[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:43

Zoals gezegd dien je volgens wat in het Welsh Magazine staat lid te zijn om deel te mogen nemen.
Waar is je pony geregistreerd? Die 22 euro extra kosten maak je als je pony geregistreerd is bij een ander stamboek dan het NWPCS.

Even een voorbeeld. Ik ben lid van het NWPCS. Gezien mijn pony NWPCS geregistreerd is, betaal ik 11,50 voor mijn volwassen merrie.
Stel ik ben wel lid van het NWPCS maar zij was geregistreerd bij het WPCV, dan wordt het 11,50 + 22 euro, is dus 33,50 voor de premiekeuring.

Je zou er ook voor kunnen kiezen als je het vooral wilt doen omdat je het leuk vindt, om bijvoorbeeld naar Almkerk te gaan, of een show van de WPCV. Dan ben je goedkoper uit.

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:56

Dennis is geregistreert in het veulenboek van het NWPCS, is hengst van 1 jaar oud en het leek me leuk om hem samen met zijn moeder te showen? Zijn moeder is ook ingeschreven bij het NWPCS. Zelf ben ik nog geen lid.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:36

Het NWPCS stelt als regel om lid te zijn. Dus dat zou dan wel moeten als je mee wilt doen.
Die 22 euro hoef je niet te betalen omdat je pony geregistreerd is bij het NWPCS.
Maar je betaalt 11,50 premiekeuring dan.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:44

Hoe het ook allemaal zij en welke wetten je er op na wilt slaan of welke EU regel bla bla bla, zoals Dyonne het zegt, zo is het. Eerst lid worden en dan kun je pas meedoen aan een keuring van het NWPCS. Discussie is een tijd geleden hier ookal eens gevoerd.
Een jaarling hengst kun je trouwens niet samen met zijn moeder showen hoor. Die komt appart te lopen in de rubriek jaarling hengsten.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:04

RickenDennis schreef:
Cappelstud, ik word in die zin net zo ongelijk als u behandeld gezien het feit dat ik ook nergens lid ben... Ik kan me echter voorstellen dat lidmaatschap van iets (een vereniging b.v.) bepaalde prijsvoordelen met zich meebrengt. Dat het omgekeerde niet zo is (dus dat men geen prijsvoordeel ontvangt elders), is prettig voor de mensen die wel ergens lid van zijn en inderdaad minder prettig voor mensen als u en ik. Maar voordat we hier verder over gaan discussieren wat me helemaal niet zo relevant lijkt in dit topic eerlijk gezegd, blijf ik gewoon heel benieuwd naar wat de kosten nu daadwerkelijk zijn gezien ik nog geen eenduidig antwoord heb gezien m.i. Wellicht dat het ongelijkheidsbeginsel in een apart topic verder besproken kan worden aangezien het wel tot bepaalde gevoelens leidt bij mensen en ik denk dat daar dan toch een taak ligt voor de verantwoordelijke verenigingen/organisaties die hier ook meelezen (naar ik heb begrepen)?

Rickendennis, vermits het toch te maken heeft met de welshfokkerij en de wedstrijden, met alle daarbij behorende regels denk ik dat het toch wél op dit topic op zijn plaats is. Als er een apart topic voor gemaakt wordt, dan wordt het netjes weggemoffeld omdat maar weinigen weten waarnaar zij moeten zien of zoeken en ook niet op de hoogte zijn van deze overdreven kosten (zoals u trouwens het ook niet wist). Eric Koele van het NWPCS heeft zelf in het aprilnummer 2009 dit onderwerp aangesneden en daarop mijn reactie gekregen, waarop ik nog mijn antwoord verwacht in het Welshmagazine.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:29

ik vind de prijzen voor de keuring trouwens nog mee vallen :j ik had het hoger verwacht :)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:44

Marrlinde, ik heb het niet over de "normale" inschrijfkosten voor een NWPCS-keuring, maar voor de extra (boete) kosten van 22 euro bovenop het inschrijfgeld voor welsh pony's geregistreerd bev. in WPCV, in België of een ander land (ONDANKS dat zij OOK het jaarlijks lidgeld van de NWPCS betalen) en dit per pony en elke keer dat die zelfde pony bij een andere NWPCS keuring meedoet..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:58

Ik moet eerlijk zijn, ik snap niet waar men zich druk om maakt. :o Als je niet bereid bent die kosten te betalen of je bent het met e.e.a. niet eens, dan doe je er toch niet aan mee?! Of ben ik daarmee te nuchter?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:24

Ik snap het wel. Doordat er in het verleden binnen de dochterstamboeken fouten zijn gemaakt in de registratie en men ook de vrijheid van het Engelse systeem wilde gebruiken,(dit is met de intro van basisboek hengsten achterhaald) is er een bepaalde groep geweest die ervoor gekozen heeft te registreren bij het WPCS in Wales. Natuurlijk ook met het oog op internationale handel. Die zijn de klos door op te moeten draaien voor extra kosten. Vergeet niet dat de groep die bij het WPCS registreerd groot is en voornamelijk bestaat uit de betere fokkers.

Je kunt er ook gewoon voor kiezen om met anders geregistreerde dieren pas in te schrijven als ze minimaal 3 jaar oud zijn. Je krijgt dan de 25,= voor stamboekopname, die je ook moet betalen bij NWPCS dieren en betaal je geen "boete" meer. Want op dat moment zijn deze dieren NWPCS geregistreerd!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:28

ach, ik hoef voorlopig toch niks te betalen :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:32

hoi hoi,

weet iemand misschien ook een welsh a hengst die zwart vererft?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:09

hoi Marigold, er zijn redelijk wat zwarte hengsten en zeker nog wel meer die zwart vererven. Hangt er een beetje van af wat je wilt fokken en wat voor een merrie je hebt

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:53

Afbeelding
Hier is weer een foto van Weylin :)

Groetjes Lydia

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:01

@Lydia whoow wat heeft hij grote ogen, of lijkt dat maar zo :)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:02

Lydia, Hij is schitterend. In Engeland zou hij interesse opwelkken

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:03

Van die ogen valt wel mee :D

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:05

Cappelstud: Waarom in Engeland als ik dat mag vragen? :o Vinden ze hem in Nederland minder mooi?
Offtopic: Ik denk dat ik toch een keertje mijn fietsje pak en naar em ga kijken :D

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:08

Het is wel een leuke pony :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:28

Weylin is mooi, idd mooi groot oog. :)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:48

_shawnee_ schreef:
Cappelstud: Waarom in Engeland als ik dat mag vragen? :o Vinden ze hem in Nederland minder mooi?
Offtopic: Ik denk dat ik toch een keertje mijn fietsje pak en naar em ga kijken :D

Enkel omdat ik op de sales ervaring heb met de reactie van de Geïnteresseerden op dat soort veulens. Van Nederland ben ik voor de sectie A niet zozeer op de hoogte. Ik weet wél welke soort sectie A ik mooi vind, maar dat wil niet zeggen dat ik u kan vertellen wat de anderen er zullen van denken.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:49

cappelstud schreef:
Lydia, Hij is schitterend. In Engeland zou hij interesse opwelkken

alleen omdat hij grote ogen heeft?

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 00:03

Neen Patrick76, op de sale waar ik was waren zij geweldig weg van dat soort hoofdjes en gaven zij ongelooflijke prijzen voor veulens met veel wit (wat nu wel minder het geval lijkt te zijn).

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:45

wat een mooi veulen Lydia! :j

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:22

Marigold schreef:
hoi hoi,

weet iemand misschien ook een welsh a hengst die zwart vererft?

ja hoor, wij hebben vorig jaar een bruinroan hengst gebruikt, en van de pakweg 20 veulens waren er 3 zwarte, wat we niet verwacht hadden. 1 uit een schimmeldochter van Revel Paul Jones, 2 uit donkerbruine merries, waarvan de vaders resp Ozal en Fronbach Hello Campers zijn.
Eentje wordt er zwart roan, wat natuurlijk helemaal te gek is, de 2 andere blijven zwart.

De hengst is Criccieth Aladdin, en staat nu in Belgie. Overigens zijn van deze hengst ook bruine , vossen en valkjes geboren, dus alle kleuren in het palet.
Maar belangrijker is dat de veulens veel kwaliteit hebben. Mocht je belangstelling hebben, dan kan ik je het adres van de nieuwe eigenaar wel even mailen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:50

Valk komt alleen toch echt bij de moeder weg ;)