Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cappelstud schreef:Ik vind (en dan spreek ik toch van een ondervinding van minimum
34 jaar waarbij wij ook elk jaar een tweetal shows of meer organiseren) dat je zulk gedrag onder geen enkele omstandigheid kunt tolereren
kelly007 schreef:ik heb reeds meerdere malen op show gezien wat cappelstud hier beschreven heeft.
Dat van het veulen minder maar een paard dat in de maag/buik word geschopt ik vind het ook geen manier om paarden zo te behandelen.
Koop dan liever een stokpaardje.
Een paard een tik geven kan om hem te corrigeren mocht hij het te bont maken in de ring, maar dit is nog geen reden om hem te schoppen.
cappelstud schreef:Patrick76 dit forum is gestart met de bedoeling om van gedachten te wisselen en niet aan te vallen.
Wel ik moet zeggen dat ik uw bericht eigenlijk persoonlijk aanvallend vind. Ik moet echter wel zeggen dat vaak die "straffe" gasten zowel in België als in Nederland uit een bepaald "wereldje" komen waar ze gewend zijn brutaal met de pony's om te gaan. Over het algemeen zie ik het merendeel van de fokkers zoiets niet doen en het was in het verleden ook niet de "algemene regel". En nu kan u Patrick76 weer aanvallend reageren maar ik denk wel dat U weet hoe ik het zal klasseren.
Honeys schreef:Het kan bij de een of andere persoon anders overkomen. Ik ben het wel met Patrick eens, en sommige pony's kunnen zich ook behoorlijk misdragen.
K heb ook een pony gehad. Keurig getraind en ge-oefend voor de keuring, en dat ging thuis ook aardig goed. Op de keuring was ze erg door drammerig, dat heb ik ook behoorlijk streng afgestraft. Maar daarna was t ook over, en was stem verheffen genoeg. T was ook een pony die dat nodig had, zat een best karaktertje op. Ze was al vaker op vreemd terrein geweesd.
K heb trouwens ook iemand een pony met een enorme camera zien vast houden, rara wie was dat?
kelly007 schreef:ik heb reeds meerdere malen op show gezien wat cappelstud hier beschreven heeft.
Dat van het veulen minder maar een paard dat in de maag/buik word geschopt ik vind het ook geen manier om paarden zo te behandelen.
Koop dan liever een stokpaardje.
Een paard een tik geven kan om hem te corrigeren mocht hij het te bont maken in de ring, maar dit is nog geen reden om hem te schoppen.
dingetje schreef:@Patrick: Het is me idd wel duidelijk geworden dat er gekeurd wordt naar persoonlijke voorkeur. Maar kloppen vind ik het niet. En uitgaande van de reacties van diverse mensen die om ons heen stonden, zijn er meerdere die er zo over denken.
Dan kan ik (als leek) er ook wel gaan staan als jury. Ik weet ook wel wat ik mooi en niet mooi vind.
Maargoed, het is dus net zo als met andere bepaalde takken van de paardensport. Het is en blijft een jurysport en als je er niet tegen kunt, kun je er maar beter niet aan mee doen. En dan is je onderschrift in jou geval ook wel een beetje toepasselijk geweest.
joostvangestel schreef:Ik denk dat bij die pony het zwaar meespeelde hoeveel wit die had. Fokkers van de oude stempel zijn niet onder de indruk van sabino's, daar is verder geen uitspraak over gedaan. Heeft ook geen zin daarover in discussie te gaan, waarschijnlijk is ze zelfs van mening dat wat uitbundigere sabino's niet ingeschreven mogen worden in het stamboek. Ik heb daar verder geen uitleg over gevraagd, was ook mijn rol niet in deze.
regientje schreef:Er zijn zeker grenzen in de ring.
cappelstud schreef:Mijn respect én bewondering voor al diegenen die hun pony's op een waardige manier behandelen. Mijn hoed af voor jullie hoor.