[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:47

Welke situatie er ook speelt en hoe goed die man zijn pony's ook kende ... feit is wel dat er veel dieren de dupe zijn geworden hiervan ... plus het feit dat dit niet door onkunde is gebeurd, want hij wist wel degelijk dat het uit de hand liep .... hij en de instanties hadden eerder moeten in grijpen ..... dat heeft mijns inziens niks te maken met hoeveel kampioenen je hebt afgeleverd.

Opknopen aan de hoogste boom vind ik ook wat overdreven .... maar een verbod vind ik in deze situatie gepast ... dit is niet de eerste keer ...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:14

Wat mij betreft geldt ook hoe goede fokker het ook is geweest, ik vind het goed dat er actie op ondernomen is, zo met dieren omgaan kan niet. In Nederland nemen ze al actie als je één paard zo op de hoeven hebt staan. Sommige foto's zijn echt schrikbarend..
En ik begrijp dat zoiets er insluipt, maar 400 pony's... op die leeftijd.. Dan is het gewoon niet verstandig nog te fokken.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -site.html

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:32

Zonder meer in- en intriest. Ik ben héél lang geleden bij Criccieth op bezoek geweest. Ook toen al had hij veel meer pony's dan gezond voor hem was. Hij kocht er veel en bood er ook fantastische bedragen voor (ik heb in die tijd gehoord dat hij ooit 50000 Pond geboden heeft voor Revel Humming Top, een aanbod waarop Griffiths nee zei). Aan de andere kant had hij er gewoon te veel, dat is niet goed voor de handel. Al heb je de beste bloedlijnen van de wereld, als je drie keer meer fokt dan waar de markt behoefte aan heeft, raak je ze aan de straatstenen niet kwijt. Ik geloof dat Criccieth Arwr zo'n beetje de kroon was op zijn werk. Hoe die pony's eruit zagen is verschrikkelijk, voor gekrulde hoeven moet je toch wel erg veel geduld hebben. Op zijn leeftijd waren 10 merries al meer dan voldoende geweest.

In ieder geval is Criccieth stud nu opgeheven. Ik lees net dat hij de komende 10 jaar geen lid meer mag zijn van de WPCS. Dan houdt het wel zo'n beetje op. Een erg roemloos eind voor een fokkerij die zoveel potentie had.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:34

Hij mag geen lid meer zijn maar een nog flink aantal pony s is op z'n dochters naam overgeschreven. Naar mijn idee nog teveel, dus volgens mij gaat het feestje gewoon nog door maar dan onder andere naam. Dochter kon veel eerder ingegrepen hebben

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:38

Mijn 3 veulens (we kunnen weer bijna van jaarlingen spreken) vandaag nog eens op de foto gezet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze groeien als kool nu

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:06

Rivendell schreef:
Op een paar honderd ponies valt negen nog mee.

... Nogmaals ik praat niet goed wat er gebeurt is , maar veel mensen kennen niet het hele verhaal.

Ben het met de stelling van cuneracobs eens, het hele verhaal doet in deze niet ter zake.
9 dode ponies blijven 9 dode ponies, het wordt niet minder erg als je het vergelijkt met het totale aantal.
Daarnaast blijft het daar niet bij, als ik het goed lees zijn er ook tig in beslag genomen en afgevoerd.

Gelukkig heeft cuneracobs het niet voor het zeggen, zou ik zielig vinden voor al die bomen :D :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:35

Ze vouwen mooi uit Cemlys .... zal binnenkort even goede foto's maken van Vanety ...

Ben heel wijs met dat beestje ...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:15

@Clemys: Vind die derde prachtig!

Zal dit weekend ook nog eens foto's maken van Dilys, wordt een grote dame!
Ze staat dit weekend trouwens samen met de 2 mini's als knuffelpony voor kinderen die bij mijn grootvader naar de opendeurdag (koperen beelden) komen.
Hoop dat ze het goed gaat doen want ze gaat vaker voor kinderpony mogen gaan spelen. Maar als ze het maar niets vind mag ze heerlijk achter op de weides blijven staan de volgende keer :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:26

Zonde van de Criccieth Stud en vreselijk hoe dit tot een einde is gekomen. Vind idd Arwr een supergave hengst, is ook op behoorlijke leeftijd nog een plaatje. Ben ook supertrots dat ik in het bezit ben van een dochter van hem.

@Cemlys, mooie pony's, ze zien er goed uit. Vooral die bovenste heeft lekker veel body.
Hebben al jullie Welshjes al zo'n dik pak haar? Misschien scheelt het dat mijn pony's 's nachts op stal staan maar Dolly is nog helemaal niet zo'n teddybeer (Rosa heeft sowieso een deken)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:33

Die bovenste is echt massaal, die heeft echt flink wat bot en zo n makkelijk karakter.
Hier hebben ze wel een pak haar, maar merk bv dat mijn hengst vaak binnen wat zweet, veulens zijn zowiezo snel nat en klam buiten. Ze staan hier zowiezo niet veel buiten op dit moment omdat het land echt nat is. Ik kijk dus uit naar vriesweer eigenlijk.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:41

Veels teveel haar hier..
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:44

theeft wel iets hoor die wintervachten. Vanavond manen van mijn hengst nog eens gedaan, wat een mooi pak alweer, hij wordt pas 2 in het voorjaar, maar heeft z'n manen nu al tot onder z'n schouder hangen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:59

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 07:39

Hier staat ook alles volop in het haar ...

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:43

Om nog even terug te komen op de situatie bij de Criccieth. Het is goed dat daar is ingegrepen, zowel in het belang van de dieren als van de man zelf. Maar de negative ophef erover, met name dan via de social media vind ik ongepast.
En als het over dieren in nood gaat, laten we dan binnen de grenzen blijven en eens een kijkje gaan nemen bij de Oostvaarderse plassen. Onze zogenaamde nieuwe wildernis. Daar worden stelselmatig dieren vermoord, uitgehongerd, elk jaar weer. Er groeit geen boom meer omdat de basten erafgekloven worden. Hoeveel honger moet je dan lijden? (Zeldzame) vogels worden er niet meer waargenomen, simpelweg omdat ze wegtrekken omdat er niets meer te eten valt. Gisteren stond er nog een artikel in de Stentor. En dat is niet de eerste keer. Hoe bestaat het dat dit in ons land gebeurt?? Wir haben es nicht gewusst????

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:28

Precies jenny. Die hele Oostvaardersplassen moeten ze opheffen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:43

Ze moeten er gewoon met een beter beleid doorheen gaan, zwakke dieren weghalen, oude dieren net zo, ruimte geven voor jonge generaties, dit is een beperkt gebied en daar kun je de natuur niet zomaar zn gang laten gaan, uiteraard zorgt de natuur ook voor een soort evenwicht, maar de verhouding is nu zo slecht dat dit niet goed kan gaan. Al komen dan weer de protesten dat er afgeschoten wordt, liever dat dan weken liggen creperen van de honger.
maar niet alleen hier komt zoiets voor, ik zie gewoon in de praktijk teveel gevallen van verwaarlozing, niet alleen bij paarden overigens.

Wat betreft criccieth is er gewoon te laat ingegrepen, het was al veel langer bekend, dit speelt niet van de laatste jaren, en zowel de man zelf, de familie, het stamboek, en de rspca hebben er eigelijk schuld aan. Maar die eerste 2 vooral, want die konden er direct wat aan doen en dat is niet gebeurd, die overige pony's waren ook echt niet naar zn dochter gegaan wat mij betreft, daar hebben ze tijd genoeg voor gehad.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:49

Vandaag foto's gemaakt van ons Dilys, ze wordt steeds mooier en groter!

hier voor de kerstfoto's (is inderdaad wat overbouwd maar is enorm aan het groeien)
Afbeelding

beetje raar oog maar komt omdat het rood is weggewerkt
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:24

Waar Vanety een paar weken terug nog redelijk gestroomlijnd was, is ze nu echt overbouwd aan het raken ... ze maakt een behoorlijke spurt op het moment ...

Afbeelding

11 april wordt ze een jaar ...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:37

Cemlys, ik vind de bovenste pony echt wel een stoer ding!! Staat er gaaf op ook.

Hier ook een hoop haar. In combinatie met een strontroller, lekkere zandpaddock en geen deken is dat echt wel een feestje!! We zijn hier ook al lekker op dreef. Deze week voor het eerst alleen én los gereden met Cato. Ze deed het heel erg goed. Is pas de 7e keer dat we er nu op zitten. Rijden nu 1x per week en dat gaat echt super. Wilde haar voor het veulenen geheel beleerd hebben, zodat ze daarna even lekker pauze had en kan moederen. Gaat wel lukken denk ik zo :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:47

Ik wil nog even een foto van gister met jullie delen. Rosa deed mee aan de kerstgymkhana (gymkhana is een soort spelletjesmiddag/estafette/behendigheid), deze was in het kerstthema. Ze zag er geweldig uit! Compleet met ingevlochten lampjes.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:08

Caesar: ja het is gewoon een stoer ding, was een erg vroeg veulen, dus die is ook al een stuk meer ontwikkeld als de andere

Wat mooi diane-basje

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:38

Geweldig die lampjes in de manen!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:10

Haha, geweldig Diane !!!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:37

Dit is toch zo mooi om te zien.