uryanne schreef:Mijn opmerkingen over de foto's zijn ook pure jaloezie hoor... Geef ik gelijk toe;) Ik ben een hele slechte fotograaf. Eigenlijk zou ik ook de moeite moeten nemen om eerst te wassen en te poetsen...
Maar ja, laat ze maar lekker buiten lopen...
Daarom staan ze bij mij ook meestal als varken op de foto. Ik ben te lui om te poetsen

Cemlys schreef:Wie heeft ervaring met een hengst bij een klein aantal merries (2-3, waarvan ook een veulen erbij). hengst heeft altijd in groep gelopen, tot dit jaar op het land, met langs beide kanten van zn land merries en veulens en een draadje ertussen. Hij had min of meer altijd een merrie waar die dagelijks naast stond, en de veulen die vond hij (door het draadje heen ook altijd leuk), in mijn ogen dus een hengst met goede manieren. Hoop alleen dat dat ook zo is, als het draadje weg is.
Voor een hengst die nog nooit gedekt heeft, dek ik de eerste merrie altijd uit de hand. Liefst de volgende dag ook nog. Dan met die merrie het land op. Wachten tot de volgende hengstig is en die erbij in het land etc.
Het hangt wel een beetje af van de felheid van de hengst en de tolerantie van de merries. Ik zet ze iig nooit samen als er niet minstens 1 hengstig is. Zo heeft hij gelijk wat te doen.