Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:45

Weet iemand welk weer men verwacht ?

Heb net te horen gekregen dat de gehuurde "stallen" blijkbaar in een tent ondergebracht zijn (dit had met vooraf ook wel mogen verwittigen :( ).
Maak me wat zorgen dat in zo'n tent de temperatuur wel erg zal oplopen met het huidige weer.

AnneloesF

Re: Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:11

Donderdags wordt et over de 30 graden met in de avond onweersbuien en daarna beide dagen half bewolkt en iets van 22 graden. Volgens www.weeronline.nl iig.
Stallen zijn idd deels in de binnenbak en deels in een tent. Scheelt dat de verkoeling donderdagavond al komt, de rest vd dagen zal de temp er dus wel meevallen.

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:32

laten we hopen dat de weersvoorspelling dan een keer klopt... :o

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:21

YWC schreef:

Heb net te horen gekregen dat de gehuurde "stallen" blijkbaar in een tent ondergebracht zijn (dit had met vooraf ook wel mogen verwittigen :( ).
Maak me wat zorgen dat in zo'n tent de temperatuur wel erg zal oplopen met het huidige weer.

Hoezo kom je wel eens op de harde weg. Zelfs internationale concoursen worden er boxen geplaatst in tenten. Gewoon hopen dat je aan de buitenrij staat. Meestal kun je het zijl oprollen. Kunnen ze mooi naar buiten kijken en krijgen en als er een briesje staat, heb je gratis verkoeling.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:55

PeeWij schreef:
YWC schreef:

Hoezo kom je wel eens op de harde weg. Zelfs internationale concoursen worden er boxen geplaatst in tenten. Gewoon hopen dat je aan de buitenrij staat. Meestal kun je het zijl oprollen. Kunnen ze mooi naar buiten kijken en krijgen en als er een briesje staat, heb je gratis verkoeling.

Zal wel een taalverschil zijn tussen Nederlands en Vlaams, maar een "stal" is bij ons geen "tijdelijke box in een tent", zeker niet als een evenement doorgaat in een hippischcentrum, waar - zoals je op hun site kan zien - wel heel mooie normale stallen aanwezig zijn.
Enfin, laat ons maar hopen dat hij dan aan een buitenrij staat en het zeil kan opgerold worden, zodat hij wat verkoeling heeft of dat het weer tegen dan iets frisser is.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:04

Als je een meerdaags evenement bezoekt cq daaraan deelneemt loop je de kans om in zon tent te worden ondergebracht. Bij bijna alle grote menwedstrijden en grote concoursen voor onder het zadel zie je zulke tenten staan. Zijn maar heel weinig locaties die een honderdtal "vaste" boxen hebben. Weet niet of je al eens op de RW bent geweest? Daar wordt het grootste deel van de deelnemende pony's ondergebracht in houten stalletjes die hun beste tijd ook hebben gehad. Bij tropische temperaturen wordt het in die stallen ook snik heet, en sta je bij slecht weer onder aan de bult dan loopt het hemelwater rechtstreeks de stallen binnen. Het zal deze week misschien best warm worden in Kootwijk maar je zult het er toch mee moeten doen. Gewoon zorgen dat je pony voldoende blijft drinken, desnoods appelsap, en voldoende elektroliten binnenkrijgt.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:30

YWC schreef:
PeeWij schreef:

Hoezo kom je wel eens op de harde weg. Zelfs internationale concoursen worden er boxen geplaatst in tenten. Gewoon hopen dat je aan de buitenrij staat. Meestal kun je het zeil oprollen. Kunnen ze mooi naar buiten kijken en krijgen en als er een briesje staat, heb je gratis verkoeling.

Zal wel een taalverschil zijn tussen Nederlands en Vlaams, maar een "stal" is bij ons geen "tijdelijke box in een tent", zeker niet als een evenement doorgaat in een hippischcentrum, waar - zoals je op hun site kan zien - wel heel mooie normale stallen aanwezig zijn.
Enfin, laat ons maar hopen dat hij dan aan een buitenrij staat en het zeil kan opgerold worden, zodat hij wat verkoeling heeft of dat het weer tegen dan iets frisser is.

Zoals ik al zei. Nog nooit op de harde geweest. Was eens gaan kijken bij het pony EK Moorsele of als ze daar een internationaal springconcours hebben. Of in Bonheide. Wordt je misschien wel iets wijzer van!

Dan nog even een gratis tip! Neem je eigen stalstrooisel mee. Als de stallen al opgestrooid zijn is dat meestal maar weinig en de rest zul je tegen de hoofdprijs moeten bijkopen. Zo werkt dat ook op evenementen waar je stallen huurt!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 19-08-09 23:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:32

Op de internationale wedstrijden waar ik wel eens rondloop, kun je zeker niks oprollen peeWij :P :D :D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:34

Sjoert schreef:
Op de internationale wedstrijden waar ik wel eens rondloop, kun je zeker niks oprollen peeWij :P :D :D

Jij komt ook nooit in een circus tent met stallen. Je mag alleen bij mensen thuis komen! }>

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:36

Aha. wordt de Welsh tegenwoordig zelfs als circus afgeschilderd? Verbaasd me niks :D :D :D :D

Op het CHIO konden de paarden (!) er net overheen kijken. De hengsten dan he.. die staan graag op hun achterbenen :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:40

We gaan zo wel offtopic. ;)
(Afgelopen weekend op het WK mennen voor de pony's stonden alle pony's ook in tenten).

Ik ben wel erg benieuwd naar het Welsh Event, ben er als het goed is twee dagen. Moet er eentje missen, helaas.
Ik zal voornamelijk in de buurt van de Welsh Cobs te vinden zijn natuurlijk.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:36

Ik doe morgen ook mee in de L1 dressuur, wordt wel lastig denk ik met een cob tussen alle NWR pony's, maar ik ga m'n best doen :D :P

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:57

Golan schreef:
Ik doe morgen ook mee in de L1 dressuur, wordt wel lastig denk ik met een cob tussen alle NWR pony's, maar ik ga m'n best doen :D :P

Waarom zou dat lastig worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jouw Cob moet echt niet onder doen voor een NWR.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:58

Oh ik zie net dat ik de tweede proef eerder moet rijden dan de eerste proef, dat is niet erg toch?

welske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:02

Weet iemand toevallig al de uitslag van de kampioenskeuring van de sektie A?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:35

Pff, ik was er vandaag wel, maar geen idee bij de A's, de kampioenskeuring was in de andere ring dan de Cobs.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:13

Jeeee, wij hebben vandaag onze ponie als sectiekampioen van de wpbr mee naar huis mogen nemen!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:22

gefeliciteerd seabiscuitje

weet je ook misschien wie in de sektie A kampioen is geworden

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:36

Als ik het goed heb was dat Vechtzicht's Camille van de fam. Dobber uit Breukelen. Tevens Algemeen dagkampioen! 12 jaar oud!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:55

Wij zijn ook helemaal klaar voor morgen.
Ik heb al gehoord dat we samen met een Engelsman in de tuigrubriek zitten, dus veel concurentie is er niet, maar we kunnen ook nooit lager geplaatst worden dan 2de :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 00:09

seabiscuitje, gefeliciteerd!

Succes Esther.

Ik had idd ook gezien dat jullie één concurrent hadden, terwijl er toch heel wat Cobs komen verder nog. Ook onder het zadel, dus op zich wel erg leuk.

Foto's van vandaag, met vooral of eigenlijk gezegd bijna alleen sectie C en D op mijn website: http://www.dyonnebos.nl

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 07:20

Wie is reserve dagk. geworden? Wij zijn na het cobkampioenschap gegaan.

Esther succes hoor!! Heb op je profiel gekeken en je hebt een hele mooie cob! Rij al die NWR's er maar uit!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:11

Gefeliciteerd seabiscuitje.

Wij vertrekken over een paar uurtjes.
De zenuwen gieren door mijn keel. Niet zo zeer voor de plaatsing (ik ga er toch vanuit dat ik laatste wordt), maar meer kwestie van de reactie van het publiek.
Hoe heb ik het toch in mijn hoofd gehaald om een perlino cob te showen op zo'n grote show. :roll:

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:26

De eerste resultaten:

Afbeelding

Zaterdag ben ik er weer. Voor alle deelnemers : Heel veel succes!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:48

AnnetB schreef:
Wie is reserve dagk. geworden? Wij zijn na het cobkampioenschap gegaan.

Esther succes hoor!! Heb op je profiel gekeken en je hebt een hele mooie cob! Rij al die NWR's er maar uit!

Orchard Red Elstar (NWR), de dagkampioen van vorig jaar.
Is echt een prachtbeest!