[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:04

Regtur : ik bedoelde meer in de zin .... van pony' s klaar maken voor de keuring ... en zorgen dat ze er mooi voor staan en op de keuringen kom je er niet zomaar tussen, vandaar dat kk zei dat ik pas sinds dit jaar het plezier erin heb .... merendeel omdat fred me ertussen zet. Die zit er al jaren in. En kwa fok .. ik fok steeds met dezelfde hengst ... en gelukkig een ideale merrie tot nu toe .. steeds in 1 x drachtig en veulent zelf wel af ... tot nu toe heeft ze alles zelf gedaan ... ik denk dat ik nog heeeeel veeel kan leren kwa fok, stand, papier, bouw enz. Dat is iets waar het merendeel hier een stuk meer verstand van heeft dan ik ....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:04

Hier nog wel twee leuke fotos.
Sinds twee weken zijn er twee jone ponies onder het zadel.
De ruiters lijken wat dik, maar ze hebben een body protector onder hun jas :D

Rivendell's Reality (Rivendell's Hy Fidelity x Ninnes Laura), 3,5 jaar, 5 maanden drachtig van Boothsdale Dylan
(beugels zaten een gaatje te kort)

Afbeelding

Sardis Purdey (Sardis Donatello x Sardis Priscilla), 5,5 jaar, 5 maanden drachtig van Llwynhywel The President
(zadel ligt te ver naar voren door die dikke buik hihi)

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:59

Purdey is echt dikkie dik! :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:49

Sodeju, daar hangt een lekker buikje onder ... zijn ze verder braaf onder het zadel ?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:51

Nou Rivendell, aan de knietjes van (zeker de tweede) ruiter het met het gewicht nog wel mee. En het is toch lastig om een ruiter te vinden die je pony kan beleren en ook nog een beetje past. Purdey heeft inderdaad een best buikje! Leuk!

Nou, tijdje geleden voor een scan bij de L.hoeve geweest, en nu is er Rhino uitgebroken. Het zal waarschijnlijk niets zijn, maar nu die kleine dragend is ben ik er niet zo gerust op eigenlijk...

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:53

Flinke buik ja...maar daar zit ook een flinke Cob in. :j
Erg interessant nu ik zelf ook een AxD gekocht heb.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:57

Hier helemaal nog geen foto van haar geplaatst, dat zal ik eens ff snel doen.
Ze heeft een A vader en een D moeder...dus een Welsh C.
Volgend weekend verwacht ik haar thuis, en nu al stiekum naar mooie Welsh C hengsten aan het kijken. :o

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:19

Chantall@ eigenlijk heeft iedere beginnende fokker wel iemand nodig die hem of haar dat laatste zetje geeft en ook daadwerkelijk bijstaat om in het showwereldje te geraken. En als je eenmaal de smaak te pakken hebt en je doet leuk mee, is er geen houden meer aan!
Melanie@ jij bent goed bezig, waar haal je de tijd toch allemaal vandaan? Je jaarling uiteindelijk toch verkocht? Ik kon gisteren ook nog een jaarling verkopen, als het een hengst was geweest :(:) En wij zijn nog wel zo blij dat het een merrie is. :D Ik heb nog wel het voorstel gedaan de merrie te kopen en er een hengst uit te fokken, :z maar aangezien dat ietsje te lang ging duren...Die fokker is wel serieus op zoek naar een mooie (jonge) hengst....
Dadaboo@ je zult haar eerst wel beleren toch?
Ceasar@ hopen dat de besmetting plaatgevonden heeft na jouw bezoek! Zou zonde zijn als het mis ging met de dracht!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:00

@Regtur: Jajaja, we gaan zodra ze een beetje gewent is beginnen met grondwerk. Als dit er goed inzit is het zadelmak maken een "eitje".
Al zou ik haar in het voorjaar laten dekken, kan ze nog tot tegen de winter doorgereden worden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:59

regtur schreef:
Ceasar@ hopen dat de besmetting plaatgevonden heeft na jouw bezoek! Zou zonde zijn als het mis ging met de dracht!

Ga er wel vanuit anders had ik wel wat gehoord gok ik. Op dit moment is er nog geen reden tot paniek en ben ik er ook wel nuchter onder. Gewoon goed in de gaten houden maar.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:12

Afbeelding
een van de laatste foto's
Afbeelding
een foto van 4 jaar terug

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:22

Chantalll schreef:
Regtur : ik bedoelde meer in de zin .... van pony' s klaar maken voor de keuring ... en zorgen dat ze er mooi voor staan en op de keuringen kom je er niet zomaar tussen, vandaar dat kk zei dat ik pas sinds dit jaar het plezier erin heb .... merendeel omdat fred me ertussen zet. Die zit er al jaren in. En kwa fok .. ik fok steeds met dezelfde hengst ... en gelukkig een ideale merrie tot nu toe .. steeds in 1 x drachtig en veulent zelf wel af ... tot nu toe heeft ze alles zelf gedaan ... ik denk dat ik nog heeeeel veeel kan leren kwa fok, stand, papier, bouw enz. Dat is iets waar het merendeel hier een stuk meer verstand van heeft dan ik ....

Ja dat klopt dat ervaar/heb ervaren ik ook. Heb er wel steeds meer lol in, en helemaal zin in volgend jaar, hoop jong spul staan die mee kan en natuurlijk eentje voor stamboekopname.

Rivendell schreef:
Hier nog wel twee leuke fotos.
Sinds twee weken zijn er twee jone ponies onder het zadel.
De ruiters lijken wat dik, maar ze hebben een body protector onder hun jas :D

Rivendell's Reality (Rivendell's Hy Fidelity x Ninnes Laura), 3,5 jaar, 5 maanden drachtig van Boothsdale Dylan
(beugels zaten een gaatje te kort)

[ Afbeelding ]

Sardis Purdey (Sardis Donatello x Sardis Priscilla), 5,5 jaar, 5 maanden drachtig van Llwynhywel The President
(zadel ligt te ver naar voren door die dikke buik hihi)

[ Afbeelding ]

Altijd leuk zadelmak maken, maar dat soort dingen doe ik liever in de zomer, zijn ze ook een stuk minder fris. voorjaar met de 3jarige ook stilletjes aan beginnen, al moet ik nog maar eens goed zoeken naar een geschikte ruiter, want zo n vaag vermoeden dat ik daar niet iedereen op kan zetten.

Caesar schreef:
Nou Rivendell, aan de knietjes van (zeker de tweede) ruiter het met het gewicht nog wel mee. En het is toch lastig om een ruiter te vinden die je pony kan beleren en ook nog een beetje past. Purdey heeft inderdaad een best buikje! Leuk!

Nou, tijdje geleden voor een scan bij de L.hoeve geweest, en nu is er Rhino uitgebroken. Het zal waarschijnlijk niets zijn, maar nu die kleine dragend is ben ik er niet zo gerust op eigenlijk...

Als ik het zo lees is dat al een tijd geleden? zal wel meevallen, inderdaad alles goed in de gaten houden, je kunt er nu toch niet veel aan veranderen.

dadabo schreef:
Hier helemaal nog geen foto van haar geplaatst, dat zal ik eens ff snel doen.
Ze heeft een A vader en een D moeder...dus een Welsh C.
Volgend weekend verwacht ik haar thuis, en nu al stiekum naar mooie Welsh C hengsten aan het kijken. :o

[ Afbeelding ]

Leuk maatje! succes met hengsten zoeken!

keresa schreef:
[ Afbeelding ]
een van de laatste foto's
[ Afbeelding ]
een foto van 4 jaar terug

Wat een mooi dier Keresa. dit is de pony die ingeslapen is?

Hier gaat alles zn gangetje. Laatste veulen halstertje omgekregen, en die raakt nu ook aardig mak. Vandaag nog eens allemaal ontwormd, bijzonder hoe makkelijk het altijd gaat bij die veulens, je houd ze het spuitje voor en ze pakken het zo in de mond. :D

Net las ik deze nog, zonde dat het zover kan komen, zonde van de mooie pony's
http://www.dailypost.co.uk/news/north-w ... ed-6319384

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:45

cemlys dat is idd de merrie die in geslapen is

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:08

Jeetje Cemlys wat een verhaal en idd zonde

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:04

Ziet er leuk uit Melanie. Zijn ze braaf?

Ze was een hele mooie merrie keresa.

Is er iemand hier die nog wat (welsh a) spullen zoekt toevallig? Ik ben hier wat aan het opruimen en heb oa:

- webhalsters
- rondgenaaid lederen voorbrenghalster/hoofdstel
- een aantal dekens, fleece, wol, stal
- engels hoofdstel
- sleezy

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:34

Tanja heb je fotos van de spullen?
Jenny tijd is er weinig maar.het weekend lukt meestal wel.
De jaarling blijft hier. Ze stond.te.koop voor de lage prijs van 250 euro en.zelfs.daar gaan mensen nog afdingen. Als excuus dat ze ver moeten rijden :(
Als ik.een goede pony zie haal ik.ze zelfs uit Engeland. Dus als mensen zwolle naar amsterdam te ver vinden, jammer dan.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:40

@Girlgamer, ik zoek nog wel een wit webhalster voor keuringen. Heb je nog een mooie? Mag ook per pb.
En evt info over de wollen deken(s).

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:41

Keresa, was een mooie merrie idd

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:37

Dank jullie wel ja het was een mooi en voor mij heel speciale merrie
Ik mis der nog iedere dag
Maar heb gelukkig nog 2 dochters van der

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:35

Vandaag de veearts langs geweest voor jaarlijkse controle van mijn merrie en hij heeft meteen Dilys en Casper (nieuwe aanwinst) erbij genomen om eens na te kijken.

Door het aankomende weer heeft hij aangeraden van nog iets meer bij te voederen van mijn oude merrie en hij hoopt dat de papieren van Dilys in orde komen want hij ziet er enorm veel potentieel in om te fokken.
Ze heeft erg mooie bewegingen en een supermooie bouw voor haar leeftijd zei hij. Ben dus best wel trots op mijn paardje :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:09

Luna2006 schreef:
Vandaag de veearts langs geweest voor jaarlijkse controle van mijn merrie en hij heeft meteen Dilys en Casper (nieuwe aanwinst) erbij genomen om eens na te kijken.

Door het aankomende weer heeft hij aangeraden van nog iets meer bij te voederen van mijn oude merrie en hij hoopt dat de papieren van Dilys in orde komen want hij ziet er enorm veel potentieel in om te fokken.
Ze heeft erg mooie bewegingen en een supermooie bouw voor haar leeftijd zei hij. Ben dus best wel trots op mijn paardje :D

Wat voor vader en moeder heeft ze?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:45

shetlander x welsh. Ik blijf erbij luna, er zijn pony/veulens zat en dan vind ik niet dat je met kruisingen moet fokken. Maar dat is dan mijn mening.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:57

Ze is een welsh partbred moeder is een Shamrock merrie en dochter van Revel paul jones.
Ben eigenlijk niet bepaald van plan om met haar te fokken maar eerder om in te zetten als sportpony.
Heb een geschatte grootte van een meter 30 gekregen bij haar volgens deze man. Ze meet nu al een mooie meter 10 naar schatting.
Maar de dierenarts raadde aan om dan met arabiertjes of kleine warmbloedjes met arabisch bloed te fokken om zo een iets grotere sportpony te fokken maar vind dit zelf niet zo heel interessant. Hou het liever allemaal een beetje zuiver.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:58

sluit ik me bij aan.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:00

Om eerlijk te zijn zou ik ook niet gaan fokken met een kruising :/ De vraag is wat je er mee wint... En wat is het doel om met een kruising te fokken?

Ben hier toch benieuwd wat de kleine man op keuring zal gaan doen volgend jaar, sta hem iedere dag te bewonderen in de weide...
Afbeelding
Afbeelding