[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:18

Hij is zo ontzettend gaaf Melanie. Dat halsje ook.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:16

Ja dat halsje heeft hij van papa Damon. Hij is zo stoer, nergens bang voor :)

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:57

mooi veulen melanie , vond hem toen bij ons al erg mooi!
ben benieuwd naar volgend jaar

ik heb hier isolde verkocht naar duitsland, en haar veulen redbull gaat in juni naar frankrijk.
ik hou het merrie veulen van cunera morwena sian aan en het hengst veulen van storhaugs siani.

en heb nog een hengst veulen aangekocht van danaway tango x Drogeda Golden charm ( dat is een dochter van trefaes Golden pearl)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:16

Ja Berry ik ook zo benieuwd! En het duurt nog negen maanden zucht. Hoop op een zwarte met vier witte benen en een bles. Merrie of hengst maakt niet uit :)
Ik houd zelf Peredur aan en het merrie veulen van Dyfed Curtsey x Nicton Carreg. Het andere veulen van Bolster Sikyra en Damon staat te koop.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:08

Rivendell schreef:
Ja Berry ik ook zo benieuwd! En het duurt nog negen maanden zucht. Hoop op een zwarte met vier witte benen en een bles. Merrie of hengst maakt niet uit :)
Ik houd zelf Peredur aan en het merrie veulen van Dyfed Curtsey x Nicton Carreg. Het andere veulen van Bolster Sikyra en Damon staat te koop.

Ik dacht dat je Peredur ook verkopen wilde.
Welke kleur heeft die van Sikira?

Van onze veulens is er nog maar 1 te koop. Het merrieveulen van Jobke. Ruth wil haar eigenlijk houden, maar ik denk dat ze beter af is bij iemand die haar gaat showen. En daarbij komt nog dat misschien het jaarling van Jobke ( X Drummer Boy) nog weer terug komt. Verder willen we Fleck'n White aanhouden, en het allerlaatste veulen kan niet voor maart gespeend worden, dus die moet ook maar blijven.En het merrieveulen van Viola, tja die is ook wel leuk. Maar ik weet nog niet zeker of zij valk blijft. Ik heb er al wel iemand voor.
Volgend jaar b.l.e.w. kunnen we maar liefst 4 veulens krijgen met een dubbele verdunning. En mogelijk 4 schimmels, en dan nog wat andere kleurtjes. Ik kijk er nu al naar uit!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:29

Jenny ik ga.peredur toch.houden voorlopig.
Die van Sikyra is valk.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:14

Gefeliciteerd allemaal met de verkopen, ik ben nu toch maar eens lid van de Welsh B club geworden, ik zit er nl. erg hard over te denken om voor het eerst van mijn leven een hengstveulen aan te houden. Nijinski is weliswaar een 1e veulen, maar zit zó goed in elkaar en kan zo lekker bewegen, ik ga het denk ik toch eens proberen.....

Desire (Nilantshoeve Zippo) blijft zo-ie-zo, ik ben zo blij met haar want ik heb ein-de-lijk mijn 2e merrieveulen uit Stougjeshoeve Dancing Queen.

Daarom heb ik Dancing Queen nu wel verkocht, die vertrekt volgende week naar haar nieuwe baas.

Volgend jaar 3 veulens (2 A-tjes van Rhydaman en 1 B van Escudo) en ik hoop dat ze mijn verwachtingen wéér waar gaan maken :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:54

Is er hier toevallig iemand die interesse heeft in om met mijn bruine 10 jarige Leuns Veld's Lord merrie te fokken?
Prachtig dier, zeer ruime beweging, 10 jaar, nog nooit een veulen gehad, maar wel veel behoefte aan, goed hengstig, 1.48.

info via PB

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:44

regtur schreef:
Rivendell schreef:

Ik dacht dat je Peredur ook verkopen wilde.
Welke kleur heeft die van Sikira?

Van onze veulens is er nog maar 1 te koop. Het merrieveulen van Jobke. Ruth wil haar eigenlijk houden, maar ik denk dat ze beter af is bij iemand die haar gaat showen. En daarbij komt nog dat misschien het jaarling van Jobke ( X Drummer Boy) nog weer terug komt. Verder willen we Fleck'n White aanhouden, en het allerlaatste veulen kan niet voor maart gespeend worden, dus die moet ook maar blijven.En het merrieveulen van Viola, tja die is ook wel leuk. Maar ik weet nog niet zeker of zij valk blijft. Ik heb er al wel iemand voor.
Volgend jaar b.l.e.w. kunnen we maar liefst 4 veulens krijgen met een dubbele verdunning. En mogelijk 4 schimmels, en dan nog wat andere kleurtjes. Ik kijk er nu al naar uit!

Wat een schitterende veulens hebben jullie zeg. Kijk regelmatig rond op jullie website maar aan twee veulens heb ik voorlopig echt voldoende. Fleck and white zou een leuk span zijn met de sabino palomino <3

Als je het over een dubbele verdunning hebt, bedoel je dan cremello etc?

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:07

Weet iemand of de catalogus van de Fayre Oaks sale al zijn verzonden. ( naar Nederland)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:44

Zo, Dylan is geen man meer :)
Over anderhalve week gaat hij naar zijn nieuwe huis.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:53

The young ones:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:55

nog wat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:10

Oooh wat een leuke groep. Vind die palomino (is het toch of zie ik slecht?) echt prachtig, Moest ik de plaats hebben haalde ik mij er zo eentje bij

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:30

Die smokey is erg mooi Jenny!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:07

Rivendell schreef:
Die smokey is erg mooi Jenny!

Ik vind dat we dit jaar een mooie groep hebben lopen. De smoky is juist vandaag verkocht.
We overwegen sterk om geen hengstenweide meer te doen. We komen toch wel een beetje in de knoop met de andere groepen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:09

Regtur wat een rijkdom zo in de wei! Prachtig stel! Hoeveel hebben jullie er nu eigenlijk ongeveer bij mekaar lopen als ik vragen mag? :)

Zijn er zaterdag nog mensen uit het topic op de Zomershow in Houten? Ik doe met mijn 4 jarige palomino merrie mee bij de niet zogende merries, en mijn merrieveulen van dit jaar twijfel ik nog over.. Ondanks dat er gezegd wordt dat zoveel haar gewoon toegestaan is vind ik het zelf geen gezicht.. Zal zo eens een foto maken om een idee te geven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:59

Bellarose, ik doe ook mee met mijn roanmerrie. In dezelfde groep als de jouwe, mijne is ook 4 jaar en niet zogend. Bij de Vriendenkring werd ze laatstgeplaatst; dus we zien wel wat ze zaterdag gaat doen! Dus ik zie je dan :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:54

bellarose@ die jonge hengsten zijn geen van allen van onszelf. En gaan dus half october zo'n beetje weer weg. Maar we hebben nog wel 9 merries met veulens lopen en wat jong spul, dus genoeg om naar te kijken.
Caesar@ nieuwe ronde nieuwe kansen!
Vandaag is Viola weggebracht om zadelmak gemaakt te worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:59

Wel mooi hoor Jenny die groep hengsten zo hebben lopen. Altijd wel een beetje genieten!

Ik kreeg alweer een berichtje van de smokey-eigenaar, wel mooi dat je die van dichtbij kunt blijven volgen.

Ik heb zelfs geen catalogi besteld, zag al dat ze uitgeleverd waren, mss puur uit nieuwsgierigheid toch maar even doen. Helaas geen veilingen voor mij dit jaar. we moeten nog de stallen af zien te krijgen en dat wordt onze vakantie dus ;)

Na 2 verkocht te hebben, nieuw jong bloed gevonden :)
Vorig weekend flink wat pony's gezien, waar er uiteindelijk 3 uitgeselecteerd zijn. 2 merrieveulens komen straks deze kant op. een dyfed piper x maesgwyn hot item, en een nicton carreg x?? (nog keuze uit 2, alleen keuze nog niet helemaal gemaakt).
dus blij met deze nieuwe aanwinsten. Hopelijk goede aanwinsten voor de fokkerij en leuke speelmaatjes voor mijn eigen gefokte merrieveulen

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:57

Zo, even met de camera lopen knoeien, met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles in beweging behalve mijn luie A-merrie :+
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:10

Alesco schreef:
Weet iemand of de catalogus van de Fayre Oaks sale al zijn verzonden. ( naar Nederland)

Wij ontvingen er vandaag 1.

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:14

Gisteren de catalogus van de FO ontvangen!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:48

Ik ben benieuwd naar fotos ines! Is die van carreg van patries? Ik heb ook een carreg veulen. Echt een plaatje.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:17

Rivendell schreef:
Ik ben benieuwd naar fotos ines! Is die van carreg van patries? Ik heb ook een carreg veulen. Echt een plaatje.

Nicton Carreg fokt als een tierelier. maar kijk ook eens wat een bloedlijnen!