welsh k

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_Romeo

Re: welsh k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:01

ik denk 15 september in Kootwijk

Glosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:26

Dit jaar is er bij ons een veulen Welsh Part-Bred (K voor Nederland) geboren. Hengst, volledig het karakter van zijn vader (en dat is positief) wordt grote maat (is nu 1.5 maand oud en nu al 1m15 groot!)

Vader: Ruska Rowan (vv: Ruska Mister Pearly King)
Moeder: Sascha (vv: Jus de Pomme: BWP hengst)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:16

marfiek schreef:
ik rij ook al een aantal jaren een welsh K merrie van inmiddels bijna 25 jaar! deze pony van 1.48 stutterd nog regelmaig door de baan of over de weg.. Haha!
Ze is er 1 van: Vader: tetworth crimson lake http://www.allbreedpedigree.com/tetworth+crimson+lake
Moeder: Heidehofs amanda
http://www.allbreedpedigree.com/heidehofs+amanda
Ik heb hier wat berichtjes nagelezen en volgens mij is er geen familie van haar.
Ze is valkkleurig, heeft bruine ogen wel een aparte verschijning!
Toen ik laatst zocht naar familie vond ik een volle zus van haar deze merrie had een veulen ook een merrie, precies dezelfde kleur, zelfde bless alleen ander wit op de voetjes wel erg byzonder om te zien.
Ook ben ik ooit achter de eigenaar van tetworth crimson lake gekomen, ze mailde me heel wat foto's! en vertelde dat tethworth op 27 jarige leeftijd was overleden maar totop de laatste dag nog very powerfull was.. dit zie ik in valentina ook terug. ze heeft ook ooit een veulen gehad bij de fokker.. daar weten we verder niets over.
Verder heette ze voorheen: Honey fly

p.s ik heb het nog even opgezocht, volle zus van valentina is: Oh Dehlia

Sorry ik heb geen welsh -K maar een sectie B welsh, die ook de vader Tetwort Crimson Lake heeft.
Grappig dat deze hengst very powerfull was tot zijn laaste dag, mijn merrie is inmiddels 21 jaar geworden maar een energie dat ze heeft.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:19

3 welsh k's

de ouders weet ik zo 123 niet Tong uitsteken..
1tje (saartje) is 6. Donna is 12 en iris is 2.
Saartje is een echte merrie. En een schijterd. Voor kabouters .. (wel lief hoor)Donna is een stoere brede. En koeler in haar hoofd. (ook superlief) en iris is de ondeugd zelf Tong uitsteken.. Maar wel heel aanhankelijk en lief.

NDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:48

Ik ben ook in het bezit van een welsh K, Mistral. Haha!

Vader: Orchard D'Avranches
Moeder: Cusop Dynasty

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:31

1 K welsh is bij mij trouwens gedekt door,, orchard bodignov

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:45

ik heb ook een welsh k. ze zijn wel erg druk, maar de mijne heeft echt een gouden karakter. Lovers
viewtopic.php?f=10&t=782453&hilit= « foto's!
vader is wester aikema's nando en moeder roatershoeve sharona.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:03

Heel druk Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:55

Glosta schreef:
Dit jaar is er bij ons een veulen Welsh Part-Bred (K voor Nederland) geboren. Hengst, volledig het karakter van zijn vader (en dat is positief) wordt grote maat (is nu 1.5 maand oud en nu al 1m15 groot!)

Vader: Ruska Rowan (vv: Ruska Mister Pearly King)
Moeder: Sascha (vv: Jus de Pomme: BWP hengst)

Nee hoor, die is voor Nederland ook een WPBR. Zoals eerder gezegd, bestaat sektie K niet meer. De NWR laat alleen A, B, Engels Volbloed en Arabisch Volbloed toe. Welsh Cob (Ruska Rowan) en BWP betekent dus WPBR, géén NWR.