Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IcePrincess schreef:Als het kan waarom zou je er dan niet mee fokken? Er is absoluut (groeiende) interesse voor.
.
Sabino wordt altijd wel snel geroepen maar ook wetenschappers komen daarvan terug, heel veel wat men dacht dat sabino was blijkt dominant white of splash te zijn. Ze zijn er onlangs nog over bezig geweest dat ze ervan af willen alles wat veel wit is sabino te noemen maar alleen daadwerkelijk geteste paarden, ondertussen is nog steeds maar 1 sabino variant en al meer dan 10 dominant white en nu dus ook al 3 splash, sabino is niet zo veel voorkomend als ze dachten. De eerste homozygote sabino welsh moet ik ook nog zien dus ik schat de kans dat sabino veel bij de welsh voorkomt erg klein in.

. 

.

.

regtur schreef:Waar jij naar zoekt, en ik ook, zijn echte witgeboren veulens. En die kun je creeeren door 2x een sabino te kruisen.
. Ik ben nog geen enkele witgeboren welsh tegen gekomen, mede daarom ben ik van mening dat sabino niet zoveel voor zal komen bij de welsh en vooral SB1 niet, anders had zouden er toch wel wit geboren pony's bekend moeten zijn. Maar ook dit is geen garantie als je kijkt naar de arabieren en thoroughbreds waarvan gedacht werd dat ze sabino zouden zijn en die nu positief voor dominant white zijn getest (onder andere want er zijn meer rassen maar daar heb ik me minder in verdiept)