Zijn je ponies mager, zien ze er slecht uit? Dat vraag ik mij altijd af als iemand een voeradvies vraagt

Inowa, heb je trouwens in het taxatietopic Wynnetou voorbij zien komen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uryanne schreef:Supplement ben ik sinds kort mee begonnen. Maar aan alle ponies. Niet alleen aan de drachtigen.
Zijn je ponies mager, zien ze er slecht uit? Dat vraag ik mij altijd af als iemand een voeradvies vraagt![]()
Inowa, heb je trouwens in het taxatietopic Wynnetou voorbij zien komen?
inowa schreef:valt best allemaal mee,ze rijden er echt geen uur mee en ook niet wekelijks.
overigens staat hij nu ook stil voor een tijdje.
FrieseMenner schreef:Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Sinds afgelopen week merk ik dat 2 pony's al aan het verharen zijn terwijl ze anders pas rond eind februari begonnen te verharen. Het is natuurlijk ook relatief warm voor de tijd van het jaar, meer die dit ervaren? Opzich geen groot probleem als het maar niet weer, zoals vorig jaar, in februari -20 wordt.
BlackDevils schreef:Het verharen komt waarschijnlijk doordat het licht savonds aan blijft en niet eens zo zeer door de temperatuur. Ik heb het hier vorig jaar ook gehad, waren ze in februari al volop aan het ruien en daarna kwam nog een koude periode waardoor ze heel lang in de zomervacht werden. Vervolgens kon ik hier weer met het scheerapparaat overheen.
Bijvoeren is naar mijn mening vaak niet eens nodig. Maar de voerindustrie maakt natuurlijk graag gebruik van mensen die bang zijn dat hun dier ook maar ietsje te kort komen. Dure brok, onderzoeken en suplementen vliegen dan als warme broodjes over de toonbank.
Cemlys schreef:Als je het natuurlijke eetpatroon van paarden kent, dan weet je dat een hoop staldieren niet krijgen wat ze moeten, en een hoop dieren op het land, net zo. maar dat is weer net een iets andere discussie.