[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:07

Rivendell schreef:
Even een vraagje.
Mijn oude merrie Curtsey wordt erg mager door het veulen. Normaal haal ik ze niet uit lkaar maar laat ik de merrie zelf spenen. In dit geval gaat dat niet lukken, want de merrie trekt het niet.
Ik kan ze hier niet uit lkaar halen, omdat alles is afgezet met draad en het veulen er zo doorheen zal gaan.
1 van de twee op stal is ook geen optie. De merrie moet op het gras bliujven en een veulen alleen op stal is ook niets.
Is er iemand in de buurt van AMsterdam die voor een paar weken een plekje heeft voor een merrieveulen?

Ze is van harte welkom, helaas woon ik niet in de buurt van Amsterdam.

Rivendell

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:22

Waar zit jij dadabo? Moet wel een beetje in de buurt zijn ivm transport

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:30

Caesar schreef:
Bedankt! Ze is vanaf 20 juli bij mij en dit is haar tweede uitje. Ben heel gek met haar, qua karakter maar ook qua uitstraling.

Denk dat ik deze foto inderdaad ga bestellen. Ze staat er mooi op, oortjes er lekker op.
Twijfel alleen of ik hem digitaal of op groter formaat wil laten afdrukken.

LS; heb jou niet gezien. Was je er pas in de middag? Leuke foto's van je ruiter en je pony. Wij gaan deze winter rustig aan beginnen.

Ik was er om 11 uur al, maar pony had ik pas uit de trailer vlak voor we de ring in moesten en dat was kwart over 1. :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:33

Caesar schreef:
Bellarose schreef:
Jaaa ik heb jou ook gezien Lisan! Had graag nog een praatje gemaakt maar we hadden smiddags nog een druk schema, dus ben bijna direct na mijn rubrieken vertrokken. Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!! :)

Zag je inderdaad nog voor de ring, maar toen was je druk met nummers wisselen en daarna heb ik je niet meer gezien. Dat kan dus kloppen :D

[ Afbeelding ]
Deze foto staat o.a. al online bij Vivian Hesen.

Ze staat er mooi op hoor! Goed gedaan.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:37

Rivendell schreef:
Waar zit jij dadabo? Moet wel een beetje in de buurt zijn ivm transport

Ik zit in Emmen...dat is niet echt naast de deur.
Maar als je verder niets kan vinden, ik heb hier 3 lieve merries die graag "moederen".

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:14

Dat is vrij ver weg ja :)
Liefst iets in de buurt, omdat het toch maar voor een paar weken is.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:42

Ik heb hier eventueel wel een plekje in de wei bij mijn Haflingermerrie. Maar ik weet niet of mijn opa het goed vindt, het is zijn land.
Maar ook hier naartoe is het een uur rijden..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:59

Hier zijn vandaag de veulens gechipt. Ook weer achter de rug:)
Nu nog een hengstveulen zien te verkopen.
Dylan gaat vrijdag naar zijn nieuwe huisje.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:51

En al een plekje gevonden voor merrie en veulen?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:09

Nee probleem is opgelost :)
Curtsey heeft nu een deken op tegen.de regen en veulen durft al een dag niet meer te.drinken haha

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:22

Hier is het eerste veulen van dit jaar gespeend en op weg naar zijn nieuwe baasje. Moeders gaat volgende week ook weg, na 6 jaar bij ons geweest te zijn.Naar een fokker die al jaren een dochter van HySociety wil en nu zijn kans kreeg en waarnam. Caitlin, een pony die veel voor ons betekent heeft, en waar we een prachtige dochter van overgehouden hebben.En volle zus Jobke. Het was altijd een mooi koppel in onze wei, de top lijkt smaller te worden, maar de basis niet!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 06:22

Wij halen zometeen ook een veulen op en dan over 2 weken nog een. Dus ook spenen binnekort. En dringend met de stallen bezig want het gras en mooie weer worden schaars denk kk vanaf nu.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:06

Hier komt morgen ook onze nieuwe aanwinst *\o/*
Vandaag de stal klaar gemaakt en weide onderhouden, niet simpel met een pijnlijke pols -O-

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:46

Hier vandaag het eerste veulen naar een nieuw huis, en over 2 weken vetrek Dakira naar Duitsland.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:30

dadabo schreef:
Hier vandaag het eerste veulen naar een nieuw huis, en over 2 weken vetrek Dakira naar Duitsland.

Ik denk dat er in Duitsland meer Willie Wortels zijn dan in ons eigen land 8-) :(

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:37

Ik sta voor een dilemma. Vorig jaar verkochten we 2 veulens aan een oudere man voor zijn kleindochter.
Deze 2 hebben het fantastisch gedaan, maar voor een klein kind nog net wat te veel mans. Die man wil ze nu inruilen tegen Viola, die onlangs ster geworden is en nu zadelmak wordt gemaakt. Daar hadden we niet op gerekend, ik bedoel om die weg te doen. Maar daar staat tegenover dat ik de 2 jaarlingen best graag terug zou willen. Nu Caitlin weggaat hebben we nog maar 2 Hy-Society dochters over. Aan de andere kant, dat jaarling van Jobke is wel een kanjer en zouden we die terug hebben, kunnen we daar ook mee verder.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:50

ter illustratie:
Zomerdijks Lilly
Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:54

en Zomerdijks Joy of Drummer, zo genoemd omdat we zo blij met het eerste veulen van Drummer Boy waren ( en we net een merrieveulen kwijt waren geraakt op 1 dag)
Afbeelding

Afbeelding

samen
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:36

Dan verkoop je haar toch niet en deze terugkopen eventueel? tenminste dat zou ik doen.Net beleerde pony is ook maar de vraag of een kind daar gelijk plezier aan beleefd. Hangt er ook een beetje vanaf wat jullie plannen met viola waren. Dan nog een beleerde stermerrie ruilen voor 2 jaarlingen, zou ik denk ik nog eens goed over moeten nadenken. of de jaarlingen moeten het echt waard zijn, maar zoiets kun je alleen zelf beslissen.

Hier is het eerste veulen aangekomen, ontzettend fijn mak diertje. Paar uur later mijn eigen gefokte veulen erbij gezet, met moeders in het weitje ernaast, en helemaal leuk om te zien, ze wijken niet van mekaars zijde, kijkt niet op of om naar moeder. die heeft het er ook niet zo moeilijk mee heb ik de indruk.
eind september komt er nog eentje en dan hebben we een leuk opfokgroepje.

Hebben jullie dit nog meegemaakt? een van mn merries zaterdag neus en mond ontstoken, erg rood, pussige wonden, net alsof het erg verbrand is. gister bij de andere merrie ook hier en daar wat gelig vocht op de neus. collega naar laten kijken, die denkt dat het door het erg natte lange gras komt?
nu antibiotica spuiten en zalf erop en kijken of het hiermee beter wordt. Ik zie alleen maar gras staan, geen andere plantjes of derg die een lichtgevoeligheidsreactie kunnen veroorzaken. Heel apart

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:54

Hm, iemand op bokt wiens paard/pony het ook had, maar heb geen stipje in het topic gezet. Even zoeken levert misschien wat op?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:44

Jenny, ik zou het gewoon doen.
Twee jaarlingen terug die je graag wilt voor een merrie die nog praktisch niks kent.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:44

Cemlys schreef:
Hebben jullie dit nog meegemaakt? een van mn merries zaterdag neus en mond ontstoken, erg rood, pussige wonden, net alsof het erg verbrand is. gister bij de andere merrie ook hier en daar wat gelig vocht op de neus. collega naar laten kijken, die denkt dat het door het erg natte lange gras komt?
nu antibiotica spuiten en zalf erop en kijken of het hiermee beter wordt. Ik zie alleen maar gras staan, geen andere plantjes of derg die een lichtgevoeligheidsreactie kunnen veroorzaken. Heel apart

Ik denk ook dat het door lang nat gras komt en vaak in combinatie met zon...
Wij hebben n merrie gehad (vos) met zeer veel wit,zij had dit ook rond deze tijd...korsten en onder de korsten komt pus vandaan,ze vond hetniet zó fijn als ik het schoon maakte.
Ik hield het altijd zeer vet met uierzalf van die ouderwetse uit die oranje/gele ijzeren potten.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:49

vivana@ je kon weleens gelijk hebben, hier ook weleens geconstateerd. Idd vooral ponies met veel wit, en niet zelden maar eenmalig. Sudocreme helpt , maar het trekt ook vanzelf weer weg. insmeren is ook pijnlijk, maar verzacht daarna uiteraard wel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:45

Insmeren vond ze vandaag wel fijn, ik doe er morgen even hydrocortiderm op in combi met een vettige zalf. de hydrocortiderm gaat dan de ontstekingsreactie tegen en vooral de jeuk. de andere merrie die bij haar loopt had vandaag ook een flinke plek. ph van dauw is vaak heel zuur, in combi met zon brandt dat,maar nog nooit rond deze tijd gezien eigelijk

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:26

Ik zie het.normaal ook alleen in het voorjaar. Toen hadden
ze het bij mij ook. Nu niet en ze hebben.bijna.allemaal een roze neus. Die hebben wel meer risico er op.