[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:23

Wat leuk abba, ik wacht ook op een zippo-veulentje *\%/*

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:04

het spijt me verschrikkelijk maar ik ben het niet met jullie eens als ik over goed bewegen praat dan bedoel ik meer als correct bewegen, maar apart, corecte bewegers genoeg maar ik zoek meer dat in combinatie met bot en kleur us er gewoon niet veel hier.

drummer boy vind ik wel een mooie hengst , maar aftekeningen teveel voor mijn merrie. maar wie weet.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:09

Dat bedoel ik net zoals jij hoor ;), correctie basisbeweging, maar daarnaast wil ik wel wat ruimte in de beweging zien en vooral goed achterhand gebruik, aan een voorhand alleen heb je niets, al komen zn knieen tot zn hoofd.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:47

ik zou gewoon graag actie en technishe gewoon super bewegen, dat zie je niet veel naast de nodige schimmel hengsten dan

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:20

cuneracobs schreef:
het spijt me verschrikkelijk maar ik ben het niet met jullie eens als ik over goed bewegen praat dan bedoel ik meer als correct bewegen, maar apart, corecte bewegers genoeg maar ik zoek meer dat in combinatie met bot en kleur us er gewoon niet veel hier.

drummer boy vind ik wel een mooie hengst , maar aftekeningen teveel voor mijn merrie. maar wie weet.

Ik weet dat je niet van veel wit houdt, en dat is je goed recht. De kans dat je een veulen met royale aftekeningen krijgt is wel aanwezig, maar jaargang 2012 was eerder bescheiden, als overdreven. Dit jaar is er nog niets geboren, maar ik verwacht ( of hoop) op wel een paar opvallend getekende.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:14

De beste bewegingen vond ik altijd onder Vechtzicht's Harmony en (veel van) zijn nakomelingen zitten. Die had het in ieder geval van nature. In Wales zijn de bewegingen voor 90% training en voor 10% aanleg. Spectaculair én correct bewegen is overigens een vrij zeldzame combinatie. Correct zonder spektakel of omgekeerd komt veel vaker voor.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:59

joostvangestel schreef:
De beste bewegingen vond ik altijd onder Vechtzicht's Harmony en (veel van) zijn nakomelingen zitten. Die had het in ieder geval van nature.

En daarom heb ik er nog altijd spijt van dat ik jaren geleden een 2 jarige zoon van Harmony verkocht heb.
En heb ik redelijke verwachtingen van mijn Axel jaarling. Hoop dat de verwachting waar mag worden;)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:51

@superwoman, wanneer is je merrie uitgeteld? Ik eind van deze week, ik word gek van het wachten.... zeker nu je overal foto's van veulens ziet verschijnen.... :D

Om nog even in te vallen op type, beweging en kleur..... moeilijk te vinden, vaak is óf het type niet wat je zoekt, óf de beweging is weer minder.... óf de aftekeningen zijn enorm.... de perfecte moet nog geboren worden :j

Ik hou van kleur, van beweging en liefst niet teveel aftekeningen, maar Zippo heeft ook best veel wit, maar dat neem ik op de koop toe omdat ik de rest van hem wél goed vind.

Boston Bonaparte heeft weer keurig wit en is een mooie palomino, maar ik weet dus dat ik in combinatie met mijn valkmerrie kans heb op cremello of perlino, ik neem dat op de koop toe, want de afstamming en beweging en bouw passen weer heel goed bij Delyth.

Dan heb ik voor mijn sectie A merrie een schimmelhengst (Sandy's Simba) gekozen, met veel bot, type en beweging én een passende afstamming. Daar zou ik dan eventueel in kunnen leveren op mijn kleurtje, maar ja...... er is altijd wel wat toch?

Komende dekseizoen zijn de hengsten ook al uitgezocht voor de sectie A's en dan gaan de dames weer terug naar kleur, bot, beweging én karakter: Twisthoeve's (G) Rhydaman (Joiners Kilkenny x Bolster Editore). Deze hengst heeft met mijn merries een hele goede klik (zie foto's).

Afbeelding
De veulens van 2012 & 2011 op een rijtje :D

Succes met zoeken, valt nog niet mee.....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:12

Abba, dat linker veulen is zo gaaf. Echt een plaatje. Heb je die nog?
Hier twee merries die op alledag lopen. Sikyra en Curtsey. Purdey moet nog een maand.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:20

je hebt altijd aparte dieren Abba!
Ik begin nu toch wel ook erg nieuwsgierig worden nu ik overal veulentjes zie! hier over de 340 dagen dus het mag gaan komen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:23

Beyonce laat je lekker wachten he?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:30

nogal ja haha, maar ze heeft ook nog niet teveel last denk ik. ah komt ooit wel een keer (denk ik ;))

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:20

Abba, die van mij zijn op 10 en 15 mei uitgerekend, waarbij het zippoveulen de eerste zou moeten zijn.

Maandag had ze duidelijk weeen en haar uier is behoorlijk vol. Ook der banden zijn slap.
Die ander lijkt nog rustig. wel slappe banden, maar die heeft zij altijd al vroeg.
Ik vind het vooral spannend of het weer goed gaat. Ben bang dat ik het mis. Natuurlijk ook wel benieuwd hoe het veulen zal zijn, maar mijn eerste "stress" gaat uit naar een "makkelijke en goede" bevalling met een gezond veulen.
Camera hangt, dus ben regelmatig aan het spieken :P

Kan me voorstellen dat jij nu helemaal zit te springen met nog maar 1 week volgens de kalender.Succes!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:54

Mijn nieuwe Welsh A merrie verwacht ook een veulentje. Zij is 5 mei uitgerekend. Wordt nu echt spannend!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:08

Van wie is ze drachtig Sunnymay? Wordt Bambi ook gedekt dit jaar?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:19

Ze is drachtig van MOARZICHTS SEBASTIAAN. Haar uier is al aardig aan het vullen, maar ja, dat wil niks zeggen. Zo kunnen ze je nog 3 weken voor de gek houden.

Of Bambi gedekt wordt... Ik twijfel nog. Ik weet ook niet zo heel goed door welke hengst ik haar zou willen laten dekken. Zowieso één met lengte en bot. En er mag van mij wat meer beweging in. Look heeft ze voldoende.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:12

@ Cemlys, ik zou langzaam gék worden, maar sommigen zeggen dat ze 343 dagen dragen dus nog heel even geduld :D

@ Superwoman, ik ben zo benieuwd naar Zippo's veulens dus mocht het vroeg komen, graag veel foto's :j

@ Sunnymay, benieuwd naar je veulen. Mooie hengst!

Verder bedankt voor de complimentjes en ja... gelukkig heb ik de linkse nog :D

Onze Memory (Twisthoeve's (G) Rhydaman x PK's Ceridwen Mabel) wordt nu 2 jaar en ook daarvoor ben ik nu al heel erg serieus naar een goede hengst aan het zoeken. Volgend jaar hoop ik dat ik haar bij een mooie vos of bruine kan zetten, met veel beweging (heeft ze zelf ook dus dat wordt dan bevestigd) en goed bot (super veel bot hoeft niet, ik hou niet van trekpaarden :D ). Heb al een paar kandidaten in gedachten!

Ik ga haar dit jaar weer een paar keer showen en we beginnen op 19 mei in Diepenbeeck (België) nu hopen dat het winterhaar wat sneller verdwijnt!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:35

Dank je Abba, ik ben ook erg benieuwd!
Mooie hengst en hopelijk een goede match bij haar

Winterhaar schiet gewoon niet op. Ik heb me afgemeld met mijn jaarling voor de Young Stock. Helaas... Maar denk dat velen het probleem hebben.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:40

Moet me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar zou Bambi ook geen goede match zijn voor Twisthoeve's Rhydaman?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:08

Tuurlijk mag je je er mee bemoeien.
Ik ben zelf nog niet heel goed thuis in de A fokwereld.
Dus ik sta zeker open voor ideeen.
Wat zou jou beredenatie zijn voor deze hengst op Bambi?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:36

Hier gelukkig 241 dagen al.
Hier prima in het haar. Niet helemaal zomervwcht maar wel goed om te showen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:40

Je wilt lengte en beweging, dat heeft hij. Sowieso een top karakter, iets wat ik zelf belangrijk vind. En je wilt 'looks' behouden, dat is natuurlijk een breed begrip. Maar wat ik zo mooi vind aan Bambi is haar mooie koppie, kleine oortjes en mooi oog. Dat is zelf iets waar ik bij Rhydaman voor gevallen ben. En ook ik zocht beweging en lengte, geen holle rug, karakter en behoud van een mooi klein koppie.
Ik kreeg een superbewegend, lief, ondernemend hengstveulen met een klein sprekend koppie. In mijn profiel vind je foto's en een link naar een filmpje van hem.
Dit is hij nu (paar maanden geleden);
Afbeelding

Afbeelding

Dit was hij toen hij een maand oud was;
Afbeelding

Afbeelding

Hij is dus een halfbroertje van Memory van Abba en Rhydaman is nu in het bezit van FrieseMenner.
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 21-04-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:41

@Cemlys, ben zo benieuwd naar je kleine Hot Gossip!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:53

Cemlys schreef:
Hier gelukkig 241 dagen al.
Hier prima in het haar. Niet helemaal zomervwcht maar wel goed om te showen

341 denk ik?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:56

Ja klopt melanie.

Diane jij niet alleen. Ben benieuwd wann ze het eindelijk laat zien