[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:38

Vreemd dat ze dan bevangen wordt.

De lijst met de te keuren hengsten staat ook online *\o/*

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:21

Hoefbevangen kunnen ze bv worden na drinken van koud water bv na inspanning, is niet goed voor de darmen en bep. bacterien kunnen dan de overhand halen en gifstoffen produceren, die dan weer invloed hebben op de hoefbevangenheid. hoefbevangenheid kan samengaan met bv cushing. Door een verminderde weerstand, (ideale tijd hiervoor) kunnen ze een aanval van hoefbevangenheid krijgen. en ga zo maar door.

jup lijst gisteravond al even snel doorgelezen! *\o/*

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:51

Ines ze doet geen inspanning. Maar ze heeft echt pijn arme pony. Zit nu weer aan de ascal.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:20

Ach Melanie arme pony

Heb gister wat foto's gemaakt van Rosa voor de slee, ze vond het heerlijk

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:21

hier ook straks poging doen pony voor de slee zetten,heb dat nog nooit gedaan

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:25

We hebben dat wel vaker gedaan, ze kijkt echt nergens van op. Maar tis ook zo'n makkelijke pony, ze pakt alles op wat je met haar doet, dressuur, springen, buitenrijden, mennen, longeren, vrijheidsdressuur, grondwerk, ze gaat als handpaard mee op buitenrit, naast de fiets en loopt soms zelfs met mijn ruin in hetzelfde hokje in de stapmolen. En natuurlijk fokmerrie. Heerlijk zo'n veelzijdige pony, is echt een plezier om mee te werken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:32

ja echt he,heb ik hier ook met winoa die is ook lekker makkelijk in alles

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:29

Leuk die slee ponies :)
Hier is Purdey nog steeds niet goed. Hoeven zijn wel minder warm, maar ze is nog erg pijnlijk met lopen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:14

Dit is toch wel de mooiste pony die ik ooit gefokt heb: Rivendell's Hy Fidelity (Bink). In eigendom van Nyckle v/d Galiên. Foto gemaakt door Nyckle.

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:20

Melanie, balen van je merrie.
Wat ik me wel afvroeg bij het topic waarom ze alleen Ascal krijgt en geen ontstekingsremmers en pijnstillers? Dat vind ik een noodzakelijk iets bij bevangenheid.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:41

Pijnstiller heeft ze wel maar lage dosering, vanwege het veulen. Wil niet teveel gaan geven daardoor.
Morgen komt de smid even bij haar kijken. Ze ligt trouwens wel weer. Heeft ze 3 dagen niet gedaan omdat ze slecht overeind kwam. Vanmiddag lag ze te slapen. Opstaan gaat wat beter.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:00

*\%/*
Melanie5 schreef:
Dit is toch wel de mooiste pony die ik ooit gefokt heb: Rivendell's Hy Fidelity (Bink). In eigendom van Nyckle v/d Galiên. Foto gemaakt door Nyckle.

[ Afbeelding ]

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:53

Heb Bink altijd al een schitterende hengst gevonden, maar hij lijkt alleen maar mooier te worden

Melanie, hoe is het met Purdey?

Rosa liep weer te showen in de sneeuw vandaag
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:18

Purdey lijkt wat beter te gaan. Ze loopt wat.minder stijf.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:37

@Melanie, heb je een PB gestuurd

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:39

Melanie5 schreef:
Dit is toch wel de mooiste pony die ik ooit gefokt heb: Rivendell's Hy Fidelity (Bink). In eigendom van Nyckle v/d Galiên.

Dat is inderdaad een hele mooie, durf dat best toe te geven :j (al zit het qua bloedlijnen ver van mijn ponies af)

Haha, jouw opmerking zou van een bejaarde fokker kunnen komen, maar je kan jezelf gelukkig prijzen.
Veel fokkers doen evenals jij hun uiterste best maar komen hun hele leven nooit in de buurt van zo'n mooi beest.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:23

Dank je wel lv_sws. Ik ben heel trots op hem en zijn veulens.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:36

lv_sws schreef:
Melanie5 schreef:
Dit is toch wel de mooiste pony die ik ooit gefokt heb: Rivendell's Hy Fidelity (Bink). In eigendom van Nyckle v/d Galiên.

Dat is inderdaad een hele mooie, durf dat best toe te geven :j (al zit het qua bloedlijnen ver van mijn ponies af)

Haha, jouw opmerking zou van een bejaarde fokker kunnen komen, maar je kan jezelf gelukkig prijzen.
Veel fokkers doen evenals jij hun uiterste best maar komen hun hele leven nooit in de buurt van zo'n mooi beest.

Ik kan dit alleen maar beamen. Ik snap alleen nog steeds niet dat Melanie hem heeft verkocht ;( en sla mijzelf steeds vaker voor mijn hoofd, dat we toen die kans niet gepakt hebben, toen hij ons aangeboden werd. |(

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:46

Hi Fidelity is erg mooi, een positieve optelsom van zijn voorouders. Natuurlijk is Belle ook een fantastische merrie, als ik zie wat ze ook met Damon heeft gefokt. Ik ben geen fan van Hy Society, zoals hij er zelf uitzag, maar met regelmatig laat hij zijn afkomst zien door zijn nakomelingen. Bolster Goldleaf was beter dan zijn vader en Serock Crusader was een ondergewaardeerde hengst in zijn tijd.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:35

Jenny de belangrijkste reden van de verkoop was voor mij het feit dat hij ongelooflijk veel energie heeft en ik had geen tijd om hem flink aan het werk te zetten. Bij nyckle wordt er van alles met hem gedaan en is hij veel braver dan dat hij hier was.
En ik heb nog vier kinderen van hem, waaronder een super zoon.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:59

joostvangestel schreef:
Hi Fidelity is erg mooi, een positieve optelsom van zijn voorouders. Natuurlijk is Belle ook een fantastische merrie, als ik zie wat ze ook met Damon heeft gefokt. Ik ben geen fan van Hy Society, zoals hij er zelf uitzag, maar met regelmatig laat hij zijn afkomst zien door zijn nakomelingen. Bolster Goldleaf was beter dan zijn vader en Serock Crusader was een ondergewaardeerde hengst in zijn tijd.

Wij hadden Belle gekocht met de bedoeling haar met Hy-Society te dekken. Dat lukte het eerste jaar niet en kreeg ze een valk hengstje van WW. De 2 opeenvolgende jaren is ze wel met Hy-Society gedekt en met idd een fantastische uitkomst. Maar toen was ze al niet meer van ons. De volle zus van Bink hebben we nog wel 4 jaar in bezit gehad, maar die groeide uit de maat en is nu in Rusland.
Wij hebben zelf nog 3 dochters van Hy-Society, mooie merries, maar ik denk wel dat Bink zijn beste nakomeling is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:51

Belle is een fantastische merrie. Haar veulen van Nicton Carreg is ook zo'n kanjer. Niet al te groot, maar super veel bot.
Ik heb een 2 jarige zoon van Bink, uit Dyfed Curtsey. Die heeft ook massaal bot. De oudste dochter van Bink is nu bijna 3. Die wordt dit jaar gedekt.
Serock Crusader heeft weining nakomelingen, maar wat is ken, heeft echt kwaliteit.
En Hy Society was echt mijn favoriet. Als hij niet overleden was, had hij echt bij mij gestaan nu :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:21

Melanie5 schreef:
Belle is een fantastische merrie. Haar veulen van Nicton Carreg is ook zo'n kanjer. Niet al te groot, maar super veel bot.
Ik heb een 2 jarige zoon van Bink, uit Dyfed Curtsey. Die heeft ook massaal bot. De oudste dochter van Bink is nu bijna 3. Die wordt dit jaar gedekt.
Serock Crusader heeft weining nakomelingen, maar wat is ken, heeft echt kwaliteit.
En Hy Society was echt mijn favoriet. Als hij niet overleden was, had hij echt bij mij gestaan nu :)

Jij hebt altijd in hem geloofd, en terecht. Maar als ik de reactie van diverse fokkers hoor of lees, had hij weinig kansen gehad in Nederland. Dat is dan wel erg persoonlijk en ieder heeft daar zijn min of meer terechte reden voor. Maar wat ik wil aangeven is dat als je als fokker je eigen weg uitstippelt en je niet laat leiden door wat voor mening dan ook, dat niet fout of dom hoeft te zijn.
Misschien geldt hetzelfde wel voor Crusader.

En soms is het even zoeken, maar het geeft dan ook onnoemelijk veel voldoening als je nafok wel goed blijkt te zijn. Geeft niets als het wat tijd kost.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:23

ik heb winoa als 3 jarige ooit laten dekken door serock crusader,helaas werd ze niet drachtig.

ik heb crusader natuurlijk persoonlijk gekend,erg mooie maar vooral erg lieve hengst!
jammer genoeg is hij nu overleden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:40

Purdey update:
Ze loopt haast weer gewoon. Nu zonder pijnstillers en zonder Ascal. Ben nu wel kruiden van de Paardendrogist bij gaan geven. Schijnt te helpen om afval stoffen af te voeren.
Haar buik groeit gestaag.
Curtsey weet ik nog niet zeker of er wat in zit. Dit weekend maar eens een inspectie uitvoeren :)