Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Re: Premium Stallion & Youngstock Show 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:44

Vorig jaar waren de gebruiksrubrieken ook al buiten.

Ik denk dat men vooral in 2 ringen keurt, omdat men de show toch ook tijdig wil stoppen.
Meen me te herinneren dat we vorig jaar iets van 5 minuten tussen zadelproef en kampioenschappen aan de hand hadden, maar men houdt er wel rekening mee hoor.
Maar ik denk niet dat het eenvoudig is om een dagindeling te maken rekening houdend met alle factoren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:58

anders had bink tegen winoa gelopen maar helaas ging ik het niet redden kwa vervoer..

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:28

vergaderingen zijn leuk maar de ring groote blijft een moeilijk puntje helaas< althans dat blijkt tot nu toe helaas .. binnen zijn ze natuurlijk gebonden aan de binnenbak kwa afmeting, vind ik wel jammer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:57

Dyonne schreef:
Ja, ik ben aanwezig als groom. :j

Helaas zijn die vergaderingen niet haalbaar als ze op die afstand op vrijdagavond worden gehouden..
Behalve dat ik het te ver weg vind, is het tijdstechnisch onmogelijk op tijd te komen.

Idd n niet iedereen heeft een 9to5 job. Ik was toen ook gewoon aan het werk. Als ik kan dan ga ik ook

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 06:42

Dankjewel Esther :)
Ik zit nu op een punt waar ik ga kiezen van wat voor stamboek/vereniging ik lid ga worden. De meest voor de hand liggende is toch de wpcv. Als ik eenmaal lid ben zal ik ook zeker naar een vergadering willen komen, als dat op centraal gelegen punten gehouden kan worden net centraal gelegen tijden die haalbaar zijn voor mensen die van wat verder komen en niet daarna halverweg de nacht hun bed in gaan.. Ik vind het namelijk niet netjes als ik naar een vergadering zou komen, een hoop te vertellen zou hebben maar niet eens lid bent. Daar komt dan dit jaar verandering in :)
Vorig jaar was de voorjaarsshow ook buiten inderdaad. Ik heb toen wel begrepen dat de ringmeester verkeerd heeft begrepen van de organisatie waar de 'wedstrijd' zelf gehouden zou worden. Het was de bedoeling om in de kleine ring achterin los te kunnen werken om daarna op het ruime gedeelte van de bak de show te laten verrijden zodat onderandere de tuigpony's meer ruimte zouden hebben en zich beter zouden kunnen tonen. Zij hadden namelijk het gehele buitenterrein gehuurd, dus ik hoop dat het dit jaar ook het geval is, en nu dus wel omgedraaid wordt en op het grote terein gereden kan worden :)

Ps. Uryanne, het is zeker goed bedoeld allemaal, noem het liever opbouwende kritiek of een verwoording van een gebruiker. Ik snap heel goed dat bij een show opzetten heel wat meer werk kmt kijken als dat je in eerste instantie zou denken. Dus begrijp me zeker niet verkeerd!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:11

WAs dat toch de voorjaarsshow vorig jaar, ja toen reden wij in dat ienie mini bakje en moesten we eesrt gaan stappen en niemand wist wat er nu eigenlijk de bedoeling was, dat was idd knap waardeloos !
Heb er daarna nog een heel telefoongesprek met Wilma over gehad en als er de volgende keer weer iets was moest ik maar direct naar toe komen.
Dus dit jaar weet ik bij wie ik moet zijn :D
Moet zowieso gaan vragen of ik met de jaarling als laatste de ring in mag ipv als eerste , want anders heb ik nog geen tijd om mijn pony uit te spannen en op de trailer te zetten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:14

Uhm Esther, als jij op andere tijd mag zou dat voor ons ook moeten, want als jullie er ook nog tussenuit vallen wordt het hier ook niet haalbaar :P Gaat denk ik toch al zeer moeizaam worden..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:41

Dyonne schreef:
Uhm Esther, als jij op andere tijd mag zou dat voor ons ook moeten, want als jullie er ook nog tussenuit vallen wordt het hier ook niet haalbaar :P Gaat denk ik toch al zeer moeizaam worden..

Peter zou dat ook vragen, wij zijn de enige gebruikers die daarna weer meteen aan de hand moeten en het scheelt voor de andere deelnemers dan 6 minuten dat ze eerder de ring in moeten, dat lijkt me niet zo'n probleem, maar voor ons scheelt het dan een half uur, genoeg dus om de pony uit te spannen en de jaarling in orde te maken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:44

Ja, dat is zo. Hopelijk lukt dat. Ik zit te denken hoe het vorig jaar was, maar toen waren de gebruiksrubrieken pas in de middag. En toen waren we aan de hand al klaar. Want vorig jaar ging het allemaal wel.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:48

Nou ja, als het niet gaat dan hebben ze er gewoon 1 minder in de tuigrubriek, zo simpel is het, dus het wordt kiezen of delen.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:43

Gaat vast wel goed komen toch :)

Ik heb er erg veel zin in!
Morgen naar m'n ouders toe om de ponies te wassen! En dan hopen dat ze schoon blijven tot zaterdag :=

Waren alle rubrieken buiten??

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:56

Robin, neem je de ponydekens mee.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:04

Rhyddid schreef:
Gaat vast wel goed komen toch :)

Ik heb er erg veel zin in!
Morgen naar m'n ouders toe om de ponies te wassen! En dan hopen dat ze schoon blijven tot zaterdag :=

Waren alle rubrieken buiten??

Nee alleen de gebruiksrubrieken.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:08

Ik hoop vooral dat het droog blijft s ochtends :) dat is al genoeg, haha.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:52

uryanne schreef:
Dyonne schreef:
Ja, ik ben aanwezig als groom. :j

Helaas zijn die vergaderingen niet haalbaar als ze op die afstand op vrijdagavond worden gehouden..
Behalve dat ik het te ver weg vind, is het tijdstechnisch onmogelijk op tijd te komen.

Die reactie verwachtte ik al :D kan ik ook begrijpen!

Maar..... Een ingezonden brief/ mail kan natuurlijk altijd ;) het ligt er aan hoe groot probleem je het vind, denk ik.

ALAAAAAAAFFFFFF

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:11

Zo... de 2 ponies zijn gewassen! Iedereen heel veel succes morgen!!
Tot morgen!!!! :evaw: :evaw:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:15

Mijne gisteravond nog, en nu even kijken hoe ze erbij staat een of we moeten bijwerken.
wel verrekte koud voor die dieren om nu even nat gemaakt te worden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:27

Ben ook blij dat wij ze gisteren gewassen hebben, gisteren was het prachtig weer en ik moet zeggen dat ze nog aardig schoon zijn.
Morgen een beetje kalk op de beentjes en dan kan het fesst beginnen.

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:49

Hier heb ik net lekker in de luwte van de schuur staan wassen met lekker warm water!
De jongens zijn lekker schoon en hopelijk morgen nogsteeds ;-)
Ik heb echte smeerkezen, ik ben bang dat ik morgenochtend weer mag wassen, hun kennende!!

Hopelijk hebben we mooi weer!
Ik heb er zin in!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:51

Hier ook alles schoon, benen en buik toch met 'fris' water gedaan, maar ging mooi snel en daarna 2 dekens op. Merrie heeft er zin in, hoop dat ze niet te moe wordt van de reis. we vertrekken mooi op tijd zodat ze even lekker los kan lopen vooraf. Gister ook al gewassen, maar vanacht wel in de stal gelegen en dus nieuwe mestplekken (gezien haar stalgenootje vandaag pas naar het land ging en gisteravond dus nog de deken eraf kon halen, maar even nog niet onder deken gezet).
Ik heb er in elk geval zin in.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 22:00

Hier lopen slepen met emmers warm water. Morgen eens zien hoe vies ze zich weer gemaakt hebben.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:22

Iedereen heel veel succes en veel plezier morgen !!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:00

Heel veel succes allemaal morgen! Leuk dat er zoveel bokkers zijn, ben benieuwd wie ik ga herkennen!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:39

Bink staat al in Houten, hopen dat hij een beetje schoon blijft. Tot morgen allemaal!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:42

Iedereen veel plezier en succes morgen, ik red het helaas ook niet om te komen kijken, dus wacht de foto's en resultaten hier wel af ;)