Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marieke__ schreef:Shanna met wie ging je nou?
NadjaThaBest schreef:die foto's van acress bolletje zijn leuk sjoert
Welshfanatic schreef:Nou... hier ehh... achjah aan de ene kant goed nieuws aan de andere kant minder nieuws.
Wij hadden dus een paar hengstveulens afgelopen jaar naar de hengstenhouder (zal geen namen noemen) gedaan om de hengstenwei op te gaan. Nu vandeweek zijn daar 2 van gecastreerd, 1 om weer thuis te kunnen komen en een die naar de veiling gaat.
Dus Tjebbe vanochtend met nog iemand daar naar toe om dat ene ruintje op te halen, nou wat zijn zij geschrokken. Magere pony's zijn het geworden, echt, de ribben waren te tellen. Hij had al gehoord van de hengstenhouder dat ze niet zo dik waren, maar als je dit ziet. Ik ben ook erg geschrokken, een jaarling hoort er niet zo uit te zien. Ook die naar de veiling gaat is behoorlijk afgevallen, helaas. Hopen dat die nog wat bij komt.
Noujah Carlos (ruintje dat nu weer thuis is) zal wel weer goed aankomen, direct het grote land op en hij zal 's nachts binnen en krijgt hij krachtvoer, hij mag goed groeien...
En dan denk ik aan die discussie over dat ze te vet zijn... Sorry, maar ik zie 1000 maal liever een pony die iets te dik is dan te dun. Doet mij toch wel pijn te zien...
Sjoert schreef:Marieke__ schreef:Shanna met wie ging je nou?
Naar DVB?
Westernfreak schreef:
Ik begrijp dat je geschrokken bent.
Nu is een castratie ook een operatie en er zijn veel hengsten die daarna iets terugvallen, te mager is natuurlijk echt niet goed te praten.
Volgens mij heeft de hengstenhouder dan ook teveel pony's op te weinig land laten lopen, want ik krijg onze hengsten echt niet dun in het gras !
Toch is te dik minstens net zo slecht als te dun. Zeker bij een jonge pony !
youngster schreef:Die komen morgen een keer gok ik
Balen WF dat ze er zo slecht uitzagen. Sja jaarlingen zijn nooit mooi maar te mager hoort ook niet
Shanna, ik heb ondertussen wel wat meer Fidermarks gezien, ze zijn erg mooi
Dat Up to Date niet altijd een schatje is vind ik ook niet zo heel raar als ik de moederlijn bekijk
Devi schreef:Youngster, is Kigali niets voor jouw merrie?
Welshfanatic schreef:Hij was er dus voor de castratie al zo aan toe, hij is pas 4 dagen geleden gecastreerd. Maarjah, daar komen dus geen pony's meer van ons te staan, dan kunnen we ze nog beter thuis in het land hebben.
Westernfreak schreef:Welshfanatic schreef:Hij was er dus voor de castratie al zo aan toe, hij is pas 4 dagen geleden gecastreerd. Maarjah, daar komen dus geen pony's meer van ons te staan, dan kunnen we ze nog beter thuis in het land hebben.
Dat is dus helemaal niet goed te praten...
Sjoert schreef:NadjaThaBest schreef:die foto's van acress bolletje zijn leuk sjoert
En wie is dat?