Moest ze als fokpony niet voldoen, dan is het volgens mij nog een prima gebruikspony, heel braaf karakter en niet snel van haar stuk gebracht. We zien wel wat het zaterdag wordt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
regtur schreef:nl. Dagmar en dat is een keurmerrie uit Abberthome's Tessa.
zitake schreef:Dat zal dan mss de merrie Patricia zien, die kan ik wel terugvinden als ik even google. Dit is een merrie uit Waxwing Hillbilly geloof ik en waarschijnlijk die die je bedoelt.
Via Buster heb ik nu ook Maxima op de foto te zien gekregen.
Hywel heeft idd een aantal mooie veulens, ondertussen een paar teruggevonden. Maar idd worden niet altijd geshowd.
joostvangestel schreef:regtur schreef:nl. Dagmar en dat is een keurmerrie uit Abberthome's Tessa.
Mm, dat is wel een mij héél bekende lijnDe moeder van Tessa is feitelijk gefokt door Jan Retera (Bolster). Wij waren op vakantie, Tirana werd hengstig en Retera bracht haar naar Rowfant Seal. Niet direkt onze keuze, omdat Rowfant Seal ook niet echt indrukwekkend gefokt had bij onze lijn in Wales, maar goed, in ieder geval was ze drachtig.We kregen een merrieveulen dat we Toulouse doopten en doorverkochten aan van Dongen in Dronte. Toulouse was geen keuringspony, maar ze fokte kennelijk wel, gezien de successen van Tessa, haar zusje Twiggy en hun nakomelingen. De lijn uit Abberthome's Tessa is zonder stalnaam gebleven, maar is ook weer een bewijs dat stalnaam niet alles zegt.
_shawnee_ schreef:Hallo allemaal, daar was ik ook nog eens![]()
Om te beginnen allemaal gefeliciteerd met de geboren veulens! Ik moet nog even 2,5 week wachten.
Verder ben ik hier af en toe aan het meelezen en dan zie ik de meest interresante verhalen over achtergronden van pony's.
Nu wilde ik me toch ook wat meer gaan verdiepen in de achtergrond van mijn eigen pony. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar
te beginnen. En ik zie hier genoeg kennis voorbij gaan, dus ik dacht waarom zou ik hier niet vragen
Ik zie allemaal voor mij onbekende woorden voorbij komen als "lijnteelt" en "outcross". Zouden jullie iets kunnen vertellen
over de papieren van mijn pony. (Mag zowel goed als slecht hoor)
Als alles goed gaat hoop ik volgend jaar bij mijn pony ook een veulentje te fokken. Misschien kunnen jullie iets aangeven over
eventuele hengstenkeuze. Hier haar stamboom:
http://www.allbreedpedigree.com/van+halfweg+beechnut
En een foto, ze wordt vrijdag overigens 2 jaar!
http://94.100.115.174/569900001-5699500 ... _vVHq.jpeg
Alvast bedankt!
Mooi hoor, en stoer!Citaat:Welshfokker laat hengst tatoeëren op bovenarm
14/05/2009 14:17
Waar hij ook heen gaat, welshfokker Yorick Wormgoor uit Zelhem heeft zijn favoriete hengst altijd bij zich. Niet in de trailer achter de auto, maar op zijn bovenarm. Hij liet op 17 april een afbeelding van zijn favoriete hengst Amity’s Ocean King op zijn arm tatoeëren.
Yorick Wormgoor vindt King een machtig mooi dier; hij is echt zijn favoriet. ,,Laatst hebben we wat cavaletti’s in de bak gezet en daar gaat hij dan uit zichzelf overheen springen.” Op de hengstenkeuring stond de naam King in zijn haar uitgeknipt, maar sinds kort draagt Yorick de tatoeage. ,,Ik heb altijd al graag een tatoeage van een welshpony willen hebben”, vertelt hij. ,,Vooral omdat ons leven helemaal om de liefhebberij voor welshpony’s draait. Maar hij is natuurlijk niet toevallig gemaakt naar voorbeeld van een foto van King!”
King werd vorig jaar als driejarige goedgekeurd door het NWPCS. Onlangs bracht fokmerrie Llanarth Athene het eerste veulen van de hengst ter wereld. ,,Een mooi veulen met bot, sterk beenwerk en een mooie hals”, vertelt Yorick Wormgoor. ,,En hij is zeker goed genoeg voor de opfok tot dekhengst.”
Bron: Horses.nl/De Paardenkrant