[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:21

sunnymay heb jij ook de Tandenfee?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:21

regtur schreef:
[ Afbeelding ]
Deze hadden we ook kunnen kiezen, maar die is zo klein, iets over de meter. Maar wel heel erg mooi.

Dit is trouwens een dochter van Rivendell's End of Innocence, volle zus van Hy Fidelity.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:49

Ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met de tandenfee. Bij mij komt Daan Staller, hij is zowel dierenarts als tandarts. Hij zou perfect kunnen adviseren of verdoven wel of niet slim/goed is.

Ik zelf zou denk ik voor niet verdoven gaan en de tandarts indien mogelijk uitstellen tot na de bevalling. Maar dat moet dan wel kunnen natuurlijk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:04

thea1978 schreef:
Ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met de tandenfee.

Hoezo dat? Graag via pb. Ik heb haar al jaren en gaat altijd super.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:14

Hey, boktnaam veranderd?

Edit; bij mij komt altijd Xandra vd Klis, maar weet niet of zij alleen in deze omgeving komt. Super ervaringen mee, altijd heel lief voor de pony's, veel kennis, veel geduld en niet duur. En duidelijke uitleg over het gebit van mijn pony's. Kortom, erg tevreden over.
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 10-02-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:18

Diane_Basje schreef:
Hey, boktnaam veranderd?

Ja werd tijd :D
Had de oude al sinds 2002 en vind dit nu mooier.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:21

+:)+

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:13

Het word uiteindelijk toch een alter-ego ;)

Dayenne30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:21

Rivendell schreef:
@Dayenne: wat is de afstamming van de merrie?

Hoi Rivendell, even haar papieren erbij gepakt. Haar vader is Roetsenest Hedin, vooral Revel wat ik begrijp.
Haar moeder is Double P's Birdy, zit bowdler bloed in.
Heb ergens gelezen op bokt dat Bowdler wat schuwer zijn...weet niet of dat klopt.

Dayenne30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:28

FrieseMenner schreef:
Lijkt me niet per definitie rasgebonden maar uiteraard zal het ene ras makkelijker zijn dan het andere. Ook zal het ongetwijfeld te maken kunnen hebben met de bloedvoering dat ze meer aanleg heeft voor schuw gedrag. Wel denk ik dat elke pony in principe mak te krijgen is! Veel aandacht geven en rustig uitbouwen lijkt me het verstandigst. Ik denk dat er wel wat leuks van te maken valt, ziet eruit als een leuk,mooi dier!

Thanks, heb totaal nog geen kaas gegeten van Welsh A ponies. Dus heel eerlijk was zij een impuls aankoop toen onze KWPNer die we in bruikleen hadden weg ging. Ons shetje stond alleen en zochten met spoed een maatje. Wel wilde ik een maatje meer dan de shet maar niet te groot. En moest het wel net als de shet een sobere pony zijn, de shet werd erg dik bij de KWPNer met voeren. Werd eigenlijk, beetje stom in een oogopslag verliefd hi hi. Ze komt wel van een eerlijke fokker (mijn inziens) en ze is nooit op de keuring geweest. Dit wil ik wel graag gaan doen, mits ik haar dus in de hand krijg.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:53

Dayenne30 @ Zomerdijks Charlotte was ook een pony met Bowdler bloed. Zij was van DoubleP s Bryan en vanaf haar eerste ademtocht schuw. Op het laatst kon ik haar wel pakken, mits er een hek, draad of later zelfs maar een simpel strotouwtje tussen ons zat. Heel frappant was dit hetzelfde met diverse van haar voorouders,want ik heb dit euvel wel besproken met die fokkers/eigenaren, maar alle kinderen die wij uit haar gefokt hebben waren superlief. Je zult dus heel veel tijd en geduld met deze pony moeten hebben, dan wordt het wel beter. Ik zal eens kijken of ik nog een foto vanhaar heb. We hebben haar verkocht toen ze 12 jaar was.
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:57

Afbeelding
Kleinzoon van Charlotte, Zomerdijks Ferro, Zomerdijks Willie Wortel de vader.
We hebben het nog zolang volgehouden met Charlotte omdat zij en haar hele nafok ongelooflijk konden bewegen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:16

Een dochter en kleindochter van Charlotte, de bruinroan is dezelfde merrie die op de foto met de 3 ponies staat, een pagina eerder.
Afbeelding

Afbeelding
de linker pony

Afbeelding

Dayenne30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:43

Goh jeetje Regtur wordt toch mijn vermoeden bevestigd. Ze heeft heel haar leven bij deze lieve mensen gestaan en bij ons is ook nooit iets lelijks tegen haar gedaan. Vandaag wilde wij haar verhuizen naar stal en ben ik bijna verongelukt. Ze raakt zo in paniek dat ze over je heen wilt als het moet.Begin langzaam de moed te verliezen omdat ik ook 2 kinderen heb die graag met de shetlander knuffelen. Ze kan ook na mijn mening erg goed bewegen! Maar ik denk dat ze beter af is ergens anders.....ze is zo bang!!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:48

Staat Ceulan Cariadog nog in NL en staat hij nog ter dekking? De site waarop hij te vinden is is erg gedateerd volgens mij en ik hoor zelden iets over die hengst. En hoe zijn zijn nakomelingen? En staat Vechtzicht's Cymro Bach nog in Putten?

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:22

Mijn Nena is een een kleindochter van Ceulan Cariadog, en dochter van Shamrock the Cool Colonell.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:38

Diana-basje Cariadog staat op stal Shamrock en ook ter dekking

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:18

Rivendell schreef:
thea1978 schreef:
Ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met de tandenfee.

Hoezo dat? Graag via pb. Ik heb haar al jaren en gaat altijd super.

Ik heb idd ook tandenfee. Bij komt ze ook al jaren! En nooit problemen. Altijd super!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:22

Dayenne30: Echt vervelend voor je. Kan me heel goed voorstellen dat je verliefd werd op deze pony. Het oog doet echt wat. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je aan je kinderen denkt. Daar heb ik mijn welshjes ook op uitgezocht. Puur karakter en eerlijkheid. Succes met je beslissing.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:42

Ik denk ook dat als ik een goede ervaring had gehad ik haar ook prima had gevonden hoor. Maar tja zo werkt het vaak je maakt je besluit op basis van je opgedane ervaringen.

@Dayenne30: Het is idd een super mooie welsh. Zou hem zo op stal willen als ik een box over had hahaha. Heel veel succes met je beslissing.

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:09

Dayenne30:

ik herken het probleem. ik heb hier hetzelfde probleem met 1 van mijn eigen fokproducten. Overigens geen Welsh, maar een volbloed Arabier.
Vanaf de geboorte totaal hopeloos om erbij te komen. Ze is nu 11 jaar en ik moet eerlijk bekennen dat ik het na 11 jaar dag-in-dag-uit proberen echt spuugzat ben. Een halster is al een drama om aan te doen, laat staan een deken opleggen. Totale paniek, met alles.
Zelfs stappen aan de hand kan de merrie van het ene op het andere moment doen omslaan als een blad aan een boom en gaat ze zomaar uit het niets omhoog en laat zich achterover vallen. Niet leuk meer. Ik overweeg om met haar te stoppen, hoewel dus zelf gefokt heb ik nu wel sterk de neiging om haar binnenkort te laten inslapen. Bovendien herken ik wat jij schrijft; ik heb ook 2 kleine kinderen lopen en dat is onverantwoord.

Ik heb de indruk dat het gezegde ''hoe ouder hoe gekker'' bij mijn merrie zeer zeker klopt. }>

Een zadel erop heb ik nooit geprobeerd; als een dier aan de hand al zo onbetrouwbaar is en continue in paniek raakt, dan is het gewoon gekkenwerk om erop te gaan.
Ik weet dus uit 11 jaar ervaring met dit dier dat sommige paarden gewoon echt niet kunnen veranderen in hun gedrag. Je stopt er je tijd, liefde en voer in, maar eigenlijk krijg je er helemaal niets voor terug. (veredelde grasmaaier dus). En dan maakt het formaat ook niet uit, of je nu een sectie A hebt of een volbloed, het blijft enorm frustrerend als je gewoon geen enkele vooruitgang boekt.

Heel veel succes met je beslissing!

Dayenne30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:15

Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels Babeth op bokt te koop gezet. Mij en mijn man gaat het gewoon echt niet lukken om haar in ieder geval veilig bij de kinderen te zetten. Als ze dat maar kon mocht ze blijven..de shet hebben ze werk genoeg aan de viezerik met poetsen hi hi. Ik heb een oude schoolvriendin die morgen voor de 2de keer komt om haar te bekijken. Die ziet er wel een leuk project in en is ook voor haar looks gevallen. Ik ben heel open en eerlijk geweest over haar karakter. Stiekem hoop ik wel dat zij het aandurft want dan weet ik dat ze het voorlopig goed heeft.....

Ik heb ook nog even overwogen om een veulen uit haar te fokken. Maar heeeeel snel weer vanaf gestapt. Als we er dan bij moeten als het niet goed gaat...
Zou het liefst een wels a terug willen, dan wel een oudere brave hi hi!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:31

Dayenne30 schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels Babeth op bokt te koop gezet. Mij en mijn man gaat het gewoon echt niet lukken om haar in ieder geval veilig bij de kinderen te zetten. Als ze dat maar kon mocht ze blijven..de shet hebben ze werk genoeg aan de viezerik met poetsen hi hi. Ik heb een oude schoolvriendin die morgen voor de 2de keer komt om haar te bekijken. Die ziet er wel een leuk project in en is ook voor haar looks gevallen. Ik ben heel open en eerlijk geweest over haar karakter. Stiekem hoop ik wel dat zij het aandurft want dan weet ik dat ze het voorlopig goed heeft.....

Ik heb ook nog even overwogen om een veulen uit haar te fokken. Maar heeeeel snel weer vanaf gestapt. Als we er dan bij moeten als het niet goed gaat...
Zou het liefst een wels a terug willen, dan wel een oudere brave hi hi!

Een pony hoeft niet oud te zijn om ook braaf te zijn. Wij hebben meerdere jonge ponies, jaarlingen, twee en driejarigen die in je broekzak kruipen. Dan moet je weer oppassen dat ze niet te opdringerig worden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:33

Sardis Purdey, nog 3 maanden te gaan:

Afbeelding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:43