en de moeder is 1.58 ong.
Meer weet ik er niet van

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wechelshof schreef:wel dat is het grote probleem hier in de EU : al die verschillende dochterstamboeken met ieder
hun eigen regeltjes..... vb: zelfs in Nederland heb je er 2 : de vereniging en het stamboek : elk met hun eigen voorwaarden
Weet zelfs dat je in Engeland wel gekleurde produkten kan inschrijven (mits 12,5% welsh bloed)
in het partbred Register !
Weet zelfs dat je in Engeland voor Partbreds (sektie K in Belgie / sektie HBW? in Nedeland) niet aan regels bent gebonden met welk ras je MAG kruisen en ook de grootte is van geen belang - bij de paarden minimum 1.48m groot.
Kijk ff op de site http://www.welshpartbredhorse.org.uk/defin.htm
wij fokken volgen het Engels Stamboek mede door het feit dat
a) onze hengsten Engelse stamboekpapieren hebben : dus ieder veulen dat zij verwekken kan Engelse stamboekpapieren krijgen - wil je geen engelse poespas om handen hebben : dan breng je gewoon het dekbewijs binnen bij je eigen stamboek (belgisch/nederlands) en krijgt het veulen daar papieren van : dit doordat het Engelse stamboek het MOEDERstamboek is en alle dochterstamboeken (zelfs met hun eigen regeltjes) deze moeten aanvaarden en
Weet wel dat in Engeland alle hengsten een deklicentie hebben zoals de onze (dus klinisch ggk) want in Engeland zijn geen hengstenkeuringen om goed te keuren 1x per jaar zoals in Nederland/belgie enz... Er worden wel hengstenshows gehouden waaronder enkele grote/beroemde maar daar worden ook geen hengsten ggk voor dekdienst : zij zijn reeds allen dekhengst (vanaf de leeftijd van 3jr)
reglementen van het engelse stamboek :
http://www.wpcs.uk.com/ponies/registration.html#s12
Hier in Belgie iig hebben van de pakweg 100 belgische dekhengsten er 80 ook een engelse
licentie (omdat de meeste toch uit Engeland geimporteerd zijn of afkomstig uit Engelse ouders)
Trix71 schreef:[Allemaal wel leuk en aardig....
Maar vergeet alsjeblieft niet dat Wales niet in Engeland is!
Ik woon in Wales...
En Engeland is echt geen Wales!
Ik woon in Wales........ Heb gewerkt met een cob fokker in Wales.
[/quote]
Waar, waar, waar!!??!!Trix71 schreef:Maar als een fokker in Wales hoort dat je zegt dat je zijn geliefde Cob een Engels ras noemt....... }>
Wales, England, Schotland en Noord Ierland is allemaal Groot Britannie.
Groeten uit Wales!

ikke schreef:Groeten terug![]()
![]()
![]()
Wales staat op de kalender voor september. Ik heb daar ondertussen een soort van vast adresje.
Met een Welsh-Cob en drie Land Rovers, ben ik dan voldoende British-minded??
Dyonne schreef:ikke, heb jij een foto?
Li3sann3, weet je wat van afstamming of niet? Best een leuk beestje.

Li3sann3 schreef:Dyonne schreef:ikke, heb jij een foto?
Li3sann3, weet je wat van afstamming of niet? Best een leuk beestje.
Nee ik weet er niks van dit is de moeder:
(V. Ceredigion Tywysog / M. Fronarth Welsh Maid)

Maar die is wel leuk, is die echt 1.58, die heeft nog wel mooi type vind ik. Dyonne schreef:Ja doet het hoor.
Leuk paardje. Ik vind alleen de foto in het midden boven niet zo representatief.
xDaayx schreef:Owen is net geen paard, hoogte. Gehe ben even zijn hoogte vergeten, maar hij iig van een grote Welsh Cob.
Owen wordt vaak vertroeteld door zijn verzorstertje, die kan goed met hem overweg. 

jamielover schreef:Welsh Cobs zijn echt geweldig! Ze zijn ook zo "cool" in het hoofd!
jamielover schreef:Welsh Cobs zijn echt geweldig! Ze zijn ook zo "cool" in het hoofd!
Dit is onze 4 jarige Welsh Cob merrie Freedom Robijntje!
Zelf gefokt!
2x jeugdkampioen!
moeder = Cobtain Rachel
vader = Thorndonpark Prince