23 april WPCV show Houten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Re: 23 april WPCV show Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:44

Wij hebben er ook zo 1......

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:46

Dat is juist het mooie van ww en Subliem!!
Toppers MéT een kleurtje!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:51

Maar een goede pony heeft toch geen kleur!
...
Ok, dat zeg ik ook alleen maar omdat ik een saaie schimmel heb :=

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:20

Natuurkundig gezien heeft juist een zwarte geen kleur en een witte wel.

Comet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:45

YWC schreef:
In België heb ik net het tegenovergestelde gevoel.
Als je nieuw bent, is iedereen vriendelijk en behulpzaam (waarschijnlijk in de hoop van je merrie te mogen dekken of dat je ooit iets bij hen koopt).
Eens je echter een beetje begint te scoren op de keuringen, steekt de jaloezie en afgunst vlug de kop op.

@moor
Zeg maar tegen diegenen, die zoiets zeggen, dat "die smalle met die blauwe ogen" één van de 4 Welsh cob hengsten is, die bij Welsh Belgium ooit een "premium stallion"-rosette gewonnen heeft. :)

Moor van waar haal jij de informatie dat sublime een topper is?
Naar mijn weten heeft hij nog nooit cob kamp of res kampion geweest,en elke keer als hij zijn rubriek won
op een welsh keuring was hij alleen in deze rubrieken
Maar het allerbelangrijkste zijn de bloedlijnen voor mij moet een welshcob over de ganse bloedlijn zuiver
cob bloed hebben en geen megeling van a of b bloed

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:46

Huh? Omdat een schimmel een andere kleur huid heeft ofzo? T wordt nu wel erg ingewikkeld allemaal hoor :=

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:29

nee hoor, maar zwart is afwezigheid van kleur en wit heeft alle kleuren in zich. Maar dat is natuurkundig. Of dit voor een schimmel/grijze pony geldt weet ik niet. Ik zeg maar wat. Want een schimmel heeft altijd nog een geboortekleur.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:16

Oh ja zó zat het! Ik bleef nog even hangen in zwart én wit zijn geen kleuren :+

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:36

kleuren :# kleuren :# kleuren....
Wat kunnen we er over door blijven praten!!
En zwarte heb ik toch nog wat aan toe te voegen:
Ze hebben toch ook vaak wel wat wit(en anders wel in hun ogen)
Dus die hebben ook kleur :Y)

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:22

wat vonden jullie van de kwaliteit?
ik ben vooral in de sectie a erg geschrokken van de slechte kwaliteit met een enkele uitzondering

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:25

"schimmels" zijn de kleurrijksten onder de ponies. Die anderen blijven hun hele leven maar hetzelfde van kleur. Onze Taru was als veulentje bruin, als jaarling leek ze eerder bruinroan. Als driejarige had ze nog steeds een bruine gloed over zich en nu als bejaarde pony wordt ze ieder jaar een beetje bruiner.

En als je een schimmel wast, heb je tenminste eer van je werk ;)

cuneracobs: de kwaliteit in de A was niet echt om over naar huis te schrijven, wat toppers (met name bij de hengsten) daargelaten. Maar goed, een keuring in April is nog erg vroeg natuurlijk.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:29

ja inderdaad het is wel vroeg maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu voor het eerst echt is op de a's gelet heb en vond de dieren die er waren gewoon erg veel mindere tussen zitten , puur alleen op kwaliteit nog niet eens kwa conditie ivm de vroege datum.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:39

cuneracobs schreef:
wat vonden jullie van de kwaliteit?
ik ben vooral in de sectie a erg geschrokken van de slechte kwaliteit met een enkele uitzondering

De kopnummers waren leuke ponies en de oudere hengsten vond ik toch echt wel mooie ponies, iig de 1e 4 a 5.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 19:42

neemt kwaliteit van een pony gedurende het jaar toe dan? Conditie kan ik me wel wat bij voorstellen. Kampioenen en de eerste 2 of 3 geplaatsten waren goed van kwaliteit vond ik. Daarna werd het snel minder en inderdaad sommige dieren vielen me erg tegen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:58

Kwaliteit lijkt mij idd iets dat gedurende een ponyleven altijd gelijk blijft, al heb je het maar over aanleg..
Heb er zelf eerlijk gezegd niet erg op gelet, voor zover ik al de kennis héb om erop te letten. Viel het zo erg tegen dan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:38

het viel best tegen ja....heb een aantal pony,s gezien die eigenlijk rustig thuis hadden kunnen blijven..was wel verstandiger geweest ook.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:31

Maar dan heb je het dus over kwaliteit en niet over conditie? Zullen er niet een aantal mensen zijn geweest die t gewoon eens wilden proberen ofzo met hun pony? Ik bedoel, qua conditie was Bis ook niet om over naar huis te schrijven maar je doet toch weer ervaring op en weet een beetje wat een jury van je pony vindt.. Mja, ik ben ook nog maar in de leerfase en had t veel te druk met nerveus (en later trots) zijn om erg te letten op de andere pony's.. (als iemand zich geroepen voelt om me, voor mijn part via pb, eea uit te leggen adhv voorbeelden ofzo, graag! Leer graag bij :j )

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:55

vraag maar raak

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:03

Wat maakt het geconstateerde kwaliteitsverschil? Ik zie best wel of een pony gezond en correct gebouwd is maar een relatief slechte pony kan natuurlijk best wel correct zijn.. Dus maw op basis waarvan vielen de pony's tegen? Vind dat altijd zó moeilijk te zien, zeker als je relatief kort in t wereldje zit.. Iig bedankt dat je de moeite wil nemen om dingen uit te leggen!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:02

meerdere pony's gezien met lelijke hoofden, niet ontwikkeld (let op ik bedoel geen vet), erg fijn in de benen, korte afhangende croupe em zeer matige bewegers.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:30

Ah dat maakt al een hoop duidelijker :j Mja, een lelijk hoofd is ook weer een relatief begrip denk ik dan.. Zelf vind ik t hoofd van mijn pony ook niet super, had naar mijn idee wat rastypischer gemogen (of zeg ik nu iets heel geks?). Ontwikkeling is dan denk ik ook weer afhankelijk per pony, Bis is ook nog erg aan de iele kant maar toch gekozen om gewoon te komen voor de ervaring ed. Als het om volwassen dieren gaat vind ik t dan wel weer een ander verhaal worden.
Matige bewegers hoorde ik Ria (van Freedom stud) ook al over idd. Lijkt me toch een belangrijk criterium? Ik bedoel, een hoop dingen zijn toch smaakafhankelijk (zoals een lelijk hoofd, ik vond t hoofd van de res dagkampioen bijv niet echt mooi mja, das mijn smaak) maar een pony kan lopen of hij kan t niet..

Maar bedankt voor dat stukje uitleg :) Lijkt voor jullie misschien iets heel gewoons maar maakt voor mij toch weer een hoop duidelijker :=

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 20:13

hoofd van de reserve kampioen past wel bij de rest van de pony.Is een zeer evenredig gebouwd dier met ondanks een minder hoofd wel een heel rastypische pony. Hij heeft een hele mooie bovenlijn en is mooi afgebouwd. Pony stond er super op en tot in de puntjes goed verzorgd en getoileteerd. Kunnen velen nog wat van leren !!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 20:18

Tsja, hij wordt toch verdorie ook niet zomaar res kampioen denk ik zo :D Over all vond ik het ook een hele mooie pony (díe kon ik dan wel weer rustig bekijken in de youngstock championship), alleen zn hoofd vond ik dus wat minder.. daarom zei ik al, das weer zo smaakafhankelijk, én natuurlijk heel afhankelijk van de rest van de pony :j

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:47

PeeWij schreef:
Danny_D schreef:
Hallo,
Peewij te gek voor woorden??? ik heb het wel over Stal Liezelshof waar je als internationaal ooit eens achter mijn hielen mag komen lopen met een zelf gefokte pony waarvan de vader verkocht is naar US en RW winner is!!!!
Make my day

En ik heb het over de misdragingen van personen in en naast de keuringsbaan waar de honden geen brood van lusten!
Maar we weten allemaal wat je bereikt hebt, en daar voor hulde! Maar ga niet naast je schoenen lopen! Iedereen ziet ook dat je je zeer goede pony's al een jaar aan het adverteren bent en ze niet kwijt raakt. ;)

Maar het commentaar wat ik hiervoor gegeven heb is juist gericht tegen de mensen die op voorhand al roepen die of die gaat toch winnen, terwijl niemand weet wie er ingeschreven heeft.

Voor iedereen die gaat veel plezier vandaag!

Hallo Peewij,

ik zou het op prijs stellen dat je hier voor alle bokkers eens zegt waar ik me in of naast de keuringsbaan heb misdragen!!!
Punt 2 ik zal nooit naast mijn schoenen gaan lopen en er zijn heel wat mensen die mijn gezicht niet eens kennen.
Ik heb steeds van mijn pony's genoten op de achtergrond en Peer(als voorbrenger) in de picture laten staan.
Punt 3 het is momenteel voor iedereen moeilijk om zijn pony's te verkopen, ik krijg alle dagen mails van Wales om hier pony's te verkopen en ik ben dan ook zo koppig om mijn pony's echt niet weg te geven.
Maar daar ging het mij allemaal niet over, het was bij mij gewoon een reactie ivm. de voorspelbaarheid van de kampioenen.
Ik durf je toch bij de meeste shows de kampioen op voorhand te geven.
Ook in Houten zat ik er net naast, mijn dagkampioen werd reserve, dus zover scheelde het niet.
Daarom Peewij moet je al een poosje meedraaien in de welshwereld en alle achtergronden kennen en dan kom je al een heel eind.
Ik heb hier deze week ook gelezen hoe moeilijk het is om opgenomen te worden als nieuweling in onze welshwereld.
Ik weet dat ik 30 j terug bij mensen als Hoeke, Morren, Zoet, Winnen, Retera etc.terecht kon en dat deze zelf met raad kwamen aandraven.
Maar je had ook in die tijd juryleden die je bijstonden en waar weinig politiek(belangenvermenging)mee gemoeid was.
Ik heb altijd van de pony's genoten en nog steeds, maar er is momenteel zo'n belangenvermenging dat ik van meerdere oudere fokkers hoor dat ze het gehad hebben.
Mvg,
Danny