[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

rienne,om te dekken?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:58

Nee hij mag verkocht worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:25

Is er trouwens nog iemand geweest die naar de IBOP is geweest 07.12.2013?
Is dit alleen interessant voor "voorlopig keur" merries of is er nog een andere toegevoegde waarde als je daaraan deelneemt?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:35

ik ben geweest afgelopen zaterdag.
Nee hoor het is niet alleen intressant voor voorlopige keurmerries.

Afgelopen zaterdag deed er ook een GGK hengst mee en verder twee merries die nog geen voorlopige keur waren.

Als je hem meegedaan aan de ipob met je pony krijg je een certificaat voor deelname. Hierop staan de score die je merrie, hengst of ruin behaald heeft. En mocht je merrie ooit voorlopige keur worden heb je dan al mooi de ipob afgelegt.

Het is dat onze merrie er dit jaar nog niet klaar voor was voor de wagen anders hadden we zeker meegedaan.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:39

Denk dat je IBOP wel vooral doet als je voorlopig keur bent.
2009 ben ik als groom meegeweest met een Welsh Cob merrie die meedeed. Nog vrij groen, maar wel IBOP behaald en dus keurmerrie.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:27

Als ik het geluk heb dat mijn merrie volgend jaar Voorlopig KEUR wordt ... zal ik ook een ruitertje moeten zien te vinden ... Dan zal ze ook de IBOP moeten afleggen ...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:44

Hopelijk garcia ook voorlopig keur komende zomer en dan rijd ik zelf de ibop met haar

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:18

Mooi dat je dat kunt Inowa ... ik ben 1.82 en om dan op dat arme dier van 1.34 te stappen met mijn 70 kilo vind ik niet kunnen ...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:09

Nee dat gaat idd niet, garcia is heel fors en ik ben maar 1, 63.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:53

Zo dan, schimp wordt volgend jaar niet meer gedekt door Alex Dai .... ze gaat lekker logeren bij de Fam. Venhuizen ... en op date met Dave ...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:35

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:41

je loopt een beetje achter denk ik,dit is al een hele tijd nieuws haha

mijn C voor de derde keer onder zadel.
Afbeelding

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:57

Klopt, maar dat een stud waar veel bokkers enthousiast over zijn ook betrokken is, is voor mij iig wel nieuws.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:06

ja dat zou niemand erachter gezocht hebben al begreep ik wel dat er al veel klachten over kwamen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:03

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:06

uryanne schreef:
Klopt, maar dat een stud waar veel bokkers enthousiast over zijn ook betrokken is, is voor mij iig wel nieuws.

hij heeft ook heel goede pony s gehad. Maar honderden pony s zijn gewoon teveel voor een man om te onderhouden.aantal jaar geleden is er een grote uitverkoop geweest. Toen zijn er al heel veel pony s geveild. Daarnaast was ook het probleem dat de afstammingen niet altijd klopten. Beetje zonde

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:18

inowa schreef:
je loopt een beetje achter denk ik,dit is al een hele tijd nieuws haha

mijn C voor de derde keer onder zadel.
[ Afbeelding ]

leuke pony welke stokmaat heeft deze en hoe groot is de ruiter

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:56

Ik ben twee jaar terug op de Criccieth geweest. Er liepen er toen idd veel met slechte hoeven maar de conditie viel me mee.
Dat hij fout bezig was de laatste jaren is waar, maar na de dood van zijn vrouw is hoj een beetje kluizenaar geworden en groeide alles hem.boven het hoofd. Hij heeft meermaals.hulp.aangeboden.gekregen maar dit nooit geaccepteerd.
Geld was er ook niet meer. Probeer op die leeftijd nog maar een paar honderd hectare land te beheren. Inclusief een paar.honderd ponies.
Het is heel triest dat dit gebeurt is.
Hij was echt decennia lang een van de beste fokkers van Wales. Ik vond hem erg aardig en hij.kende elke pony bij naam leeftijd en afstamming.
De problemen met paspoorten en.afstamming zijn van de laatste jaren.
Het is gewoon jammer dat zo'n stoeterij zo in verval is geraakt.
Evan is zeker schuldig aan verwaarlozing maar toch heb ik met hem te doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:27

Rivendell, gek genoeg is dit vaak niet eens bewust maar "sluipt" het er gewoon in. Je zegt het inderdaad zelf al.. Het groeit ze boven het hoofd en ze willen niet erkennen. We hebben helaas in onze omgeving ook een dergelijk iets meegemaakt. Man ook zijn vrouw verloren, raakt zelf in verval en neemt geen hulp aan. Uiteindelijk dus ook hele stal leeggehaald tot aan kadavers aan toe. Echt ontzettend sneu.
In dit geval natuurlijk zonde van zijn naam én pony's.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:03

Ik stem in met Melanie over wat er op de Criccieth is gebeurt.
Veel mensen hebben er een grote mond over, zonder het zelf gezien te hebben. Al gauw wordt dan de stelling ingenomen dat die man een "dierenbeul"is. Niets is minder waar. Hij was gek met zijn ponies, en wist ze allemaal bij naam te noemen en afstamming tot generaties ver. Natuurlijk had hij moeten stoppen met fokken, natuurlijk had hij hulp moeten vragen, maar vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen en via de online media nog veel makkelijker. Vergeet niet dat het ook in Nederland gebeurt. Misschien kennen we zelfs wel mensen die het overkomt. Het is nooit een situatie die mensen zelf willen.Het is als met elke verslaving: morgen is alles beter. Maar morgen komt niet. En dan is ingrijpen nodig, maar afzeiken, nee.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:40

Ik heb ook nog niet iemand horen 'afzeiken' alleen geschokt horen reageren. Ik vind dat de media er ook realistisch over bericht. Het bericht wat ik vond tenminste. Meer heb ik er niet van gehoord.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:16

Klopt Regtur, dit is niet iets wat 'moedwillig' gebeurt denk ik, tenminste niet wat hij zelf zou willen, wat niemand zou willen, maar het sluipt erin. ik denk dat zeker in een periode van ellende je zoiets er niet nog bij kan hebben, hoe wel het dan wel het wijste besluit zou zijn. Er is een paar jaar geleden al heel veel verkocht, maar dat was natuurlijk nog maar een schijntje van wat hij had staan. hoop dat ze een hoop dieren nog kunnen redden en degene die naar zn dochter overgeschreven zijn nu wel goed verzorgd worden, want het is zonde van zo n goede pony's.

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:04

regtur schreef:
Ik stem in met Melanie over wat er op de Criccieth is gebeurt.
Veel mensen hebben er een grote mond over, zonder het zelf gezien te hebben. Al gauw wordt dan de stelling ingenomen dat die man een "dierenbeul"is. Niets is minder waar. Hij was gek met zijn ponies, en wist ze allemaal bij naam te noemen en afstamming tot generaties ver. Natuurlijk had hij moeten stoppen met fokken, natuurlijk had hij hulp moeten vragen, maar vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen en via de online media nog veel makkelijker. Vergeet niet dat het ook in Nederland gebeurt. Misschien kennen we zelfs wel mensen die het overkomt. Het is nooit een situatie die mensen zelf willen.Het is als met elke verslaving: morgen is alles beter. Maar morgen komt niet. En dan is ingrijpen nodig, maar afzeiken, nee.

Kom op regtur, als er 9 ponies afgemaakt moeten worden omdat ze blijkbaar niet meer te redden waren, dan is het niet best.
Engelse stamboek heeft de laatste jaren schijnbaar ook een andere kant op gekeken, maar het blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de fokker.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:42

Op een paar honderd ponies valt negen nog mee.
Ik heb er 12. Een daarvan heeft geen kiezen meer en is daardoor mager. Ze is 24 en geen makkelijke pony. Buitenstaanders zouden zeggen doe weg dat beest.
De organisaties die op de Criccieth ponies in beslag genomen hebben, kijken ook naar de kosten en de vooruitzichten van een pony.
Ik praat het zeker niet goed maar ik denk wel dat er zeker door social media vaak te snel en te emotioneel gereageerd wordt.
Ga bij de gemiddelde vee boer kijken en er lopen ook minstens twee koeien die zo de kliko in kunnen.
Toen wij op de Criccieth waren liepen de meeate ponies buiten. Die waren bijna allemaal in goede.conditie. Sommige wel slechte.voeten, maar.veel ponies daar.zijn niet zomaar te vangen en te bekappen.
Wat hij op stal had staan was inderdaaid minder gezond. Toch was dat maar een klein deel van de veestapel.
Hij had toen ook een hele.jonge merrie (2 jaar) die een veulen had gekregen in het land. Hij is in zijn eentje de hele nacht bezig geweest om merrie en veulen te vangen en binnen te halen. Dat getuigd wel van goede bedoelingen.
Het stamboek wist idd al langer van de problemen en zij hadden zeker eerder moeten ingrijpen, maar dat is niet gebeurt.
Ik heb fotos van de ponies die daar toen liepen. Ik zal morgen wat fotos plaatsen en dan kunnen mensen ook zien dat het niet alleen maar slecht was.
Nogmaals ik praat niet goed wat er gebeurt is , maar veel mensen kennen niet het hele verhaal.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:02

dan nog kan dit niet en ook al heeft ie zoveel positiefs gedaan dat doet er niet toe met hoe je met je dieren om moet gaan , schandalig! geen woorden voor! en dan om gaan sommen wat deze man dan goed gedaan hebt verandert ook niks aan deze situatie of maakt het verklaarbaarder.
of je nu het hele verhaal kent of niet zulke feiten dan doet de rest er niet meer toe, opknopen aan de hoogste boom