Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RanjaRietje schreef:Jaydee_WP schreef:Is het al bekend wanneer de hengstenkeuring volgend jaar is? Ik had al even gezocht maar kon het nog nergens vinden. Ivm vrij houden op het werk..
Ja die is op 9 en 10 februari
Dustinlover schreef:Lees hier nog steeds mee, maar zelf eigenlijk een beetje "gestopt" met de welsh fokkerij qua stamboek. Moet eerlijk bekennen dat ik het stamboek zelf minder leuk vind dan bij de mini's bijvoorbeeld waar bijna iedereen voor elkaar klaar staat, maar ook als ik naar de afgelopen chk kijk heb ik mij vaak niet kunnen vinden in plaatsingen of welke door gingen. Dus heb zelf besloten lekker te fokken wat ik leuk/mooi vind.
Waarschijnlijk word mijn oudere fokmerrie vrijdag ingeslapen en dan blijven er 2 dochters van haar over van 0 en 1 jaar dus dat duurt nog even voor ik daar mee verder kan
Caesar schreef:Ik vind de discussie op type altijd een beetje een dooddoener. Ik denk dat de fokkers die in het ene type (Type A) zitten, heel goed weten dat ze in de ring moeten toegeven op het andere type (Type B). En dat ligt niet zozeer aan het type, maar wel aan de correctheid van bouw (bovenlijn/croupe) en de presentatie (beweging).
Feit is ook dat het andere type (B) voornamelijk gepresenteerd wordt door ervaren en doorgewinterde fokkers. Die pony's staan er de meeste gevallen buitengewoon op. Vaak zijn dat ook nog eens fokkers die pony's klaar maken voor andere eigenaren en die hun pony's ook echt trainen in het voorbrengen.
Het gaat erom, en Fotografie91 geeft dat al een beetje aan, is of je mee kunt komen qua predicaten. En mijn inziens is daar zeker ruimte voor het type A. Type A kan ook gewoon een rubriek winnen, een keurpredicaat krijgen of een kampioenschap halen.
Truselientje heeft ook een punt waar ik me in kan vinden; aandacht voor bot (wat een luciferhoutjes onder de jaargang veulens), rasbehoud en in mijn ogen mag stokmaat daar ook bij. Want wat een kastelen lopen er tegenwoordig rond! Maar goed, daar komen ze vanzelf op terug hoorNog even geduld. Want zoveel hengsten met écht bot zijn er in Type B ook niet meer.
@Fotografie; succes met al je voorbereidingen! Alleen dat is al een feestje!
@Rowan; sterkte! Zulke dingen zijn nooit leuk en zeker niet op haar leeftijd. Gelukkig heb je nog 2 dametjes voor de toekomst.