[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:12

Als het goed is zit er bij het paspoort een dubbelgevouwen A4 papier dat is het papier wat aangepast wordt als ze bv ster worden. Het pa spoort boekje zelf wordt nooit opgestuurd dus ook niet aangepast. Dus als het goed is zit dat papier erbij tenzij de eigenaar niet voor het predikaat betaald heeft dan wordt het papier ook niet aangepast.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:55

sunnymay@ idd een lief veulen. Amira is er ook zo een. Daarmee zie je ook het verschil tussen veulens die bij een kleine of grotere fokker geboren worden.Elk jaar neem ik me voor de veulentjes gelijk halstermak te maken, maar stel het altijd uit totdat ze gespeend worden.En dan wordt het een krachtmeting.
Veel plezier met haar. Je zal haar vast wel eens meenemen naar een show?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:43

cemlys: nu snap ik het :)* op het dubbelgevouwen A4 papier staan de keuringen en dat ze ster heeft.
dank je wel ,weer wat wijzer :))

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:48

happytime, dan heb je toch geen veulenboekpapier als er al ster op staat. Dan moet je gewoon een stamboekbewijs hebben.

Soms vragen ze je wel het paspoort op te sturen. Maar ik heb dit geweigerd.
Hier was het vooral om de aftekeningen te veranderen. Met 3 jaar hebben ze die anders op papier gezet dan eerder.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:28

abba schreef:
@sunnymay : Je hebt een hele lieve gekocht zeg... wat een poepie!

@inowa : dankzij jou veulen kan ik niet wachten tot eind april (maar ik zal wel moeten.....) en wat heb je je veulens goed opgevoed!

dankjewel,hier komen ze vanaf dag 1 meteen in contact met kinderen en word er volop mee getut en gesjouwd haha,scheelt veel voor in de toekomst!
enne,lekker wachten tot april hoor...het is het wachten helemaal waard.
prophet is 11 dagen te vroeg geboren maar hij had er niks van te lijden,vanaf moment 1 hartstikke allert en gezond.
hoop voor jou dat je een mooi bruin merrieveulen krijgt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:03

Maar het ene veulen is het andere niet. Veulen van vorig jaar bv daar kon je geen kind bij hebben in het begin. Een is er toch achteraan gegaan en die is geëindigd met een blauw hoefje op het bovenbeen. Nu is ze schaapmak maar toen geen minder pony. Daar groeit ze nu wel naar toe. Verwacht het veulen van mijn andere merrie net omgekeerd.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:23

Het is vaak ook karakter want ik moet zeggen, en ik klop het af.... mijn veulens zijn eigenlijk altijd wel heel braaf, maar toen mijn dochter er nog hele dagen mee liep te sleuren, waren ze échte broekzakpony's :D

Nu zijn het soms net kleine varkens. En gelukkig slaan, bijten of vervelen ze niet, maar ik moet wel alles rustig doen want anders zijn ze zéér zwaar beledigd en lopen ze snel vrrrrrt weg.... ;-)

Gelukkig kan ik ze meestal ook zó weer paaien :j

Mijn B veulen van dit jaar was toen hij terug kwam met mams van de hengstenhouder (hij had daar lekker 1 maand als een soort prinsje tussen de dames gelopen) niet te pakken, hij was écht strontverwend door die dames, maar.... op stal gauw een halster aangedaan en mee gaan lopen en hij was op 2 dagen weer zo mak als wat.

Meestal is het zo dat wat je er bij een jong veulen instopt, er toch veel van blijft hangen :-)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:26

Kyratju schreef:
Wij hebben een mooie hengst die wij volgend jaar hadden willen keuren.
Hij is nu 3j een zoon van Springbourne Glide.
Graag meningen ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... ek111.jpg/

Wat moeilijk te zien. Springbourne Glide brengt laatrijpe ponies, daar is deze ook eentje van. Als jonge pony was Glide ook veel te hoogbenig en te smal.

Linda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:04

Voor het vak regioleren zijn wij op zoek naar een paarden bedrijf/evenementenorganisatie, waarvoor wij een evenement kunnen organiseren!! Deze opdracht gaat van school uit. Dus als je ideeën hebt, of zelf een bedrijf hebt waar iets moet worden georganiseerd. Dan horen we het graag!
Groetjes, Elsanne, Manouk en Linda

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:28

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:38

Hallo!

Ik weet niet of ik hier moet zijn met mijn vraag maar wellicht kunnen jullie mij verder helpen.
Ik ben in het bezit van een 7 jarige veulenboek NWR merrie.
Deze is 1.52 hoog en een nakomeling van Orchard d'avranches uit een merrie van Buren's Valentino.

De afstamming lijkt mij de moeite om haar voor de ster op te laten gaan,ik heb echter geen kaas gegeten van ponykeuringen.
Ze is niet echt ponyachtig,iets lang in de rug en heeft een pietsje ongelijke voet.
Ik start haar nu M1 tussen de paarden maar hoop haar tegen het voorjaar Z2 te klasseren.
Dat weegt bij het kwpn meestal nog wel mee.

Ik kan eventueel wel een standfoto maken,maar misschien kunnen jullie al wat met deze info?
Mijn vraag is dus:heeft het in jullie ogen zin om naar de keuring te gaan?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:10

@ambre; Misschien is het verstanding om eerst een paar keer naar een van de Regionale Keuringen te gaan kijken? Ook de Hengstenkeuring kan je helpen. Dan zie je toch een beetje het type NWR dat de jury graag ziet.

Je eerste doel moet zijn stamboekopname. Dan trainen voor een 1e premie en hopen op een uitnodiging voor de C.M.K. Kootwijk en dan misschien hopelijk ster worden. Het is niet alleen een pony voorstellen, daar moet écht voor getraind worden én ze moet er natuurlijk TOP opstaan ;-)

Ik heb zelf géén NWR's dus ik kan je niet helpen, maar misschien is het beter om eens een oproep voor hulp op de NWPCS site te plaatsen. www.nwpcs.nl Van andere fokker/eigenaars kun je heel veel leren.

Succes!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:33

Nou vandaag écht een verrassing. Kijkers voor Oostdijk's Ceridwen Merlin (Twisthoeve's (G) Rhydaman) vanuit België en ja hoor.... verkocht, maar nu de verrassing onze Oostdijk's Ceri Caerwyn (Twisthoeve's (G) Rhydaman) aan de vriendin van de kopers van Merlin verkocht. Ze gaan het helemaal 'maken' als Showpony's in de vrijheidsdressuur..... SUPERLEUK!! :j

Afbeelding
Merlin en Caerwyn - verkocht :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:51

Dat is geweldig zeg! Gefeliciteerd!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:07

Stoere pony's voor de vrijheidsdressuur!! Gefeliciteerd met verkoop. Zijn ook mooie veulens

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:35

Bedankt voor de link abba!
En gefeliciteerd met de verkoop van je veulens.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:06

Hier even 2 fotos van mijn mooie jaarling mannen. Na hun winter opfok zagen ze er niet uit, gelukkig staan ze nu al een tijd bij Jenny en ze zien er super uit.

Rivendell's Cadan (Rivendell's Hy Fidelity x Dyfed Curtsey v. Revel Humming Top)
Afbeelding

Boothsdale Dylan (Criccieth Arwr x Criccieth Dolren v. Revel Provence)
Afbeelding

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:53

Allemaal bedankt! We zijn ook erg blij dat ze zo goed terecht zijn gekomen, ik zie ze in mijn hoofd al bezig, leuk hoor! En ze blijven hengst (mits ze zich gedragen ;-) ) Ben benieuwd!

@ Melanie5, ze zien er goed uit!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:37

Gefeliciteerd met de verkoop jacqueline!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:22

abba@ mooi dat je veulens naar zo'n leuk adres gaan! dan zie je er mogelijk later nog eens wat van terug.
ieder roept wel ach en wee, maar er is best nog vraag naar ponies hoor. Hier werd nog gevraagd naar een 3 of 4 jarige betuigde merrie of ruin ( wij hebben geen betuigde), een 2 jr hengst, schimmel, een zwarte met 4 witte benen en bles, noem maar op.Ik kreeg nog contact met een vrouw die Zomerdijks Volkmar heeft gekocht, afgewezen op de CHK, maar mogelijk meer toekomstperspectief dan menig concurrent.Als je met zorg je keuzes maakt, kun je er ook achter staan bij verkoop en dat geeft de nieuwe eigenaar ook vertrouwen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:27

Als er nog fokkers zijn die winteropfok zoeken voor hun veulen/jaarling, of andersoortig: Ik heb een heel leuk adres gevonden, waar we onze 2 palomino jaarlinghengsten ook heen willen brengen. Groepshuisvesting of individueel, PB mij maar voor het tel nr.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:39

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:42

@ regtur, mijn A-s verkopen beter (sneller) dan mijn B hengstje, maar ook daar komt vast een liefhebber voor, die heeft één blauw oog en daar moet je van houden. Hij is lief, gezond en kan enorm lopen dus ook die vindt nog een fijne baas, zeker weten.

Ik heb géén verkoopklachten, mijn pony's verkoop ik altijd naar mijn zin en gelukkig komen ze ook nog een op een goed adres.

Aan iedereen die nog wil verkopen; veel succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:20

hier ook nooit echt veel problemen met verkopen...wel veel rare mensen aan de telefoon.

vandaag pepper en prophet mee gehad naar de show in lierop.
prophet werd 3de geplaatst,andere veulens waren 2 maanden ouder dan hem.
wel commentaar dat het zeker een mooi veulen is met echt mountain model en mooi geblokt.

pepper werd reserve volwassen kampioen met de opmerking dat ik ze volgend jaar misschien maar eens op de keuring moest brengen.
meer conditie en rugbespiering moest ze hebben.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:24

Iedereen weer van harte met de mooie keuringsresultaten, dachtige merrie's en/ of verkoop!

Ik denk dat alle ponies wel verkocht worden. Alleen duurt het vaak veel langer dan voorheen. Zelfs veulens waarvan iedereen zegt, "tjonge wat een mooie!" die staan wel erg lang te koop, terwijl wanneer je de prijs hoort denk je, krijg je je kosten er wel uit?