NWPCS Regionale keuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:33

Zo, terug van een mooie dag! Ondanks een aantal keren vies gemiezer/lichte regen toch een mooi keuring. :D

Ons veulen een 1b premie. Ze vonden hem extra in type, goed beweging maar in zijn houding liet hij het wat zitten.

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog een hoop foto's gemaakt, maar helaas moet ik themuisje teleurstellen. Stond foto's te maken bij de 3-jarigen die ik wel erg graag wilde zien!

Overigens is de beste 3-jarige NWR dagkampioen geworden! Erg complete merrie, plaatje om te zien en te zien gaan. ;)

Afbeelding
Afbeelding

Zo even een beginnetje aan m'n foto's maken en daarna even weer naar mijn eigen ponybeest. :) Vanavond dan maar weer verder met de foto's.

kylenniekje

Re: NWPCS Regionale keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:59

@ muzefee, mooie pony's. Hoe is die 3jr gefokt?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:04

*pakt boekje erbij*

Hagelkruis Valentijn x Orchard d'Avranches. Ze is van dezelfde fokker als de dit jaar goedgekeurde NWR hengst Valerio. :)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:20

Mooie foto's van Movie Star!!
Ik ben helemaal blij met mijn kampioentje! *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:32

Is het jouw merrie, elfje? Echt super mooie pony hoor!
De pony die 1B stond was misschien op stand nog iets completer, maar wat kon deze lopen zeg!!
Verder was ik een beetje verbaasd dat deze pony een Valentijn was, wat ik tot nu toe gezien had was aardig paard-achtig, terwijl dit echt een pony is. Volgens mij de mooiste Valentijn die ik tot nu toe gezien heb.

Jody, die van jullie ook een erg mooi en chique veulen!

Verder ben ik ook weer thuis. Leuke pony's gezien. Vond de gemiddelde kwaliteit niet heel hoog bij de NWR's, maar wel een aantal mooie uitschieters! :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:38

geeft niet muzefee :) heel begrijpelijk.
anneloes kwam met het goede idee om een keer bij ons op stal te komen :D haha.

vond het een erg leuke dag! jammer dat de welsch cup een uur!! uitliep...

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:44

AniekR schreef:
Is het jouw merrie, elfje? Echt super mooie pony hoor!
De pony die 1B stond was misschien op stand nog iets completer, maar wat kon deze lopen zeg!!
Verder was ik een beetje verbaasd dat deze pony een Valentijn was, wat ik tot nu toe gezien had was aardig paard-achtig, terwijl dit echt een pony is. Volgens mij de mooiste Valentijn die ik tot nu toe gezien heb.

Jody, die van jullie ook een erg mooi en chique veulen!

Verder ben ik ook weer thuis. Leuke pony's gezien. Vond de gemiddelde kwaliteit niet heel hoog bij de NWR's, maar wel een aantal mooie uitschieters! :j

Ja, die is van mijn. :)
Ze was als veulen al mooi en kon apart bewegen. Gelukkig is het zo bleven.
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:49

Ja erg knap dier, die moet je koesteren ;) Is ze ook gedekt dit jaar?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:55

Ja, was eigenlijk niet de bedoeling maar toch maar wel gedaan. Ze is gisteren voor het laatst geinsemineerd (v. Brouwerhavens Diamond Hit).
Ik wil er toch graag één veulentje bij fokken voordat ze de sport in gaat want dan komt het er niet meer van.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:07

Ah leuk! Ach volgend jaar is ze vier, dus wat de sport betreft moet het toch nog even wachten die eerste jaren ;)
Verder zal ze het vast ook erg goed onder het zadel gaan doen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:46

Oh leuk dat ik je ook op Bokt tref! :D Ik heb een foto van onder de deken, waar ze compleet opstijgt, volgens mij zat er peper in die deken. _O-

Ben benieuwd of ze drachtig is, vind de veulens van Diamond Hit tot nu toe wel aanspreken. :j Mijn merrie is ook drachtig van hem, dus allemaal erg spannend! :D

Aniek, klopt! Hij heeft lekker veel body wat de jury dus wel graag zag. Het is echt wel een blikvanger, maar vandaag liet hij het in houding even zitten.

Hier 3 weken oud;
Afbeelding

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:59

Ik vind het prachtig veulen!

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de foto's met deken van mijn pony!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:01

weet iemand trouwens wie er fotografeerde? of was er niemand echt van de organisatie zelf? een man heeft een protretje van ons gemaakt, en ik ben wel benieuwd wie dat was :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:04

Vergeet ik helemaal op jou te reageren... :oo Maar dat spreken we dan nog wel eens af samen met Anneloes! Is voor mij niet ver rijden, woon in Wolvega, dus dan kunnen we best eens die kant op komen of wellicht tref ik je nog eens op een conocurs. :D

Denk dat jij op de foto bent gezet door Theo ten Brinke. Die maakt foto's voor het Welsh Magazine, dus wie weet kom je daar nog wel in. :D Je zou hem kunnen mailen eventueel. :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:04

elfje72 schreef:
Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de foto's met deken van mijn pony!

Vooruit, ga ik die nog even snel erbij pakken! :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:06

ik zou het wel super vinden wat gave foto's van roy te hebben :D we kunnen vast wel eens wat regelen. denk dat Anneloes binnenkort ook wel weer eens met hem wil komen knuffelen :)

oke dankje :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:07

Afbeelding

En nog een hoofdfotootje...

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:08

die oortjes op de eerste foto :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:37

jeej ze hebben mijn punten vanmiddag verkeerd opgeteld kwamen wij achter. dus daar hebben we even achter aan gebeld. en het klopt. ik had nu precies 180 :D dus 2 puntjes gereden vandaag. dik tevreden :)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:42

Dank je wel, prachtige foto's!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:38

Muzefee schreef:
Oh leuk dat ik je ook op Bokt tref! :D Ik heb een foto van onder de deken, waar ze compleet opstijgt, volgens mij zat er peper in die deken. _O-

Ben benieuwd of ze drachtig is, vind de veulens van Diamond Hit tot nu toe wel aanspreken. :j Mijn merrie is ook drachtig van hem, dus allemaal erg spannend! :D

Aniek, klopt! Hij heeft lekker veel body wat de jury dus wel graag zag. Het is echt wel een blikvanger, maar vandaag liet hij het in houding even zitten.

Hier 3 weken oud;
http://i1104.photobucket.com/albums/h32 ... F_9536.jpg

Ja hij was knap hoor, heel chique. Maar al wel aan de maat en Carolien + nakomelingen een klein beetje kennend ;)

En vond de nakomelingen van Diamond Hit vandaag nog wel iets wisselend. Wel hele chique frontjes en totaal plaatjes, maar nog wat wisselend in de beweging, soms wat slap van achteren. Ookal is dat met een merrie als die van elfje misschien niet het grootste probleem.
Veulens vandaag kwamen ook wel uit hele wisselende merrie's...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:45

Nou, ik ben ook net weer thuis. Nog ff stalbbq als afsluiter, altijd weer te gezellig.
Voor ons ook een erg geslaagde dag. De 3jarige A kreeg een 1e premie maar geen CK, met het commentaar waren we het helemaal eens. De 1e premie gingen we voor en die is binnen. Zien we volgend jaar wel weer.
De NWR was 2x 1e in de welshcup met 188 en 196, dus door naar de CK. Ze was als 2e geplaatst bij de Bestgaande rijpony grote maat >18, en ook daarvoor geselecteerd voor de CK. Top dus!
Andere stal waar ik wel eens pony's/paarden voor rij had de NWR veulenkampioen en jeugdkampioen, en een 3jarige NWR met 1e premie+CK. Daar heb ik niet zoveel aan gedaan, behalve hard voor geklapt dan haha :P Maar toch nog erg mooi resultaat!

Natasja: ja kom binnenkort zeker weer knuffelen met Roy ;) En je proeven gingen best goed hoor voor zo'n 2e keer, mooi dat de eerste punten binnen zijn.

Verder iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten!! Supermooie foto's voorbij zien komen.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:07

Gefeliciteerd Elfje met je schitterende 3 jarige, wat een plaatje *D

Na 2 dagen druk in de weer wassen en keuring en zoveel pony's door de handen (niet alleen mijn eigen ....) heb ik het echt weer gehad :o
Maar wel trots op mijn beide NWR valk dametjes...al had ik ze ook wel graag achter het behang willen plakken :+ :o Het was net "kleefpaste", vooral mijn 6 jarige kan niet zonder haar vriendinnetje.... :o
Mijn 3 jarige kreeg boven verwachting 1D + CK, kreeg als commentaar dat ze super in het pony model stond, maar dat ze springgefokt is en daardoor voor het bewegen meer moet zakken/zitten.....daardoor had ik zelf ook nooit verwacht dat ze zo hoog zou eindigen :o ;) Mijn 6 jarige, eindelijk eens niet drachtig en een mooie 1e plek + CK met "rijpony 18+" *D (al vond ik haar erg stout...) Nu op naar Kootwijk _/-\o_

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:30

Je krijgt het weer druk in Kootwijk! :D

Ik ben momenteel bezig met de foto's. Kan zo beginnen aan online zetten, dus dan zal alles binnen dan en een uur erop staan. :)

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:53

Muzefee schreef:
Je krijgt het weer druk in Kootwijk! :D

Ik ben momenteel bezig met de foto's. Kan zo beginnen aan online zetten, dus dan zal alles binnen dan en een uur erop staan. :)

:D heb wel een abonnement ...iets rustiger mag ook wel :) Ga nog verzinnen hoe ik het ga doen....wil niet nog een keer "kleefpasta" :o :+

Ben benieuwd naar je foto's _/-\o_