[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:20

Na lange tijd ook weer even melden.

Mijn hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman gaat naar de HK. Hij is momenteel in training bij HR. Krol die ook een aantal andere hengsten klaar maakt. Komen in ieder geval mooie kanshebbers op de HK.

Tevens heb ik besloten om een van mijn valk hengsten te koop aan te bieden, namelijk Oostdijk's Ceridwen Madoc. Helaas blijkt dat hij qua gangen, stokmaat etc. te veel afwijkt van Giel en ik vind het zonde om hem te laten staan. Het is een super brave, opvallende pony die zeker niet misstaat in de wedstrijdring. Mocht iemand interesse hebben of iets weten, pb gerust.

Afbeelding

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:23

FrieseMenner schreef:
Na lange tijd ook weer even melden.

Mijn hengst Twisthoeve's (G) Rhydaman gaat naar de HK. Hij is momenteel in training bij HR. Krol die ook een aantal andere hengsten klaar maakt. Komen in ieder geval mooie kanshebbers op de HK.

Tevens heb ik besloten om een van mijn valk hengsten te koop aan te bieden, namelijk Oostdijk's Ceridwen Madoc. Helaas blijkt dat hij qua gangen, stokmaat etc. te veel afwijkt van Giel en ik vind het zonde om hem te laten staan. Het is een super brave, opvallende pony die zeker niet misstaat in de wedstrijdring. Mocht iemand interesse hebben of iets weten, pb gerust.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik zag hem op marktplaats en vind hem zo leuk jammer dat ik momenteel geen budget heb om er een hengst bij te kopen :(

truselientje

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:43

Ik hoorde dat er maar 7 nieuwe B hengsten gekeurd worden? Mag toch hopen dat dat niet waar is....

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:37

Waar is eigenlijke alle info te vinden van de hengstenkeuring? Bedoel datum, adres... Of ben ik nu zo dom dat ik het echt niet vind ?

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:47

14 en 15 februari, De Beek 125, Ermelo

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:00

Dankjewel !

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:36

Waarvan deze er een is; Warmtebron's Napoleon

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:08

Zijn hier de paarden al hun wintervacht aan het verliezen? Dilys begint al hier en daar wat haartjes te lossen en lijkt er jeuk van te hebben. Ook besloten dat ze dit jaar niet op keuring gaat gaan want ze is enorm uit proportie en erg overbouwd op het moment

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:38

Is het niet wat vroeg om haar te verliezen? Hier denken ze er nog niet aan om hun vachtje te lossen, al is het wel niet koud natuurlijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:42

Mijn sportpony die onder deken staat en binnen haart sinds deze week ook wel wat uit maar die staat nog vrij dun in het haar. De rest nog niets van gemerkt. Hier ontwikkelen de veulens goed. Eentje wil ik zowiezo gaan showen maar die is ook een paar maand ouder en wat meer ontwikkeld dan de andere.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:50

Ja m'n nieuwe pony is ook ietsje in de rui zeg maar....(zij is niet geschoren dus zie idd haren loslaten)

cmmp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 03:56

Wie heeft er ook nakomelingen van

nicton carreg staat bij patries

Powys (nl) sprite zo ver ik weet staat die bij voorthoeve

En dan nog vechtzicht's Hy binder die is zo ver ik weet naar het buitenland gegaan

Ik zou graag willen zien hoe die zijn geworden van elke vader die ik op noemde heb ik een nakomeling van nicton carreg heb ik de zoon van peacockstud miles en van Powys (nl) sprite heb ik de zoon van voorthoeve's calero en van vechterzicht's hy binder heb ik de dochter van peacockstud missy may wie heb er nog meer nakomelingen zou graag willen zien of die op de pony's van mijn lijken of heel anders zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:19

Je onderste tekst is heel moeilijk leesbaar zonder leestekens.
Ik heb overigens een merrie veulen van 2013 nicton carreg x santeilo dawn. Dus nu nog weinig van te.zeggen hoe die uitgroeit. Het is wel een geweldige beweger.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:25

Er is ook een topic over de nakomelingen van Hybinder

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:55

De beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:00

ook allemaal de beste wensen en een jaar met mooie veulens
ik heb een vraagje aan jullie: ik vind het zeer moeilijk om aan een leren halster te komen die past om de welshhoofdjes,ik heb er al zoveel geprobeerd, welk merk hebben jullie wat past?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:56

Ik heb een dochter van nicton carreg uit mijn merrie dyfed curtsey. Ze is van 2013 dus kan nog weinig zeggen hoe ze uitgroeit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:01

happytime schreef:
ik heb een vraagje aan jullie: ik vind het zeer moeilijk om aan een leren halster te komen die past om de welshhoofdjes,ik heb er al zoveel geprobeerd, welk merk hebben jullie wat past?

Ik bestel zo nu en dan via www.tackandturnout.co.uk. wat leer betreft heb ik daar nog nooit wat gekocht dat niet pastte. En een van mn kerries heeft niet het makkelijkste hoofdje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:05

Iedereen een goed 2014 gewenst! Mijn groepstal van is op de valreep op het eind vam 2013 nog afgeraakt. Dus blij mee. Benieuwd wat het jaar weer zal brengen op gebied van pony s. Hier zelf geen veulens dit jaar, maar kennis verwacht wel een veulentje (het eerste) van deano, de hengst die ik 3 jaar gehad heb. Helaas is mijn eigen merrie vorig jaar niet drachtig geworden wegens gezondheid en tijdgebrek dan weer van mijn kant.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:08

cemlys ; dank je wel ,ik word er moedeloos van om steeds te passen en terug te sturen,of te groot, te klein, of zo'n veulenringetje die zo afbreekt waar je de musketon aan vastmaakt :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:29

Klopt, had ik ook, hier toen op de goede hoop gelijk hoofdstellen en voorbrenghoofdstellen besteld en martingaal, en guess what, alles paste, had hiervoor zeker 5 shethoofdstellen gekocht waarvan ik geen enkele passend kreeg

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:33

Ook allemaal de beste wensen! Dat het maar weer een succesvol jaar mag worden met veel sport en fokkerij resultaten!

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een fatsoenlijk voorbreng halster. Heb nu steeds eentje met bitriempjes en dat vind ik lelijk.

Verder van de week voor het eerste de a-pony in het tuig gehad. Optuigen en alles was helemaal goed maar ze was nog onwennig met voorwaarts lopen. Ineens iemand erachter. Maar na een rondje begreep ze het en was het gewoon genieten!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:43

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:27

happytime schreef:

Ik heb toevallig een leren shethalster dat ik soms wel eens gebruik voor Dilys. Welk merk het is weet ik niet, heb het gewoon in de paardenwinkel gekocht die vooral voor pony's verkocht. Past haar perfect maar zit wel wat hoog op de neus omdat ze het anders durft uit te trekken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:02

cmmp schreef:
Wie heeft er ook nakomelingen van

nicton carreg staat bij patries

Powys (nl) sprite zo ver ik weet staat die bij voorthoeve

En dan nog vechtzicht's Hy binder die is zo ver ik weet naar het buitenland gegaan

Ik zou graag willen zien hoe die zijn geworden van elke vader die ik op noemde heb ik een nakomeling van nicton carreg heb ik de zoon van peacockstud miles en van Powys (nl) sprite heb ik de zoon van voorthoeve's calero en van vechterzicht's hy binder heb ik de dochter van peacockstud missy may wie heb er nog meer nakomelingen zou graag willen zien of die op de pony's van mijn lijken of heel anders zijn

Inderdaad een beetje een verhaal waar je een beetje van achter adem raakt.....Powys Sprite staat in Engeland en wordt onder het zadel uitgebracht. Hy-binder is dacht ik naar China gegaan.Die heeft wel meer nakomelingen dan Sprite dacht ik zo. Missy May is van Polhaars Mertensia en had als veulen niet veel bot.
DE nafok van Carreg is ongetwijfeld de beste van de 3 genoemde hengsten. Daar zal ook nog het meeste van te vinden zijn in Nederland. Maar als jij een veulen bij Peacockstud hebt gekocht, heb je daar vast wel oudere nafok van hem gezien. Ik ben er van gecharmeerd!