[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:31

uryanne schreef:
Mijn opmerkingen over de foto's zijn ook pure jaloezie hoor... Geef ik gelijk toe;) Ik ben een hele slechte fotograaf. Eigenlijk zou ik ook de moeite moeten nemen om eerst te wassen en te poetsen...
Maar ja, laat ze maar lekker buiten lopen...

Daarom staan ze bij mij ook meestal als varken op de foto. Ik ben te lui om te poetsen :)

Cemlys schreef:
Wie heeft ervaring met een hengst bij een klein aantal merries (2-3, waarvan ook een veulen erbij). hengst heeft altijd in groep gelopen, tot dit jaar op het land, met langs beide kanten van zn land merries en veulens en een draadje ertussen. Hij had min of meer altijd een merrie waar die dagelijks naast stond, en de veulen die vond hij (door het draadje heen ook altijd leuk), in mijn ogen dus een hengst met goede manieren. Hoop alleen dat dat ook zo is, als het draadje weg is ;).

Voor een hengst die nog nooit gedekt heeft, dek ik de eerste merrie altijd uit de hand. Liefst de volgende dag ook nog. Dan met die merrie het land op. Wachten tot de volgende hengstig is en die erbij in het land etc.
Het hangt wel een beetje af van de felheid van de hengst en de tolerantie van de merries. Ik zet ze iig nooit samen als er niet minstens 1 hengstig is. Zo heeft hij gelijk wat te doen.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:39

dat wou ik idd ook doen, merrie die hengstig is erbij, aan de hand en kijken hoe het gaat. enige nadeel is dat er geen stal bij het land is, dus zal toch erna erbij doen zijn.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:47

Over het fotograferen, persoonlijk vind ik het erg mooi om gewoon ponies in hun natuurlijke staat en omgeving erop te zetten, maar ik kan helemaal onder de indruk zijn van een kwaliteitsfoto, en als die ook nog artistiekiteit uitstraalt, geniet ik nog meer. Op een foto mag je een pony ( of paard) wel op zijn voordeligst laten uitkomen, maar foutjes, of erger: gebreken, wegwerken vind ik not done. Foto's zoals Nickle ze maakt, ja daar ben ik jaloers op. En ik ben van mening dat hij zijn ponies fotografeert zoals ze zijn.
Van Willie Wortel zijn meerdere shoots gemaakt en dan worden er heus wel trucjes toegepast, maar niet veel anders dan wat meer glans te krijgen, waardoor een plaatje zoveel meer spreekt.Omdat er copyright op die foto's zit kan ik ze niet plaatsen, maar anders zou ik graag het verschil laten zien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:01

Volgens mij mag je ze wel plaatsen als je.suidelijk vermeld wie ze gemaakt heeft.
Jenny ga trouwens vanavond bij een deutz kijken boor mooie prijs.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:17

Ik kan niet voor andere fotografen spreken, maar ik heb het met je eens dat het wegwerken van gebreken en foutjes inderdaad not done.. Want je probeert altijd een pony (of paard) zo goed mogelijk op de foto te zetten, maar je kunt een pony (of paard) niet beter maken dan dat hij/zij is.

Ieder paard heeft schoonheidsfoutjes en het perfecte paard moet nog steeds geboren worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:05

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:24

Waarvoor scheer je zo'n pony eigenlijk om hem vervolgens onder een deken te moeten zetten?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:28

Pony stond al onder deken (om de vacht wat dun te houden), maar heeft de hele winter tot nu buitengelopen, ik heb een klein lijntje onder de hals weggeschoren, voor de rest is hij ongeschoren. Hij gaat straks aan het werk en ik vind dit gewoon fijner werken. Daarom dus.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:22

Hij is zo leuk Ines. Ben heel benieuwd om hem in het echt te zien.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:54

Rivendell schreef:
Volgens mij mag je ze wel plaatsen als je.suidelijk vermeld wie ze gemaakt heeft.
Jenny ga trouwens vanavond bij een deutz kijken boor mooie prijs.

Ik heb van een fotograaf uitdrukkelijk geen toestemming om ze te plaatsen, omdat zij ze ook voor commercieele doeleinden gebruikt. Wie weet zien we Willie Wortel wel een keer op een billboard ofzo. :D Maar nee, dan moet ik dat maar niet doen. Overigens hebben die foto's al een keer op Bokt gestaan in een speciaal topic.
En verder heb ik nog wel wat leuks, maar ben er gewoon voorzichtig mee. Wat je eenmaal plaatst kun je niet meer verwijderen en een fotograaf staat altijd in zijn recht als het over copyright gaat.Terecht!

Heb je trouwens een tractor gekocht? Ik weet nog een goed werkende cyclomaaier ik dacht 165 en eventueel een kleine schudder te staan.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:58

Cemlys schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=8z5Celt9iNA
en Deano is ook weer terug uit de opfok. Vanmorgen voor het eerst even los op de nieuwe stal. Blijft een maf ding :)

Hee, dat is wel een leuk filmpje, maar als pony liefhebber wil ik geen wandelende deken :brr: zien, maar full body dier :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:11

haha die komt nog ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:34

Jenny de trekker hebben we, een 40 pk deutz. Svhudder en hark zoek ik nog.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:14

Foto's mooier maken dan ze zijn. Meestal valt het ook nog een keer extra op. Ik ken al zoveel foto's waarbij de onderlijn van de hals gecorrigeerd is. Als er van zo'n dier dan alleen maar gecorrigeerde foto's zijn, stel ik dan ernstige vragen bij de echte halsvorm. Verder kan ik me wel voorstellen dat er storende achtergronden worden weggewerkt, maar dat is heel wat anders. Het wordt trouwens tijd dat we eens uit de sneeuwrommel komen, ik ben niet uit Finland verhuisd om hier dan ook maar tot in April in die zooi te zitten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:04

Het bewerken zoals je soms ziet gebeuren is schandalig.
Ik ben een luie fotograaf, doe zeer weinig aan foto's. Een foto moet gewoon goed uit de camera komen.

En het liefst zet ik eigenlijk pony's in vrijheid op de foto.
Gewoon zoals ze zijn.

Bijvoorbeeld gisterochtend toen ik langswandelde. (Excuus voor de kwaliteit, even via FB hierop gezet, dat kost kwaliteit..)
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:48

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:51

joostvangestel schreef:
Foto's mooier maken dan ze zijn. Meestal valt het ook nog een keer extra op. Ik ken al zoveel foto's waarbij de onderlijn van de hals gecorrigeerd is. Als er van zo'n dier dan alleen maar gecorrigeerde foto's zijn, stel ik dan ernstige vragen bij de echte halsvorm. Verder kan ik me wel voorstellen dat er storende achtergronden worden weggewerkt, maar dat is heel wat anders. Het wordt trouwens tijd dat we eens uit de sneeuwrommel komen, ik ben niet uit Finland verhuisd om hier dan ook maar tot in April in die zooi te zitten.

In Nederland hebben we eerst nog Maart hoor! En dan zijn we al weer een heel stuk verder.... Al herinner ik me dat het flink sneeuwde op de avond dat onze zwager jarig was, een jaartje of 7 geleden, 13april. Dus wie weet?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:40

Regtur: ik kan me nog 10 centimeter sneeuw op moederdag herinneren, dus in het noorden zijn ze nog lang het bos niet uit ;)

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:50

Persoonlijk maak ik ook redelijk wat foto's . Ook voor klanten. Het "bewerken" van een pony moet niet nodig zijn, het is juist de kunst om de pony zo te fotograveren dat zijn minpunten het minst opvallen. Dit geeft niet altijd het eerlijkste beeld en toch is de foto dan niet bewerkt. Door een pony anders op te stellen kan hij compleet anders lijken op een foto.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:05

richards lady pepper afgelopen donderdag...ben ze aan het klaarmaken voor het nieuwe showseizoen.
ze word met de jaren mooier.

Afbeelding

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:43

*\o/* Ik ben zo blij! *\o/*
Ondanks dat de merrie vrij slank is, groeide haar buik toch stilletjes aan een beetje en gisteren heb ik duidelijk een veulen zien bewegen! Laatste tijd wel vaker twijfels, soms leek ze drachtig en even later helemaal niet meer. Maar nu ik het veulen heb zien bewegen kan het toch niet meer missen.
Hier hebben ze allemaal de lente al in de kop, veulen schijnbaar toch ook. Arme merrie :=

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:58

truselientje@, die vreugdesprongetjes kan ik ook maken. Ondanks dat we veulens genoeg krijgen,ben ik blij dat Viola nu ook drachtig blijkt. Het wordt weer een latertje, maar de enige bij ons van Pure Gold. Een hengst die we verkocht hebben, omdat we dachten dat hij niet bevruchtte notabene.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:09

Ja.. als de zon begint te schijnen en jullie beginnen over veulentjes, dan wil ik ook een veulentje.. maar 2013 is een veulenloos jaar voor ons, dus kom maar op met die lente, dan kan merrielief weer naar de hengst.

Heb al wel met 3 fokkers een afspraak staan voor kraamvisite, haha, dus ga toch mee genieten

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:21

Tja, dat voorjaar ;)

Als fokker wil je natuurlijk niets liever dan 'het zien dartelen in de wei', maar toch ben ik blij dat ook voor mij 2013 een veulenloos jaar is. Sprak afgelopen weekend ook nog 3 fokkers.
Alledrie hebben ze de hengstveulens nog te koop. En dat zijn geen 'mislukkingen'.

1 van die fokkers heeft ook nog 2 2- jarige hengsten een schimmel en een palomino. Iemand nog interesse?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:23

Ik heb nog wel een veulen op komst ... maar heb ook net 2 merries verkocht ... een jaarling en een 2 jarige ...