[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:38

Nee was zekers niet Action Man!!!! Het was Shamrock Lord Caernarfon.

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:12

Weet iemand van jullie waar ik aan showhoofdstelletjes kan kopen voor de welsh? ik wou eigenlijk nog even nieuwe halen!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:21

regientje: als je toch in Wezep-city woont, dan denk ik dat je dat toch wel weet ;)

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:25

ja klopt... alleen die hebben een gedraaid leer en eigenlijk geef ik de voorkeur aan gewoon plat leer als je begrijpt wat ik bedoel.
zij hebben een ronde neusriem.
misschien dat ik daar even aan moet wennen.

even snel een foto van het idee dat we nu hebben:
Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:30

patrick76 schreef:
Wil je ander type, meer mountain, zou je kunnen denken aan Foxhunter Pantheon. Wel oppassen dat het resultaat niet te beknopt wordt.

Hmm, je beticht Pantheon wel van wat vreemde dingen. Omdat hij zo onthutsend veel ingeteelde Revel merries heeft gedekt, is het beeld dat de hengst veel mountain type fokt en soms beknopt. Vergeet niet dat hij een direkte Penual Mark is en er ook wel degelijk paardachtigen van kunnen komen. Neemt niet weg dat de hengst wel goed is, maar iedere pony heeft zowel een vader als een moeder. Anders zou je nog gaan denken dat Friars Osbek alleen maar ponies als Lord Caernarfon fokt ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:36

regientje: ik heb ze een aantal jaren terug recht uit Wales besteld. Ik kan het telefoonnummer nog wel eens opzoeken, ik weet alleen niet of ze er nog zijn. Het zijn wel fantastische hoofdstellen, ook handgemaakt.

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:38

nou als je dat zou willen doen. Die ze op deze foto op heeft komt ook uit Wales!

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:00

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:55

@ Cappelstud, wat rekenen ze voor verzenden? Zijn mooie hoofdstelletjes. :j

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:50

Kan zo geen paardachtigen bedenken van Pantheon Joost!!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:51

regientje schreef:
Weet iemand van jullie waar ik aan showhoofdstelletjes kan kopen voor de welsh? ik wou eigenlijk nog even nieuwe halen!

nog ff voor de ck of internationale zal wel moeilijk worden denk ik of moet een hele snelle postduif kunnen regelen :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:54

joostvangestel schreef:
patrick76 schreef:
Wil je ander type, meer mountain, zou je kunnen denken aan Foxhunter Pantheon. Wel oppassen dat het resultaat niet te beknopt wordt.

Hmm, je beticht Pantheon wel van wat vreemde dingen. Omdat hij zo onthutsend veel ingeteelde Revel merries heeft gedekt, is het beeld dat de hengst veel mountain type fokt en soms beknopt. Vergeet niet dat hij een direkte Penual Mark is en er ook wel degelijk paardachtigen van kunnen komen. Neemt niet weg dat de hengst wel goed is, maar iedere pony heeft zowel een vader als een moeder. Anders zou je nog gaan denken dat Friars Osbek alleen maar ponies als Lord Caernarfon fokt ;)

aangezien ik Amsterdam wel ken Joost, denk ik dat de combi met Pantheon een te beknopt resultaat geeft :+

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:03

patrick76 schreef:
nog ff voor de ck of internationale zal wel moeilijk worden denk ik of moet een hele snelle postduif kunnen regelen :D

Ja dat gaat hem niet meer worden! Maar ik heb een hoofdstelletje die ik mag gebruiken dus het is niet heel nodig... Maar ik wil er graag één (of 2 of 3) van mezelf!
Alles verder klaar voor de keuring maar ik zit nog te twijfelen, wel een bit bij de 3 jarige b of geen bit!
In hellendoorn had ze wel bit in, omdat ze gewoon erg sterk is. Maar ik zit er nu aan te denken om het zonder te proberen! vorige jaar in kootwijk was het zonder bit, toen was ze dus 2 en was ze te houden.
hebben jullie daarnog een mening over?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:54

moeilijk te zeggen omdat ik de merrie nooit aan touw heb gehad. Weet/voel jezelf het beste. Een bit kan trouwens ook gewoon mooi staan zonder dat het echt functioneel is.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:04

Muzefee schreef:
@ Cappelstud, wat rekenen ze voor verzenden? Zijn mooie hoofdstelletjes. :j

Je betaalt bij Robinsons één bedrag per totale verzending. Of je nu één hoofdstel bestelt of een zadel met meerdere artikels het verzendbedrag blijft hetzelfde. Voor België, Nederland en Luxemburg zijn deze kosten 11,15 £ maar de laatste keer heb ik zelfs minder betaald de pond staat momenteel 1,16055 euro. Als je bestelt kun je best adresseren ter attentie van Sarah Beswick, zij werkt precies en foutloos voor het buitenland.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:46

Ik kom hier ook even binnenvallen, maar wie is er onlangs naar de regionale keuring geweest in Heteren en heeft foto's gemaakt? Ik zou graag willen weten of er foto's zijn gemaakt van mijn tante's pony's. Het ging om een valk- en palominomerrie.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:40

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:16

rienne schreef:

Zij had vorig jaar wel foto's gemaakt ook, maar ik zie nu de grotere pony's er niet tussen staan.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:22

de nwr pony's bedoelje dan daar staan er idd maar heel weinig van

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:33

ja NWR en WPBR.. volgens mij. Beide categorieen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:38

hoi,

even een vraagje aan de welsh a fokkers,
hebben jullie ervaring met een open gehemelte bij een veulen?
ik ken een (stamboek) veulen, mooi beestje, alleen steeds een groene neus, rochelt soms en hoest soms.
hij is dus 'niet helemaal goed', maar zou dat kunnen komen door teveel doorfokken in luxe uitstraling, mooi klein koppie, snoeksneus met grote ogen, die dingen?

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:00

Marigold ik zou toch maar uitkijken met zulk veulen. Als je het écht wil, laat het dan eerst nakijken door een dierenarts.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:09

hij is al nagekeken, gat in gehemelte, dus na het spenen zal hij niet voor het leven weggaan zegmaar..
zonde van zo'n mooi veulen, maar wel het beste voor het dier uiteindelijk.
ik vroeg me af of het bij welshjes kan voorkomen door te luxe fokken, of zal het toeval zijn dat het een welshje is?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:14

Marigold schreef:
hij is al nagekeken, gat in gehemelte, dus na het spenen zal hij niet voor het leven weggaan zegmaar..
ik vroeg me af of het bij welshjes kan voorkomen door te luxe fokken, of zal het toeval zijn dat het een welshje is?
Ik ben bang dat de meeste fokkers dit niet toe zullen geven. Dergelijke dieren verlaten de fokkerij via de achterdeur. Ook bij de friezen zijn veel afwijkingen bekend door inteeltproblemen maar men wil het niet toegeven.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:29

BlackDevils schreef:
Marigold schreef:
Ik ben bang dat de meeste fokkers dit niet toe zullen geven. Dergelijke dieren verlaten de fokkerij via de achterdeur. Ook bij de friezen zijn veel afwijkingen bekend door inteeltproblemen maar men wil het niet toegeven.

hij is wel gewoon voorgesteld op de keuring, maar dat was vooral voor de merrie.
merrie was ziek geweest tijdens de dracht, misschien is het dan daardoor ontstaan.
ik wist in elk geval niet dat deze handicap bestond bij pony's!