[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:53

wow melanie, heel veel sterkte met je verlies. vreselijk als je dan na 12 maanden in spanning nog niks hebt..

@ zitake: hebben ze van stal tervake geen plekje in de vrachtwagen over voor beyonce om naar vrouwenpolder te rijden? Zij komen ook elk jaar op die keuring af dus misschien??

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:58

Roy gaat 4 juli naar de keuring in houten, wie gaan er nog meer? :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:38

boeflover schreef:
wow melanie, heel veel sterkte met je verlies. vreselijk als je dan na 12 maanden in spanning nog niks hebt..

@ zitake: hebben ze van stal tervake geen plekje in de vrachtwagen over voor beyonce om naar vrouwenpolder te rijden? Zij komen ook elk jaar op die keuring af dus misschien??

neen vrachtwagen zit jammer genoeg vol. Nog waterkansje dat ik trailer kan lenen, maar weet niet hoe dat zit met verzekering enzo.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:53

hebben jullie in de buurt geen trailer verhuur?? we hebben hier bijv. Nadord, een aanhangerverhuurbedrijf waar ze dus ook trailers verhuren :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:57

in de onmiddelijk buurt niet, behalve een stal die ik ken die wel een trailer verhuurt, deden ze een tijdje terug toch.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:58

ik zou eens gaan rondvragen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:03

idd, en tja als we niets vinden ook geen grote ramp ofzo, maar zou wel leuk zijn als ze deze zomer paar keuringen kon meedoen.

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:21

marrlinde schreef:

Ik ben eerlijk gezegd erover aan het denken om met Dennis te gaan die dan een jaar oud is... Wellicht dat de eigenaar van zijn moeder het leuk vind om ook te laten keuren?

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:17

Zitake: Wat een prachtige pony zeg! Zou willen dat die van mij daar een beetje op leek :)

Melanie: Jeetje, wat erg zeg! Sterkte ermee :(:)

Wij wachten hier ook nog op 1 veulentje. Kan elke dag geboren worden, ben benieuwd.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:30

RickenDennis schreef:
marrlinde schreef:

Ik ben eerlijk gezegd erover aan het denken om met Dennis te gaan die dan een jaar oud is... Wellicht dat de eigenaar van zijn moeder het leuk vind om ook te laten keuren?

hoebedoel je dat? :P

ze zijn allemaal van dezelfde eigenaar hoor ;) het zijn mn verzorgpaarden ;)

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:54

marrlinde schreef:
hoebedoel je dat? :P

ze zijn allemaal van dezelfde eigenaar hoor ;) het zijn mn verzorgpaarden ;)

Ik had het over de moeder van mijn Dennis. Dennis is van mij maar zijn moeder niet. Ik ga dus vragen aan diens eigenaar of die ook mee wil. Snap intussen de verwarring :d zal me duidelijker proberen uit te drukken. :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:25

ooo okee :P hahaha :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:37

iemand plannen om naar sevenum te gaan?
ik wil mijn merrieveulen op de keuring brengen.

zit echter wel met vervoer,kan een trailer regelen maar bestuurder is wat moeilijker

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:56

Gekke vraag misschien maar wat zijn de kosten voor het meedoen aan de keuring?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:22

is afhankelijk of je lid bent.
met lidmaatschap is geloopf ik iets van 11 of 12 euro.
zonder lidmaatschap paar euro,s duurder

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:55

Indien het een keuring van het NWPCS betreft dan betaalt een niet-lid 22 euro extra bovenop het inschrijfgeld. Heb daarvan geschreven verklaring van het NWPCS Zie trouwens artikel hierover in Welshmagazine van april 2009 onder de titel : “E 22,00, een boete of ??” waarop ik mijn zienswijze heb gegeven

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:02

Inowa/cappelstud: Om aan een keuring van het NWPCS deel te nemen die je lid te zijn.
Die 22 euro bovenop het inschrijfgeld is voor pony's die niet geregistreerd staan bij het NWPCS.

Inschrijfgeld premiekeuring is trouwens 11,50 per rubriek en 7 euro per veulen.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 23:51

Dyonne, dienaangaande wil ik u even de Richtlijn 90/428/EEG van de Raad van 26 juni 1990 inzake het handelsverkeer in voor wedstrijden bestemde paardachtigen en houdende vaststelling van de voorwaarden voor deelneming aan deze wedstrijden onder de aandacht brengen. Waar o.a. de ongelijke behandeling voor wedstrijden van paardachtigen van eenzelfde ras van een europese deelstaat, ingericht in een andere europese deelstaat of in eenzelfde deelstaat verboden is.

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:00

Ik zie nergens enige ongelijkheid eerlijk gezegd anders dan in de prijs die men dient te betalen om deel te nemen aan de wedstrijd maar ik mag toch veronderstellen dat dat logisch is en niet valt onder ongelijkheidsbeginselen??? Ik denk dat de ongelijkheid zich meer richt op voordelen/ vooroordelen etc.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:01

Er zou géén ongelijkheid zijn indien het inschrijfgeld hetzelfde zou zijn voor geregistreerde dieren uit een europese deelstaat, maar als men ELKE keer een extra van 22 euro moet betalen als DEZELFDE pony meedoet aan een NWPCS wedstrijd dan is er wél sprake van ongelijkheid (ik vind zelfs dat het een vorm van protectionisme is). De pony's geregistreerd bij de NWPCS mogen wél ZONDER extra kosten meedoen aan de wedstrijden van de WPCV of aan de wedstrijden in België (eveneens een europese deelstaat). Deze mensen passen de europese regels wél toe. Ik vraag me af Rickendennis hoe hard u zou roepen indien u slachtoffer was van een ongelijkheid. Zelf ga ik meestal naar de shows van de wpcv en in België, maar ik ben ook bestuurslid van de Vlaamse Vereniging voor het gebruik van Welshponys & cobs Vzw (al 14 jaar) en verdedig de rechten van mijn mensen (leden)binnen Europa. Wij werken vooral samen met het engelse stamboek en registreren in Engeland omdat er dan controle is op de correcte afstamming van mijn ponys.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:21

@ Inowa: Ik ga in ieder geval niet met Beechnut dit jaar, ze vinden het toch niets, dus kan ik me de moeite besparen :)
Maar misschien heb ik tegen die tijd wel mijn E achter B en kan ik chauffeur zijn :D

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:44

Cappelstud, ik word in die zin net zo ongelijk als u behandeld gezien het feit dat ik ook nergens lid ben... Ik kan me echter voorstellen dat lidmaatschap van iets (een vereniging b.v.) bepaalde prijsvoordelen met zich meebrengt. Dat het omgekeerde niet zo is (dus dat men geen prijsvoordeel ontvangt elders), is prettig voor de mensen die wel ergens lid van zijn en inderdaad minder prettig voor mensen als u en ik. Maar voordat we hier verder over gaan discussieren wat me helemaal niet zo relevant lijkt in dit topic eerlijk gezegd, blijf ik gewoon heel benieuwd naar wat de kosten nu daadwerkelijk zijn gezien ik nog geen eenduidig antwoord heb gezien m.i. Wellicht dat het ongelijkheidsbeginsel in een apart topic verder besproken kan worden aangezien het wel tot bepaalde gevoelens leidt bij mensen en ik denk dat daar dan toch een taak ligt voor de verantwoordelijke verenigingen/organisaties die hier ook meelezen (naar ik heb begrepen)?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:15

RickenDennis, zie hier mijn quote. Dit zijn de kosten voor de NWPCS keuringen.
Komend uit het Welsh Magazine (NWPCS) van dit jaar.

Dyonne schreef:
Inowa/cappelstud: Om aan een keuring van het NWPCS deel te nemen die je lid te zijn.
Die 22 euro bovenop het inschrijfgeld is voor pony's die niet geregistreerd staan bij het NWPCS.

Inschrijfgeld premiekeuring is trouwens 11,50 per rubriek en 7 euro per veulen.

cappelstud, ik ga deze discussie nu niet hier weer voeren, daar dat eerder al gedaan is.
En wat dat ongelijkheid ga ik volledig met RickenDennis mee. Met het verschil dat ik wel lid ben, en er dus geen last van heb.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:50

Ik moet vermelden dat het gaat over personen die wél jaarlijks lidgeld betalen aan het NWPCS én inschrijfgeld betalen (zoals ieder ander - dus is er geen verschil op dàt gebied) màààààr die bovenop voor een welshpony die elders geregistreerd is dan bij het NWPCS nog eens 22 euro moet betalen. En dat telkens opnieuw als DEZELFDE pony aan meerdere NWPCS keuringen meedoet.
Dyonne, ofwel heeft u de situatie de vorige keer niet begrepen of WIL u ze niet begrijpen.

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:32

Excuus Dyonne ik dacht dat het nog discutabel was die kosten en dat die dus nog niet vast stonden. Zie nu dat het wel zo is dus als ik je post juist lees dan ben ik voor Dennis van net een jaar oud, 22 euro + 7,00 kwijt (gezien ik dus ook nog geen lid ben van het NWPCS). Gezien ik nu nog niet weet hoe vaak ik deelneem aan dit soort activiteiten, wacht ik liever nog even met aanmelden als lid.