Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:44

Omdat jullie toch druk aan het taxeren zijn: wat denken jullie dat dit veulen moet kosten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naam: Sumrin Tuesday
Vader: Hegelhof's Serge (1ste premie, 1ste plaats hengst)
Moeder: Sumrin Taru ster elite, regionaal kampioene
Moedersmoeder: Dyrin Tina keur elite, tweevoudig nationaal kampioene
Geboren: 31 Mei 2005
Kleur: blijvend vos

Haha!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:27

ooh leuk toch nog 1100 euro voor mijn knollie.. en dan te bedenken dat ik haar vorig jaar pas gekocht heb voor de slachtprijs.. nl. 400 euro hahaha
groetjes keshia

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:46

Ik denk 350,- euro voor dat veulen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:22

veulen euhhhmm ff zien heeft wel mooi beweging lekker compact,voor zover kan zien ook mooie beentje's,euhhhhm tussen de 5 en 700 euro tenminste als der ook een mooi afstamming bijzit en de verwachte hoogte mooi groot is

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:43

Voor dat veulen (ZOOOO LIIIIEEEFFF!!!!! Knipoog)
Denk zo'n 500 euro

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:44

wil iemand silver nog taxeren ? Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:51

sumrin teusday moet denk ik 500 tot 600 euro kosten.
(heb ik het goed,ze word toch niet verkocht he,is ze veel te goed voor)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:00

Tip: als ze een schimmel was geweest, had ze denk ik op moeten brengen wat er voor haar moeder geboden werd zo'n 17 jaar geleden. Dat was 2500 Gulden, oftewel 1100 Euro. We zullen maar geen inflatie rekenen. Daarnaast is dit een vosje. Ik heb geen idee of dat de waarde ten goede komt Schijnheilig

En Inowa: de pony gaat zeker niet naar de eerste de beste Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:33

joostvangestel schreef:
Tip: als ze een schimmel was geweest, had ze denk ik op moeten brengen wat er voor haar moeder geboden werd zo'n 17 jaar geleden. Dat was 2500 Gulden, oftewel 1100 Euro. We zullen maar geen inflatie rekenen. Daarnaast is dit een vosje. Ik heb geen idee of dat de waarde ten goede komt Schijnheilig

En Inowa: de pony gaat zeker niet naar de eerste de beste Knipoog

dat is mooi,
bewaar haar maar,misschien dat ik haar ooit ga kopen Knipoog
(heb al twee welsh mountain pony,s maarjah)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 00:12

nou, dan gooi ik [paard] er nog even tussen door

Naam: [paard]
Vader: Fronarth Telynor
Moeders vader: Gwrthafarn Commander
Ras: Welsh Cob
Leeftijd: 4 jaar
Heeft op haar laatste keuring twee jaar terug een eerste premie behaald

foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:49

euh iemand nog een taxatie van justice (julia) ben eigenlijk wel benieuwd... groetjes keshia

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:50

sorry maar ik ga echt niet meer taxeren als iedereen te beroerd is om andere pony's te taxeren!!

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:51

wondertje schreef:
sorry maar ik ga echt niet meer taxeren als iedereen te beroerd is om andere pony's te taxeren!!

Ergens heb je daar wel gelijk in... Iedereen wil wel weten hoeveel zijn/haar pony waard is, maar als iedereen gewoon zijn/haar pony plaatst weet je het nog niet
ff off-topic mooi diertje heb jij te koop staan

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:31

Melanie5 schreef:
De gemiddelde prijs van een Welsh A merrie met papier ligt rond de 600 euro. Zijn ze bereden, betuigd, met premies, kom je richting de 900 euro.
Ruinen en hengsten zonder deklicentie zitten rond de 600 euro, mits ingereden/betuigd.
Hengsten met deklicentie en goede keuringsresultaten gaan richting de 1500 euro.
Hengstveulens met papier rond de 150 euor, merries rond de 300 euro.
Jaarling merries zo rond de 400/500 euro. Hengstjaarlingen hooguit 350 euro.
Er zijn uitzonderingen als ze zeer goede papieren hebben en/of goede keuringsresultaten hebben behaald.

Dit klopt wel zo ongeveer denk ik voor de "gewone" pony. Dat is de grootste markt. Als ik even nadenk hebben wij alweer sinds 1997 geen pony meer gekocht. Die pony kostte ons toen 1500 gulden. Er werd binnen twee weken 3000 gulden voor dezelfde pony geboden. De duurste pony die we ooit hebben gekocht, kostte 3000 gulden, en dat was in 1974. Die pony heeft zichzelf tientallen malen terugbetaald (in plezier ), hoewel dat toen een fortuin was.

We verkopen natuurlijk wel ponies. Daar zitten wel eens wat minderen bij, en die gaan voor de "gewone prijzen de deur uit. Ook gaan een aantal speciale gevallen onder voorwaarden voor andere prijzen. De goeden gaan echter voor betere prijzen. Soms hangt er geen prijskaartje aan. Het hoogste wat ons ooit geboden is voor een pony was 10000 gulden. Ze werd niet verkocht (achteraf maar goed ook). Onze huidige leidende merrie (Sumrin Taru) hebben we wel eens te koop aangeboden. Als driejarige, toen we nog geen garanties had of ze wel goed zou fokken. Ze stond te koop voor 7000 gulden, maar het hoogste bod was 6000 gulden. Het jaar daarop kwam de bieder terug en zei dat hij nou wel 7000 gulden wilde betalen. De prijs was toen gestegen naar 14000 Gulden Was een simpele zaak: de merrie had haar eerste veulen, en het eerste was een topveulen, dat kampioen werd (en later zelfs nog regionaal kampioene) voor de nieuwe eigenaar van het veulen.

Ook vandaag nog hebben we er geen spijt van dat we de 7000 Gulden niet hebben aangenomen. Heeft niks met emotionele waarde te maken. Als je kwaliteit hebt, ga je die niet zomaar weggeven.

Van de meeste foto's uit dit topic kan ik niet zien of we met een topper te doen hebben. Ik ken de (inter)nationale top heel goed. Daarnaast weet ik dat een topper evenveel eet als een "gewone" pony. Van de topper hebben wij persoonlijk meer plezier, maar dat is natuurlijk persoonlijk

PS: de duurste Welsh Mountain Pony aller tijden was een hengst in Amerika. Die bracht 95000 Dollar op, als ik me niet vergis. Niet gek voor een pony van 1.20m

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:36

Lekker beroerd, je kan ook wel even (idd) een andere pony taxeren in plaats van gelijk een paar foto'tjes en info erop te gooien en maar op antwoord wachten, tja dan heb ik ook niet meer zo veel zin om andere pony's te gaan taxeren !

@ Joostvangestel, Jeeeeetje joh! 95000, tjoo wat een bedrag voor zo'n mini knol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 01:19

ik dacht dat het de bedoeling was dat de voorgaande pony werd getaxeerd?? een aangezien die van joostvangestel al was getaxeerd en ik de vorige pagina niks meer kon vinden.....

sorry hoor, maar ik vind het jammer dat er nogal kortaf wordt gereageerd meteen terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, of trek ik het me teveel aan?

Maar goed, als iedereen dan nog een keer in een quote zijn of haar nog niet getaxeerde pony even neerzet dan taxeer ik ze met alle liefde voor jullie!

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:34

maar er is helemaal geen regel, maar het lijkt me logisch dat je ook even andere pony's taxeerd ookal zijn ze alleen getaxeerd. maar ik ben niet kwaad hoor ik irriteer me er alleen aan

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:19

Hoi Anique: ik zou graag je Cob willen taxeren, maar ik kan evengoed een Tinker of een KWPN paard taxeren. Wat dat betreft is een Welsh topic nogal breed. De markt voor A's is heel anders dan voor andere sekties

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:18

wondertje, dan is dat in ieder geval even duidelijk!

joost, maakt niet uit hoor

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:23

Anique_Vaandrig schreef:
ik dacht dat het de bedoeling was dat de voorgaande pony werd getaxeerd?? een aangezien die van joostvangestel al was getaxeerd en ik de vorige pagina niks meer kon vinden.....

sorry hoor, maar ik vind het jammer dat er nogal kortaf wordt gereageerd meteen terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, of trek ik het me teveel aan?

Maar goed, als iedereen dan nog een keer in een quote zijn of haar nog niet getaxeerde pony even neerzet dan taxeer ik ze met alle liefde voor jullie!

Nou ik vind het ook een beetje ondankbaar, om 1 pony te taxeren en dan gelijk je eigen erop droppen, sommige die hier komen, gooien eerst een lijst met 25 pony's getaxeert in dit topic, en dan doen sommige niks, of nauwelijks 1, behalve de eigen pony erop doen. ja dat vind ik ook érg ego .. maarja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:45

ik vind het erg jammer dat er zo gereageerd wordt. ik ben me van geen kwaad bewust en krijg dan zo'n reactie over me heen? sorry maar daar pas ik echt voor.

silverxxhein, als je het allemaal zo goed weet, ga dan eerst eens duidelijke regels voor het taxeren opstellen ipv meteen zo'n reactie te geven

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:29

mariska zo'n 200 euro
diante zo'n 1750 euro
Walco 2000 euro
valkje 800 euro
Quicksilver 700 euro
bangor 2000 euro

Iemand zin om deze 2 pony's te doen?
Beide geen papieren en welshachtig

Eva
2 jaar
Merrie
Nu 1,33
Vos roan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rambo
4 jaar
nog niet echt beleerd, kent zadel ruiter etc.
Moeilijk in omgang, en niet te bekappen
Hengst
1,25 ongeveer
Vos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb nog eentje van een meisje hier van stal, een welsh met papieren geloof dat het partbred ofzo hete, heb er weinig verstand van, ze is 10 jaar oud, heet jolanda en is beleerd en kan goed springen, springt met gemak haar eigen hoogte van 1,275m
Goede springfoto's enzo hebben we niet echt, dus dat is jammer.
Afbeelding
Afbeelding

alvast bedankt en ik ben erg benieuwd.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:55

Ik denk voor eva 600,- en voor rambo 450,-

en voor jolanda 800,-

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:27

zo nog meer mensen met een idee? zo te horen hebben ze alle 3 weinig gekost (nouja rambo was dan als veulen 225 geloof ik