergernissen over kleine zaken tot het verleden behoren, maar de hoekman aan onze kant stond echt te slapen. Ik heb meerdere keren iemand een bod zien doen, wat hij gewoon niet zag, en toen ikzelf begon te bieden, moest ik "een beetje dichtbij" gaan staan zwaaien met het boekje.Niet 1 keer, maar 3 keer.
Dit heeft niets te maken met kopers opvoeden.
Wij hebben overigens Littlewern Lollypop gekocht ,een dochter van Dyfed Playwrite x Dyfed Gethyn.
Hele mooie merrie!!

Die heb ik gemist, ze kwam direct achter de pony die wij gekocht hebben.
Ik dacht dat je met je opmerking : "ik heb de mooiste mee naar huis"Je eigen merrie met palomino veulen bedoelde!!! :D
Zo van zelfspot, want voor die prijs gaan ze mooi weer mee naar huis!
Ik had dus gemist dat je zelf wat gekocht had...

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:52

uryanne schreef:
yorick schreef:
nooit van gehoord dus...

Zeker wel van gehoord. Ook heb ik gehoord van eerlijke mensen die geen flauwe verkooppraatjes verkopen... Ik ken ze zelfs persoonlijk al jaren :D

heb je een foto? voor een eerlijke mening?

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:53

regtur schreef:
Weer thuis en de allermooiste pony mee.....

Groot gelijk Regtur; ook een mooie palomino-merrie die ernaast liep. Opvallend stel! Proficiat met Lollypop!

Ik heb nog hoofdpijn van de veilingmeester...nr 2 welteverstaan, die het tijdelijk overnam...dreunde dwars door mijn hoofd.
_/-\o_ _/-\o_ paracetamolletje!

We hebben geboden op een jaarling en een stermerrie, maar uiteindelijk niets gekocht. Het is trouwens wel een ''kick'' om mee te doen in de kunst van het bieden :D je hart bonst dan toch iets sneller dan normaal :):)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:54

Foto's plaatsen doe ik niet meer op bokt. Heb ik slechte ervaringen mee. Plus dat de eerste mens die een pony goed van een foto kan beoordelen nog geboren moet worden ;)
Uiteraard ben je van harte welkom!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:55

uryanne schreef:
Melanie5 schreef:
Ik spaar vast voor volgend jaar in Wales.

Wat doen de Nederlandse fokkers toch steeds verkeerd, na al die jaren? (beetje offtopic en al eens eerder over gehad, maar kan het niet laten :o )

Als ik in Nederland op zoek ga naar een pony om te kopen, is de kans veel kleiner dat ik die hier vind. Ten eerste is de keuze in de UK veel groter en er zijn meer ponies met bot en massa.
Als ik kijk naar wat er vandaag aangeboden is, was er maar 1 A die ik had willen kopen. (Niet gedaan want we gaan nu de winter eerst in).
Ik vind hier gewoon niet wat ik zoek.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:56

uryanne schreef:
Foto's plaatsen doe ik niet meer op bokt. Heb ik slechte ervaringen mee. Plus dat de eerste mens die een pony goed van een foto kan beoordelen nog geboren moet worden ;)

Met een paar goede fotos kun je heeeel wat beoordelen hoor.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:57

Dat is niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten. Wat doen de fokkers in Nederland verkeerd? Waarom lukt het ons niet? Na al die jaren?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:58

Melanie5 schreef:
uryanne schreef:

Met een paar goede fotos kun je heeeel wat beoordelen hoor.

Een pony die je ziet bewegen op een veiling en in real life kunt beoordelen, daar kan een goede foto niet tegenop.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:59

uryanne schreef:

van een goede foto is een pony uistekend te beoordelen hoor. Van een slechte foto wordt dat idd moeilijker. Ik wacht wel af tot ik de pony op een show of keuring zie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:00

uryanne schreef:
Dat is niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten. Wat doen de fokkers in Nederland verkeerd? Waarom lukt het ons niet? Na al die jaren?

Wat doen ze verkeerd dat ik niet bij ze koop?
Het type dat in Nederland het meeste gefokt wordt, is niet mijn type.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:02

uryanne schreef:

waarom doen wij fokkers wat verkeerd dan? Omdat Melanie iets in het buitenland zoekt? Denk dat het type voor Melanie in het moederland meer voor handen is dan hiero. En om variatie in bloed te houden is eens wat uit het buitenland halen altijd interesant als de kwaliteit er naar is.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:02

Melanie5 schreef:
uryanne schreef:

Wat doen ze verkeerd dat ik niet bij ze koop?
Het type dat in Nederland het meeste gefokt wordt, is niet mijn type.

duidelijk eerlijk antwoord op de ietwat wazige vraag toch.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:03

ARhythmical.@ Die palominomerrie komt uit een halfzus van Willie Wortel. Die hebben we voor een poosje terug ongezien gekocht. Alles wat uit die lijn( Lees :Flevozichts Willeke komt) is goed. Wij hebben nog nooit hoeven leuren met de veulens. Dit veulen wat ze aan de voet heeft gaat straks de hengstenwei in en de koper is al geboren.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:07

uryanne schreef:

Melanie geeft een antwoord voor haarzelf. Ik heb me ook weleens afgevraagd waarom nederlandse fokkers niet van elkaar kopen.
Ik denk dat er te weinig uitdaging in zit. Iedereen kent elkaars ponies. Het is een klein wereldje. Verkopen naar buitenland is veel gemakkelijker.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:09

[quote="regtur"]ARhythmical.@ Die palominomerrie komt uit een halfzus van Willie Wortel. Die hebben we voor een poosje terug ongezien gekocht. Alles wat uit die lijn( Lees :Flevozichts Willeke komt) is goed. Wij hebben nog nooit hoeven leuren met de veulens. Dit veulen wat ze aan de voet heeft gaat straks de hengstenwei in en de koper is al geboren.[/quote

Dat weet ik wel zeker :D
Ik snapte veel in de veiling niet, voor jullie veulen kwam het bieden niet op gang of er werd al afgeslagen, voor mijn gevoel heb je geen kans gehad.
Dat bedoelde ik ook met je hebt de mooiste weer mee naar huis, het was een fijn koppeltje merrie en veulen!
En je kent onze voorliefde voor Worteltje <3 helaas is Fayegale nog maar 10 en moet The General ook geruint.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:10

Inderdaad Yorick.
Ik zal nooit zeggen dat Nederlandse fokkers iets verkeerd doen, zeker niet. Iedereen heeft het recht te fokken wat hij of zij mooi vindt. De kwaliteit van Nederlandse ponies is hoog. Als Engelse juryleden hier komen en zeggen dat de kopnummers niet zouden misstaan op shows in Wales, dan doen we het hier zeker erg goed.
Ik ben nou eenmaal graag recalcitrant en ga graag tegen de richting in. Ik volg mij eigen gevoel en ik kijk 365 dagen per jaar tegen mijn ponies aan. Dan moeten ze wel precies zijn zoals ik dat wil. En daardoor slaag ik nou eenmaal beter in de UK.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:14

Melanie5 schreef:
Inderdaad Yorick.
Ik zal nooit zeggen dat Nederlandse fokkers iets verkeerd doen, zeker niet. Iedereen heeft het recht te fokken wat hij of zij mooi vindt. De kwaliteit van Nederlandse ponies is hoog. Als Engelse juryleden hier komen en zeggen dat de kopnummers niet zouden misstaan op shows in Wales, dan doen we het hier zeker erg goed.
Ik ben nou eenmaal graag recalcitrant en ga graag tegen de richting in. Ik volg mij eigen gevoel en ik kijk 365 dagen per jaar tegen mijn ponies aan. Dan moeten ze wel precies zijn zoals ik dat wil. En daardoor slaag ik nou eenmaal beter in de UK.

duidelijk toch. Zo ieder zijn eigen smaak. Wij kennen die van jou en jij die van ons. En we hoeven elkaars smaak niet mooi te vinden. Zelfs in het kleine nederland is er voor ieder wat wils maar voor jou is nederland misschien wel iets te klein.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:16

yorick schreef:
. Zelfs in het kleine nederland is er voor ieder wat wils maar voor jou is nederland misschien wel iets te klein.

Daarom zou ik zo graag naar Wales verhuizen :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:16

ARhythmical schreef:
regtur schreef:
ARhythmical.@ Die palominomerrie komt uit een halfzus van Willie Wortel. Die hebben we voor een poosje terug ongezien gekocht. Alles wat uit die lijn( Lees :Flevozichts Willeke komt) is goed. Wij hebben nog nooit hoeven leuren met de veulens. Dit veulen wat ze aan de voet heeft gaat straks de hengstenwei in en de koper is al geboren.[/quote

Ik snapte veel in de veiling niet, voor jullie veulen kwam het bieden niet op gang of er werd al afgeslagen, voor mijn gevoel heb je geen kans gehad.Ik verbaasde me er oo al over, maar dacht dat ik niet objectief was bij die gedachte. Maar het geeft niet hoor, we zijn er geweest en hebben weer een mooie toevoeging aan ons merriebestand kunnen doen.
Dat bedoelde ik ook met je hebt de mooiste weer mee naar huis, het was een fijn koppeltje merrie en veulen!
En je kent onze voorliefde voor Worteltje <3 helaas is Fayegale nog maar 10 en moet The General ook geruint.

We hebben thuis nog een Worteltje en die is zo mogelijk nog beter dan zijn papa. De balletjes blijven daar voorlopig nog onder.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:17

Melanie5 schreef:
yorick schreef:
. Zelfs in het kleine nederland is er voor ieder wat wils maar voor jou is nederland misschien wel iets te klein.

:wave: flauw. haha sorry

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:18

Melanie5 schreef:
yorick schreef:

ik wou net zeggen: DOEN !!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:19

Ik snapte veel in de veiling niet, voor jullie veulen kwam het bieden niet op gang of er werd al afgeslagen, voor mijn gevoel heb je geen kans gehad.Ik verbaasde me er oo al over, maar dacht dat ik niet objectief was bij die gedachte. Maar het geeft niet hoor, we zijn er geweest en hebben weer een mooie toevoeging aan ons merriebestand kunnen doen.
[/quote][/quote]

We hebben thuis nog een Worteltje en die is zo mogelijk nog beter dan zijn papa. De balletjes blijven daar voorlopig nog onder.[/quote]

maar die zal ook eerder worden goedgekeurd voor de dekdienst dan De General, hoe mooi hij ook is . . . .