Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cappelstud schreef:Peewij, droom verder. Ik loop al vanaf 1975 mee in de fokkerij en weet dat uw berekening in deze tijd niet klopt. Kijk maar naar de prijzen van de welsh pony's van de "goede" stoeterijen op de interne sites en sales in Engeland. Als men erin slaagt om op de sale 15 dekhengsten te kopen en een slechts een totaalbedrag van 3000 £ neertelt, dan weet je dat uw berekening geen stand houdt. Zou ook willen dat het anders was hoor.
patrick76 schreef:maar heeft dus nog steeds niemand een hengst kunnen noemen die zo goed is en/of goed fokt die voor minder dan €125 ter dekking wordt gesteld.
Melanie5 schreef:Als je kijkt naar de prijzen van de meeste hengsten, zit je tussen de 75 en 200 euro. Gemiddeld is rond de 125 euro en dat geldt ook voor de NWPCS stamboek hengsten. Duur is niet per definitie beter...
Melanie5 schreef:patrick76 schreef:
Dekgeld moet ook passen bij de waarde van het ras. 2500 euro dekgeld voor een GP topper uit Duitlsland is bij het KWPN normaal. Maar daar praten we dan ook over veulens die op de veiling niet weggaan voor onder de 7500 euro.
cappelstud schreef:Ik kan mij grotendeels met Loolapalooza eens verklaren en de hengst Twyford Tim Tam heb ik ook gekend en sommigen van zijn nakomelingen die van goeie kwaliteit waren.
Ik zie hier dat er op deze forum door sommige echt gepraat wordt alsof het grote (prof) hengstenhouders zijn en wat ik mij nu eigenlijk afvraag hoeveel van die "grote" fokkers zijn eigenlijk officieel, hebben een BTW-nr zodat zij terecht kunnen klagen over de invloed van vermeerderaars. En waar maken zij het verschil tussen fokkers en vermeerderaars want de klanten die bij hun hengsten komen zijn toch ook fokkers of vermeerderaars ? Het lijkt of ik de hondenfokkers hoor praten die mekaar het licht in de ogen niet gunnen.
Citaat:Denk eraan : hoe goed ook de kwaliteit van ALLE pony's worden er zal in een keuring steeds een eerste en een laatste zijn en hoe ga je die laatste dan betitelen.
een fokker die niet op Bokt zit gequote door Loolapelooza schreef:Wie ben ik om tegen iemand te zeggen wat er niet goed is aan zijn Welsh? En omgekeerd, wie zijn zij om tegen mij te zeggen wat er niet goed is aan de mijne?
cappelstud schreef:Het lijkt of ik de hondenfokkers hoor praten die mekaar het licht in de ogen niet gunnen.
cappelstud schreef:Loolapalooza u moet zich zeker niet aangesproken voelen. Mijn vragen waren oprecht en als ik iemand zie die een onderscheid wil maken door een predikaat van fokker en een label van vermeerderaars op te kleven dan heb ik inderdaad mijn vragen.
Dit heeft niets met agressief te maken.
Citaat:Gelukkig zijn er nog vele anderen die gewoon van de welsh houden zoals Zitake en Melanie