wie brengt z'n welsh ook uit in de sport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:05

xXsaffierXx schreef:
ik heb een ook een welsh pony uitgebracht in de sport
mijn pony heet saffier het is een welsh merrie van 1.29 en ze is 20 jaar
ik heb 1 winstpunt in de B dressuur wat 2 jaar duurde :P
en ik ben toen gelijk gaan springen en heb in het L gesprongen en ik had de punten voor het M maar dat red mijn pony niet
dit jaar is Saffier met mijn bijrijder indoor regiokampioen in het B springen geworden :D
ik heb heel veel prijzen gewonnen met deze superpony:D

http://xx-paardj-xx.hyves.nl/album/39893697/Saffier_L/uqLIEHwq/fotos/579338818/0/e185/#media=48.180275274.9kLw&searchhyver=&respect_1=1&__state__=24
dit is ongeveer 5 jaar geleden

http://xx-paardj-xx.hyves.nl/album/39893697/Saffier_L/uqLIEHwq/fotos/579338818/0/e185/#media=81.546148882.RZJD&searchhyver=&respect_1=1&__state__=83
in het water draven ;)

je moet je foto''s even uploaden, en niet via hyves laten zien ;)
je kan ze nu namelijk ook niet zien, omdat je vriend met jou moet zijn, wil je je profiel kunnen bekijken

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:19

mijn welsh is een afstammeling vab Leunsvelds Lord en ik start er B springen en L2 dressuur (na de kampioenschappen waarschijnlijk M1) ook zijn we op Kootwijk met bestgaande rijpony toen was ze net 5 en werden we 3 :D http://jenniferjanssen.hyves.nl/fotos/296295759/0/4UA8/ ik kan de foto niet uploaden hier startten we nog B vorig jaar in Ottersum

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:51

Ik start ook met mijn 6 Jarige Santos, nakomeling van Anjershof Rocky x Bokkesprong Czardas :D
We zijn net begonnen maar de eerste winstpunten zijn al binnen, zowel met springen als dressuur :D

Afbeelding
Hier op ons eerste BB parcours :)

lovezspekkie

Re: wie brengt z'n welsh ook uit in de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:06

Ik rijd M1 met mijn welshcob pony, het ging niet echt snel voordat ik in de m1 was, maargoed, ik heb nu 3 winstpunten en ik ben blij :D.

dnieuwpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:39

IMGhttp://www.mijnalbum.nl/Foto-HG4YHPGU.jpgIMG

Mijn dochter rijdt inmiddels M1 met Telenie en heeft al 6 winstpunten. helaas wordt ze er te groot voor en staat ze te koop op de Welsh site. Wij zijn op zoek naar een ambitieus ruitertje die ver wilkomen. Telenie is een zeer lieve, betrouwbare, fijne pony. Zij gaat alleen weg naar een particulier die haar dagelijkse training aanbiedt en weidegang s'zomers.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:29

Uhm ik breng verschillende Welshjes uit;

Puck; L dressuur en L-springen onder het zadel en voor de kar B-dressuur en L-vaardigheid
Rachid; niet onder het zadel en voor de kar M-dressuur en Z-vaardighheid
Morgan; L-dresuur onder het zadel en verder nog niks maar ik start pas 1,5 maand :D

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:03

Ik breng een welsh cob uit in de mensport.
Vooral de marathonwedstrijden indoor/outdoor.
Daar kom ik ook goed mee met hem:)

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:02

emjam schreef:
xXsaffierXx schreef:
ik heb een ook een welsh pony uitgebracht in de sport
mijn pony heet saffier het is een welsh merrie van 1.29 en ze is 20 jaar
ik heb 1 winstpunt in de B dressuur wat 2 jaar duurde :P
en ik ben toen gelijk gaan springen en heb in het L gesprongen en ik had de punten voor het M maar dat red mijn pony niet
dit jaar is Saffier met mijn bijrijder indoor regiokampioen in het B springen geworden :D
ik heb heel veel prijzen gewonnen met deze superpony:D

http://xx-paardj-xx.hyves.nl/album/39893697/Saffier_L/uqLIEHwq/fotos/579338818/0/e185/#media=48.180275274.9kLw&searchhyver=&respect_1=1&__state__=24
dit is ongeveer 5 jaar geleden

http://xx-paardj-xx.hyves.nl/album/39893697/Saffier_L/uqLIEHwq/fotos/579338818/0/e185/#media=81.546148882.RZJD&searchhyver=&respect_1=1&__state__=83
in het water draven ;)

je moet je foto''s even uploaden, en niet via hyves laten zien ;)
je kan ze nu namelijk ook niet zien, omdat je vriend met jou moet zijn, wil je je profiel kunnen bekijken

okj zal het even veranderen

dit zijn de foto's
Afbeelding
Afbeelding

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:27

Ik rijd M2 met mijn pony!
heeft iemand hier toevallig ook een Pionier's Casper? :D

escardo:
Afbeelding

dnieuwpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:15

Wat een mooie pony en wat een leuk fimpje zeg! Die pony boft maar om zo lekker in de bossen te kunnen rijden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:19

hoezo boffen?? wij rijden ook elke week in de bossen en pakken af en toe een crosstraining 8-)

dnieuwpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:30

bij ons in de Randstad zijn geen bossen en het strand is jammergenoeg net te ver. Alleen als we buiten de deur wedstrijd hebben, gaan we onder de man over de weg of door het park, maar dan zijn de paden verhard (voor fietsers).

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:25

Wij wonen in een ontzettend prachtige streek. Wij kunnen te paard door bossen en velden wandelen dorpen ver en van hieruit bestaat zelfs de mogelijkheid om via een ruiterpad en andere ideale wegen tot in nederland te gaan.

lovezspekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:46

dnieuwpoort schreef:
bij ons in de Randstad zijn geen bossen en het strand is jammergenoeg net te ver. Alleen als we buiten de deur wedstrijd hebben, gaan we onder de man over de weg of door het park, maar dan zijn de paden verhard (voor fietsers).

tsyaa daar heb ik ook last van, maar ik pak de trailer en dan ga ik naar het bos, of naar het strand, maar dat gebeurd niet zovaak helaas..

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:22

dankjewel!
ja dat is echt fijn ja, vooral voor de paarden een keer iets anders dan in de bak :D

Merlemont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:22

Pony's bij ons gefokt in de sport:

reeds verkocht:

Merlemont D'Artagnan, Hunter Style (springen) Frankrijk
Merlemont Victorious Ronaldo, provinciaal kampioen dressuur beginnelingen (pony is pas 3 jaar oud) te Antwerpen, België
Merlemont Mary Kay, wordt vanaf dit jaar uitgebracht op dressuurwedstrijden, Nederland

Merlemont Aragorn-Flyer: is in mijn bezit, wordt dit jaar uitgebracht onder zadel op welsh shows en oefenjumpingen

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:52

[/quote]
Gelukkig niet idd.

Veel cobs hebben toch meer de bouw van een koudbloedtype. En zoals ik ook al zei, ze kunnen écht wel hoog in de sport komen. Maar ik denk gewoon dat je met een écht sportpony gefokte pony gemakkelijker de oefeningen zult kunnen als met een paard wat door zijn bouw enige belemmeringen heeft om die oefeningen te doen. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat ze de oefeningen niet zouden kunnen leren. Maar dat het met een NWR gemakkelijker zal zijn.

Om maar als voorbeeld afgelopen keuring te noemen, ik denk dat Heidehofs Don Diego veel sneller hogere punten zal krijgen in een dressuurproef als Dynod Young Dragon. (Hoewel ik als ik op één van 2 zou moeten rijden absoluut voor Young Dragon zou kiezen!)[/quote]

een cob kan makkelijk hoog niveau aan alleen moet er meer werk en tijd in besteden worden en daar hebben de ruiters van tegenwoordig geen zin meer in ik zelf rijd een welsh cob in de L2 dressuur en heb afgelopen vrijdag op het welsh event bestgaand gewonnen en in de middag 2 proeven waarvan 1x 1st met 201 punten de zondag erna rijd ik weer een wedstrijd in L2 en rijd alee KWPN eruit en van vrijdag alle NWR ook niet alle cobs zijn geschikt voor de sport maar er zijn er genoeg di het kunnen maar de kans ook niet krijgen om zich te bewijzen

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:45

Ik ben het helemaal met je een Rienne!
Al rijd ik zelf op een NWR :+, Maar ik vond de Cob die de bestgaand gewonnen had op het Welsh event, blijkbaar die van jullie, ondanks de grootte en forsigheid heel lichtvoetig kunnen bewegen ipv van sommige cobs die ook weldegelijk heel zwaar bewegen. Ik vond ook dat de meeste hoger geplaatse pony's op Welsh Event allemaal goedgekeurde/afgekeurde hengsten en afgekeurde ruinen waren. Ik was bij de bestgaand grote maat als hoogstgeplaatste merrie op een 4e plek, en ook met de Finale van de Welsh Cup grote maat was ik de enigste met een merrie, moet ik wel zeggen dat deze merrie alle andere eraf reed door te winnen :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:25

Barbie_Blue schreef:
Al rijd ik zelf op een NWR :+, Maar ik vond de Cob die de bestgaand gewonnen had op het Welsh event, blijkbaar die van jullie, ondanks de grootte en forsigheid heel lichtvoetig kunnen bewegen ipv van sommige cobs die ook weldegelijk heel zwaar bewegen. Ik vond ook dat de meeste hoger geplaatse pony's op Welsh Event allemaal goedgekeurde/afgekeurde hengsten en afgekeurde ruinen waren. Ik was bij de bestgaand grote maat als hoogstgeplaatste merrie op een 4e plek, en ook met de Finale van de Welsh Cup grote maat was ik de enigste met een merrie, moet ik wel zeggen dat deze merrie alle andere eraf reed door te winnen :D

hoi die is idd groot 1.62 hihi :+ op dat moment liep ze heel lichtvoetig ja maar ze kan ook behoorlijk een stampertje zijn haha ;)
thnx voor het compliment

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:08

Hij was idd heel groot, 1.62 en dan tegenover dat kleine B-hengstje Willie Wortel :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

hihi ja das wel een verschil he:D

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:53

Barbie_Blue schreef:

Deze Cob is van ons! Rienne brengt haar uit voor ons. Dankje voor het compliment ze is ook super.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:27

Ik hoop in november met men 4jarige te starten in de wedstrijden. Ze is nu 2 a 3weken onder het zadel en zijn al ver op weg :D
Ik wil haar zowel starten in dressuur als springen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:42

ik ga van de winter waarschijnlijk nog twee NWR welshjes uitbrengen: Bruno 4 jaar ruin (v. Leunsveld's Lord) & Houdringe's Gracia 6 jaar stermerrie (v. Coelenhage's Let's be the best) Beide grote D-pony's

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:51

Ik rijdt ook met mijn Welsh op wedstrijden!
We rijden nu M2 :) en gaan over naar het Z1 :D