Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rivendell schreef:Blijft lastig altijd die overgangen van seizoenen.
Nog wel leuk nieuws van het weekend. Damon heeft zondag zijn eerste wedstrijd met zijn nieuwe amazone gereden. Ging super netjes en ze haalden 207 punten.
Volgende maand mogen ze mee rijden in het kampioenschap. De wedstrijdjes zijn op de manege waar ik vroeger zelf ook gereden heb. Zijn onderling, maar dat maakt het niet minder leuk.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En de baas past er zelf ook nog best wel op![]()
[ Afbeelding ]
Rivendell schreef:Wat ik nu ga zeggen is niet l*llig bedoel tegenover jou Luna2006, maar ik wil het toch even kwijt.
Ik heb je andere topic gevolgd, toen die merrie nog drachtig was.
Een fokker die al begint met lukraak een hengst op een merrie te gooien, zonder dat de hengst papieren heeft, zegt wel iets over zijn intenties.
Veel van dit soort fokkers fokt alleen maar om het fokken. Vaak zijn deze beestjes goedkoper dan de rasponies.
Wij als rasfokkers steken heel veel geld in onze ponies en proberen ook alles zo goed mogelijk te doen.
Mijn ponies gaan niet eerder weg voor de chip erin zit en ik het paspoort binnen heb.
happytime schreef:als" stille" meelezer meld ik me ook maar weer eens
ik heb 1,5 week geleden 2 Welsh A merries gekocht,moeder en jaarlingdochter bedoeling om straks 2span te gaan mennen
moeder stamboekpapier erbij maar jaarling niet op tijd aangemeld en nu bij appaloosastamboek paspoort erbij
gelukkig wel gechipt en dekovereenkomst erbij gekregen
nooit geent(was mijn vorige Welsh B ook niet)
waarom word dit niet gedaan? is een enting niet verplicht op keuringen enz?
of doen alle fokkers de veulens geen basisenting geven?
happytime schreef:waarom word dit niet gedaan? is een enting niet verplicht op keuringen enz?
joostvangestel schreef:happytime schreef:waarom word dit niet gedaan? is een enting niet verplicht op keuringen enz?
Mijn vader entte vroeger (pakweg 30 jaar geleden) wel. Toen een merrie verwierp na inenten, is hij ermee opgehouden. Ik weet niet of dit ook een motief is voor andere fokkers. Het kan ook bij veel fokkers een kwestie van kostenplaatje zijn.