Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekje_

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:06

J_anita & Loveleandro: vanaf €6000,-
Zien eruit als super sportpony's. Bij de verkoop nog wel meer waard. Echt heel mooi! Lachen

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:52

hallo! zou het wel grappig vinden om te weten hoeveel jullie zouden denken voor mijn welshje!!
Ze heet Imca en is een schimmel merrie van maar liefst 36, maar echt nog super actief! vliegt het liefst lekker in rengalop door de bak! rij ook nog lekker op haar! kwa gedrag met rijden zou ze 4 kunnen zijn Haha! gaat het liefst alleen maar hard! en als ze dat dan ook wil, luistert ze egt niet naar jou rem Bloos hier een paar foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:41

Wegens de leeftijd denk ik mischien 500euro maar dat komt dan omdat ze niet meer jaren mee kan doen in de intensieve sport:). Niet erg natuurlijk!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:44

Wat denken jullie van mijn pony?
naam: Blazer
Leeftijd: 13
Geslacht: Ruin
Geen papieren
KLeur; Palomino
Ras: WelshxArabierx nog iets.
Erg goed in springen en superconditie! Dresuren gaat iets minder maar dat vind hij ook onwijs moeilijk doordat zijn rug in de knoop zit:). Foto's in profiel (mijn album doet het niet:S)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:51

Officieel hoort het niet in dit topic, maar ik hoop dat iemand nog een adres weet voor een leuke Welsh pony zonder gebreken.
Misschien dat iemand een fokker weet?
Leeftijd tussen de 3 en de 5 jaar, geslacht onbelangrijk in ieder geval niet dragend, onbeleerd maar wel bekend met mensen en stokmaat vanaf 1.20m.
Prijsindicatie tot 650,- en het liefst ergens in de 3 noordelijke provincies.
Pony zou bij ons een prima plek krijgen, is bedoeld voor een ervaren meisje wat heel klein en licht is voor haar leeftijd.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:29

roxxxiejjj schreef:
Wegens de leeftijd denk ik mischien 500euro maar dat komt dan omdat ze niet meer jaren mee kan doen in de intensieve sport:). Niet erg natuurlijk!

oke! najah ze zal niet zo snel weggaan! we houden der het liefst gewoon, dat ze lekker oud mag worden bij ons! Bloos maar was wel ff benieuwd hoeveel jullie ervoor zouden denken Bloos

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:54

Ik zal nog een paar paardjes taxeren..

Miriam: 700 --> soms wat eigenwijs dus niet de geschikte kinderpony
Ald Feart's Santa: 2500
Lab-iris: 750
Polly: 1250
Avanti-HVJ: 1600
Imca: 400
Blazer: een pony waarvan de rug in de knoop zit, daar kan je niets mee. Is dus ook maar erg weinig waard. Hooguit als gezeldschapspony zou die geschikt zijn.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:00

Ben wel benieuwd wat jullie bij mijn pony kwa prijs vinden

Welsh A, goede papieren en 1e premie als 2 jarige en 2e premie als 3 jarige.
Hoogte; 1.17m
wordt 31 mei 4 jaar.
Is goed onder het zadel, en voor de kar.
En nu drachtig maar dat telt maar even niet mee.
Foto;
Afbeelding
Afbeelding

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:04

Dan ben ik nu wel benieuwd wat jullie van mijn Toppertje vinden..

Ik weet niet veel van haar, omdat ze niet echt van mij is (verzorgponie), maar wat ik weet zal ik vertellen.
Ze heeft ook stamboek papieren enzo, maar de afstammeling enz. dat weet ik allemaal niet.

Cristel
4 jaar
Merrie
Welsh A
1.20,5m

Cristel is een super lieve merrie. Ze is super lief in de omgang en op stal. Iedereen kan alles met haar doen, zowel grote als kleine kinderen.

Ze is nog niet lang onder het zadel, maar ze doet het allemaal erg goed. Ze loopt nu ongeveer 4maanden onder het zadel.
Met rijden is ze heel braaf, maar door haar jonge leeftijd nog wel lekker speels. Een beginner kan er wel op rijden, maar dan natuurlijk onder begeleiding.
Ze kan super springen en vind dit erg leuk, maar omdat ik erg groot ben doen we dit niet onder het zadel.
Dressuuren kan ze ook erg goed, dit oefenen we dan ook regelmatig. Ze kan met gemak een B/L proef lopen en kent enkele M oefeningen. (pony/paarden proefen)

Foto's
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHCDNYOU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMF8LPX7.jpg
Afbeelding

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:05

Sanniej_ ik denk dat jou pony ongeveer wel 1250 waard is

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:07

Nog even over Cristel:
Zij is ook een leuke fokmerrie. Ze is goed voor haar veulen. Ze krijgt binnekort haar 2e veulen.

En we proberen haar te beleren voor de kar. Zodat ze nog veelzijdiger word.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:08

die van: Sanniej_ : 1100.
christel: 1300

vind het allebei echt helee leuke pony's!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:27

Even een vraag waarom is die van christel meer waard? Graag een onderbouwende mening, ik zie niet veel verschil tussen onze pony`s behalve een beetje grootte.
Heb het idee dat hier maar in het wilderweg boden neergezet worden jammer.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:13

Ik zie wel verschil christel vind ik luxer om te zien sorry

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 07:11

ik vind christel wat luxer ogen dan die andere. meer type sportpony. die van jou vind ik ook superleuk hoor!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:10

Sja maar de mijnne kan meer onder het zadel en voor de kar die van haar alleen onder het zadel ik neem aan dat de pony dan meer waard is. En kijk is mijn profiel Knipoog geen sportpony haha nou ze kan lopen dat wil je niet weten Knipoog maar maakt verder niet uit. Maar heb het idee dat er niet serieus over nagedacht wordt hier.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:51

Sanniej_ schreef:
Sja maar de mijnne kan meer onder het zadel en voor de kar die van haar alleen onder het zadel ik neem aan dat de pony dan meer waard is. En kijk is mijn profiel Knipoog geen sportpony haha nou ze kan lopen dat wil je niet weten Knipoog maar maakt verder niet uit. Maar heb het idee dat er niet serieus over nagedacht wordt hier.

Ik vind dat als je het niet eens bent met wat er op je pony geboden wordt, je hem hier niet neer hoeft te zetten. Je vraagt naar een mening en die krijg je.
En jou mening hoeft ook niet de goede te zijn. Dus beetje raar dat je beweerd dat hier niet goed nagedacht word. Nogmaals, zet je pony hier dan niet neer.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:35

Sanniej_ schreef:

ik zeg niet dat jou pony geen sportpony is Knipoog je moet wel goed kijken wat er staat hea! er staat dat ik die andere meer type sportpony vind. niet dat die van jou dat niet is. christel is gewoon een iets luxer typetje. that's all.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:43

Sanniej_ schreef:
Even een vraag waarom is die van christel meer waard? Graag een onderbouwende mening, ik zie niet veel verschil tussen onze pony`s behalve een beetje grootte.
Heb het idee dat hier maar in het wilderweg boden neergezet worden jammer.

Ik vind Cristel ook net wat meer sporttype dan die van jou, sorry maar ieder zijn mening.

Het kan ook komen door de kleur, dat sommige mensen Cristel meer waard vinden dan die van jou. Cristel is bruin en redelijk normaal van kleur, behalve haar lekker melksnuit.
Die van jou heeft toch een apparte kleur, de een vind het wel mooi en de ander niet. Als mensen het mooi vinden zullen ze er al snel meer voor betalen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:10

Sja, ik vind het beetje jammer dat er niet serieus naar gekeken wordt maar alleen naar kleur en aftekeningen en type.. Clown
Maar goed laat maar, ik ga der toch niet verkopen of wat dan ook.
Maar had al verwacht dat dit soort boden neergezet worden.
Verder niet belangrijk meer.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:35

Sanniej_ schreef:
Sja, ik vind het beetje jammer dat er niet serieus naar gekeken wordt maar alleen naar kleur en aftekeningen en type.. Clown
Maar goed laat maar, ik ga der toch niet verkopen of wat dan ook.
Verder niet belangrijk meer.

Ik weet niet helemaal wat je dan had verwacht. bij ieder paard/pony word er gekeken naar type, kleur, leeftyd e.d wat de pony kan. het is een leuke pony. en wij vinden dat die andere gewoon meer uitstraling heeft en dus toch wel iets meer waard is. en zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen. als je het niet kan hebben dat er hier gewoon eerlijk en absoluut serieus naar word gekeken, moet je je pony hier niet neerzetten. voor mijn oude pony van 36 die nog superactief is word ook niet veel meer dan 500 euro getaxeerd. zou ik ook wel kunnen gaan zeiken over dat ze misschien wel meer waard is dan 500 doordat ze nog zo actief is. er hangen zoveel factorenvanaf.. zeik er niet over en haal anders je pony hiervan af.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:17

Sanniej_ schreef:

Dus je zet er toch neer omdat .......... ?
Om een discussie uit te lokken? Of omdat je stiekem hoopte dat we zeiden dat hij onwijs veel geld waard was?
Nogmaals, je vraagt om een mening en je krijgt er 1.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:03

Ik vind eerlijk gezegd dat Sanniej_ gelijk heeft. Daarbij staat er ten eerste al niks over de afstamming terwijl me dit wel een beetje belangrijk lijkt aangezien het beide merries zijn.
Ik vind de pony van Sanniej_ echt een hele leuke qua type, mooi type welsh, goede maat, staat qua rijden en aangespannen al iets verder dan Christel, dus daar heeft Sanniej een puntje voor. Het hangt er dan vanaf voor welk doel je de pony wil verkopen. Beide kunnen (van de foto's te zien dan en de uitleg) goed overweg met kinderen. Beide pony's kunnen wel wat presteren in de sport maar hoog zal dit wel nooit worden aangezien het kleinere kinderpony's zijn. Voordeel van de pony van Sanniej is dat hij ook aangespannen loopt, dus daar weer wel meer mee gedaan kan worden qua sport. De pony van Sanniej is gedekt wat weer al wat meerwaarde geeft. De bouw van Christel kan je moeilijk beoordelen onder de deken, dus daar kun je vrij weinig over zeggen. Voor een echt type welsh vind ik de pony van Sanniej dan weer leuker, het hoofdje (rest zie ik niet) van Christel oogt wat luxer wordt gezegd. Ik weet dit zo nog niet, het oogt mss zo door kleur en grootte. Vooral de bles kan hiervoor zorgen. Sanniej haar pony heeft ook wel een behoorlijk luxe hoofdje, alleen is de kleur heel anders. Verder lijkt Sanniej haar pony mss door het buikje wat minder sportief, maar he het is een welsh dus daar mag wel wat ronding opzitten. Om er nu een prijs op te plakken, info is nogal onvolledig over bepaalde punten. maar ik zou Christel op een goeie 800€ zetten en die van Sanniej op 950€. Prijzen liggen momenteel ongelooflijk hoog op de ponymarkt vind ik zelf, maar dit vind ik behoorlijke prijzen, al gaan ze totaal niet mee met de marktprijzen. Je kan er gerust bij elk een 200€ bijzetten. Laat ons zeggen dat 800 en 950 echt minimumprijzen zijn voor beide.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:44

Amen zitake Lachen (buikje is trouwens van de dracht *LOL*)
Het gaat mij hier absoluut niet om dat er heel veel op geboden wordt of whatever dat intresseerd mij niet maar dat er wat serieus naar gekeken werd had ik op gehoopt.
@immii_clarr; kun je misschien ook normaal reageren..
Stom gedrag hier wat jammer nou.. (mensen die bokt op deze manier verpesten)
Gelukkig zijn er mensen die er nog een beetje naar kijken hoe ik het dus bekijk en hoe je ook naar dat soort dingen hoort te kijken.
Maar goed ik weet nu genoeg hier en je zal me hier niet meer vinden.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:27

ach jah.. ieder heeft zo zijn mening over wat je er voor wilt geven Knipoog dat was wat ik er maximaal voor zou willen geven stel ik koop een welsh a tje. en dan moet je niet zeggen dat ik er niet serieus naar heb gekeken, schat de waarde nog altijd hoger dan zitake Knipoog