Dat is eigenlijk wel heel mooi samenvattend voor het punt dat ik wil maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uryanne schreef:De vetgedrukte tekstLees dat nog eens goed na... 1e gedeelte lijkt zeer sterk op vermeerderen ipv fokken.
Het 2e gedeelte wat vet staat. Dan is dat toch het belangrijkste voor een koper? Dat een veulen een goed karakter heeft? En niet of de kleur wel commercieel is?
Ik begrijp nu de keuzes van Regtur wel. Die kijkt wat commercieler naar haar fokkerij als de meeste anderen in dit fokkers-(!) topic.
Maar dat je veulens op voorhand al verkocht hebt zolang er een commercieel kleurtje uitkomt. Tja, niet direct mijn idee van Welsh- pony fokkerij.
Citaat:iedere fokker is een vermeerderaar. Maar niet iedere vermeerderaar is een fokker
uryanne schreef:Beetje kinderachtig, 'gekakel'
Het is gewoon een discussie die veel ponyhouders aangaat. En die met belangstelling gevolgd wordt door veel fokkers.
Wat me trouwens wederom opvalt, de kleur is weer het belangrijkste fokdoel
uryanne schreef:Wat mij stoort (en sorry, maar het is nu eenmaal een beetje mijn 'stokpaardje') is dat kleur steeds meer de boventoon gaat voeren. Dat vind ik erg zonde.
uryanne schreef:Wat is het punt dat je probeert te maken?
Ik had geen hoge vraagprijs. Dat was een bewuste keuze en het verschil tussen commercieel een pony verkopen of gewoon een adres belangrijker vinden dan de prijs.
Verder heb ik nu geen schimmels. In het verleden wel een handjevol gehad.
Maar nogmaals, wat is het punt dat je wil maken?
Diane_Basje schreef:En soms is kleur gewoon net iets belangrijker als je een 2- of 4-span compleet wil maken. En als ouders dan een goed karakter voor wbt mensport hebben, dan is uiterlijk en/of showkwaliteit misschien van iets (!) minder belang.