[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:29

wie is de vader Keresa?
humpie ook zeg!

ik denk dat ik ruimte in de agenda moet gaan maken voor veulenbezoekjes :D

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:31

Suze zijn vader is Sparkling Boy

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:34

Sorry dat was ik vergeten erbij te zetten!
Maar ik zie dat je al antwoord hebt gekregen :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:45

suze_ schreef:
staat de jouwe te koop dyonne? :D :D
wat een lekker ventje zeg! :+:

Waarschijnlijk niet te koop, of er moet zo'n gek bod komen, of alles toch anders gaan lopen.

Het veulen van Keresa is een halfbroertje van mijn merrie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:49

kan me voorstellen, die zou ik ook houden :D
wel jammer :D

ja het ventje van keresa is ook érg leuk :j

ik krijg nergens een foto van sparkling boy gegoogeld :?
vind altijd wel even fijn ook de paps zien :)

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:56

Afbeelding
Suze hier een foto van Boy

RickenDennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:00

wauw dat is er eentje om voor rechtop te gaan zitten en te bewonderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:11

dank je wel keresa, ik heb je pb gestuurd :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:33

ik heb helaas nog geen duidelijke foto van haar maar welke hengst zouden jullie gebruiken op een merrie met de volgende afstamming: Springbourne Caraway x Springbourne Croesan.
Merrie is gewoon ontwikkeld, zou mooier mogen zijn in de achterhand en het hoofd mag mooier worden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:54

Patrick: welke hengst op de (volle zus van) Springbourne Chorus.. Ik neem aan dat het niet Chorus zelf is ;)

Tja, ik denk maar niet gelijk aan Charmer... Je zou aan een van de kleinzoons van Chorus kunnen denken, maar dan zit je misschien niet aan al je verbeterpunten.

Een recept was ook Revel toepassen. Dyfed Prophet is in het land en mijns inziens zou dat een unieke combinatie zijn. Anders zou je ook een kunnen denken aan Meedenbliks Fabris, maar dan zit je lijnteelt redelijk in het ultieme uit te voeren.

Een ander recept is lijnteelt op Sprig/Asa. Erg moeilijk om dat in een of ander zuivere vorm te vinden, zeker zonder Columbine of Penual Mark erin. Cariadog was wat dat betreft niet de gekste keuze. Natuurlijk zou je ook gewoon aan Penual Mark/Columbine lijnteelt kunnen doen.

Als je gewoon simpelweg die drie verbeterpunten wilt hebben, moet je naar Belgie rijden en je merrie bij Vennebos Pretty Gamble houden. Dan krijg je bijna gegarandeerd een mooiere achterhand en een mooier hoofd. In ontwikkeling is het zeker geen stap achteruit. Bloedaansluiting zit wat verder weg met Coed Coch Anwyled en Revel Jeeves.

Verder is altijd de vraag of je je wilt beperken tot de Benelux, dan zijn er nog véél meer keuzes ;)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:05

Joostvangestel: dank je wel voor je mening!
Ben ook erg benieuwt hoe hij uitgroeit...!

gr mel

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:36

Joost, bedankt voor je reactie. Inderdaad volle zus van Corus!!!
Nee Charmer is ook niet mijn eerste keus. En over Dyfed Prophet ben ik ook nog niet zo zeker. Afgelopen jaren paar keer bij de Dyfed wezen kijken en ik ben van mening dat de fokkerij daar niet vooruit gaat. Al is Prophet wel een van hun betere hengsten vind ik. Cariadog zou misschien wel de meest voor de hand liggende keuze zijn of wachten tot Hywel terug is???
Eerst maar eens afwachten tot ze hier in het land loopt en we haar eens goed kunnen bekijken en de min en pluspunten kunnen bekijken.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:35

Maar Joost, wat denk je van Vechtzicht's Harmony? Een hengst die ook al een tijdje op mijn verlanglijstje staat om nog eens een merrie bij te laten dekken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:50

patrick76 schreef:
Joost, bedankt voor je reactie. Inderdaad volle zus van Corus!!!
Nee Charmer is ook niet mijn eerste keus. En over Dyfed Prophet ben ik ook nog niet zo zeker. Afgelopen jaren paar keer bij de Dyfed wezen kijken en ik ben van mening dat de fokkerij daar niet vooruit gaat. Al is Prophet wel een van hun betere hengsten vind ik. Cariadog zou misschien wel de meest voor de hand liggende keuze zijn of wachten tot Hywel terug is???
Eerst maar eens afwachten tot ze hier in het land loopt en we haar eens goed kunnen bekijken en de min en pluspunten kunnen bekijken.

Ik heb vorige week Dyfed Prophet gezien en naar mijn mening een van de mooiste die ik ooit gezien heb.
Op foto's krijg je een heel ander beeld van de hengst. Wat hem geen recht doet.
Wat naast een mooi hoofd heel belangrijk is, dat is zijn beenwerk, mooie hals en croupe.

Maar Cariadog is ook een mooie hengst. Hij is wat vriendelijk in het voorbeen, maar fokt wel goed.Vind ik.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:25

Jenny, wat bedoel jij met vriendelijk??

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:50

Yorick: Harmony past op bijna iedere merrie ;) Dus ja, Harmony zou een goede keus zijn. Je kan ook denken aan een van zijn zonen die in Nederland ter dekking staan: Oldenzijlster Axel, Erica's Manny, Emilio vd Garderenhof, Vikarien Jolyon, Vz Hero, als ik er geen vergeten ben. Of anders een van de zonen van Hylight: Hytime, Hylander of Hybinder. Hylander is overigens een goed fokkende hengst en Hytime is een van de meest onderschatte stamboekhengsten van Nederland. Als je wat verder kijkt kan je ook de zonen van Claret nog eens bekijken. Claret x Caraway geeft vind ik wel goede resultaten. Ik denk als we vergelijken hoeveel kans beide hengsten gehad hebben, dat Claret misschien wel beter heeft gefokt dan Caraway.

Vriendelijk in het voorbeen duidt op zwaaien, denk ik ;) Dat is een bekend risico, iedere hengst fokt uitval.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:05

eindelijk eens een bericht van mij...

tja,veel wit bij mijn hengstveulen maar het is der eenmaal.
ben voor de rest zeeer tevreden over weylin,
hengstje met atitude,bot,beweging,gruwelijk mooi hoofd,gewoon een heerlijk beestje.

op het moment word ik knettergek van priscilla,een draak is het.
vooral met de komst van haar broertje krijgt ze steeds meer streken.

priscilla is nu ongeveer 7 weken oud dacht ik en loopt al heel braaf mee aan het halstertje en touw,we zijn zelfs al een keertje langs de weg gaan wandelen(10 minuten) en ze reageerde amper op tractors en auto,s enzo....fietsers waren wel erg spannend.

priscilla staat nu ook te koop op internet,op de site van het nwpcs en wpcv

hier het papiertje voor de geintereseerde fokkers onder ons.
http://www.allbreedpedigree.com/rough+clouds+priscilla

ook weylin staat te koop maar nog niet officieel,wil graag dat hij naar een hengstenhouder gaat,misschien schuilt er een dekhengstje in.

papier van weylin
http://www.allbreedpedigree.com/rough+clouds+weylin

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:08

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:35

Beste lieve mensen.... Ik ben nog altijd op zoek naar een bruin pony zadeltje voor een brede welsh A pony. :=
Zwarte zadels in overvloed.. Maar waar vind ik iets bruins wat betaalbaar is?

Iemand een tip??

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:56

joostvangestel schreef:
Yorick: Harmony past op bijna iedere merrie ;) Dus ja, Harmony zou een goede keus zijn. Je kan ook denken aan een van zijn zonen die in Nederland ter dekking staan: Oldenzijlster Axel, Erica's Manny, Emilio vd Garderenhof, Vikarien Jolyon, Vz Hero, als ik er geen vergeten ben. Of anders een van de zonen van Hylight: Hytime, Hylander of Hybinder. Hylander is overigens een goed fokkende hengst en Hytime is een van de meest onderschatte stamboekhengsten van Nederland. Als je wat verder kijkt kan je ook de zonen van Claret nog eens bekijken. Claret x Caraway geeft vind ik wel goede resultaten. Ik denk als we vergelijken hoeveel kans beide hengsten gehad hebben, dat Claret misschien wel beter heeft gefokt dan Caraway.

Vriendelijk in het voorbeen duidt op zwaaien, denk ik ;) Dat is een bekend risico, iedere hengst fokt uitval.

Juist, maar daarmee wil ik niet zeggen dat Cariadog niet goed is. Hij hoort zelfs op mijn toptien lijstje van hengsten en het zou me niet verbazen als hij nog eens een predikaat zou verdienen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:38

Jaimyliefje schreef:
Beste lieve mensen.... Ik ben nog altijd op zoek naar een bruin pony zadeltje voor een brede welsh A pony. :=
Zwarte zadels in overvloed.. Maar waar vind ik iets bruins wat betaalbaar is?

Iemand een tip??

Heb je die zadeltjes van Barefoot al gezien? Heel mooie ponyzadeltjes. je hebt ze in engelse en westernvariant. passen wel op brede pony's normaal. Ik heb ze onlangs gezien, leuke dingen, zo eentje wil ik ook. http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... 9b271876m0 je hebt ze in zwarte en bruine variant dus.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:07

[/quote]
Heb je die zadeltjes van Barefoot al gezien? Heel mooie ponyzadeltjes. je hebt ze in engelse en westernvariant. passen wel op brede pony's normaal. Ik heb ze onlangs gezien, leuke dingen, zo eentje wil ik ook. http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... 9b271876m0 je hebt ze in zwarte en bruine variant dus.[/quote]

Ik heb zo'n barefoot-zadel gehad. Mijn man en ik hebben er elk éénmaal mee gereden, zaten er zàlig op en zijn daarna afgestapt met een enorme lage rugpijn. Resultaat zadel helemaal nieuw terug verkocht. Zelf gebruiken wij voor de brede cobs wintec zadels met cairsysteem waarin brede bruggen kunnen gestoken worden en wij zijn tevreden.
Momenteel zijn door de crisis de zadels in Engeland goedkoop, zelfs als er verzendingskosten zijn. Kijk eens op internet bij "Robinsons leisure" en je komt op de verschillende katalogen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:46

@cappelstud, maar als je via internet besteld kun je in principe niet passen he, als je al een pony met moeilijke rug hebt, dan lijkt me dat toch een risico. Idd ik rijd ook het best met dressuurzadel, op andere zadels heb ik zelf last van mn rug. Ken wel mensen die heel tevreden zijn van barefoot. Het is een zadel wat niet veel steun biedt, maar ik denk dat als je voldoende spier ontwikkeld met het rijden dit wel meevalt. Ik doelde met deze zadeltjes vooral op pony's als kinderzadel. Weet niet of het voor een cob is of niet.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:30

De barefootzadel hadden wij wel in een handel in België gekocht en met de aankopen in Engeland hebben wij nog geen miskopen gehad. Met de lage wisselkoers zijn zelfs de hengstenhoofdstellen voor de shows (prachtige stukken) véél goedkoper en van goed kwaliteitsleder. Bij Robinsons hebben ze een grote keuze in zadels voor alle maten pony's of paarden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:37

Ik wil wel het liefst een leren boomzadel, zadeltjes van barefoot kende ik al wel ja. :)